Hij drinkt niet graag meer. Zorgen!

Discussie in 'Voeding' gestart door Juud, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem zit nu op de top van sprongetje 6 en eet daardoor wat minder dan normaal. Ook komen er weer tandjes aan, dus het gaat allemaal wat lastiger.

Hij ziet er verder goed uit, dus hij kan best wel even minder, dat vind ik ook niet zo erg. Maar het meest verontrustende is dat hij bijna niet meer wil drinken.

Vanmorgen dronk hij eindelijk weer eens bijna 200ml aan een stuk, maar dat is al lang niet meer voorgekomen. Na zijn boterham dronk hij maar 50ml en zojuist na de groente was het slechts 20ml. Omdat hij ook heel warm was (koortsig) wilde ik echt dat hij meer dronk. Ik heb de melk toen is een oefenbekertje gedaan en dat vond hij dan wel interessant. Hij heeft al met al daarna nog 60ml bijgedronken. 's Avonds drinkt hij zijn fles tegenwoordig ook niet meer leeg.

Als ik alles bij elkaar optel, komt hij net aan de 450ml op een dag, soms net niet. Vandaag zit hij nog maar op 320ml en ik vrees al voor vanavond. Hij poept al wat minder goed en de luiers zijn ook iets minder zwaar.

Weet iemand hoe ik hem aan het drinken krijg? En wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken?

Dank jullie wel!

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    niemand?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd is rond de 400cc zuivel (yoghurt enzo meegerekend) voldoende.
    Als je vindt dat hij wat meer vocht kan gebruiken kun je ook de hapjes wat 'natter' maken.

4. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hoe ging het vanavond?
    Drinkt hij tussendoor ook andere dingen? Water/thee/diksap of zoiets?
    Volgens mij zit er in fruit ook veel vocht, eet-ie dat wel?

Ik heb met Simon ook een keer op het randje van uitdrogen gezeten, hij had toen alle flessen weer uitgespuugd en alleen maar diarreeluiers. Plasluiers kon ik niet checken vanwege al de diarree die erin zat...
    Toen heb ik hem 2 dagen alleen ORS laten drinken (op doktersadvies) en je zag hem opknappen.

Ik zou morgen (hmm... vandaag alweer, zo maar eens gaan slapen!) even met de HA bellen, gewoon checken hoe je moet handelen en waar je op moet letten.

Hopelijk gaat het snel beter!

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Het probleem is juist dat hij niets anders drinkt dan melk. Water moet ie sowieso niets van hebben en thee en diksap zijn echt geen favorieten.

Ik heb idd de groentehap wat natter gemaakt, maar sinds een week laat hij het fruit ook nagenoeg helemaal staan.

Gisteravond ging weer niet goed en vanmorgen ook niet super, maar toch 140cc met veel lange pauzes ertussen.

Hij is echter met verhoging naar mijn schoonouders weggebracht van het KDV. Inmiddels had hij wel een extra flesje van hen gekregen. Verhoging is nu weer verdwenen en hij oogt weer vrolijk en gezond.

Al met al komt ie vandaag wel aan de 400cc die dirksmama beschrijft en als dat het minimum is, bewaar ik nog even de echt grote zorgen. Maar die verhoging van zowel gister als vandaag stemmen me ook niet heel gerust... En dat hij ineens geen fruit meer wil...

Meer tips blijven welkom.

6. Female

Female Niet meer actief

Ik kan je verder niet helpen,
    Maar wil je wel even zeggen dat Kynan altijd goed fruit at, en het toen opeens niet meer wilde. Duurde echt wel een paar weken, elke hap tufte hij weer uit.
    Nu eet hij het wel weer gewoon.
    Veel succes!

7. tycoon

tycoon Lid

26 dec 2006
    90
    0
    0
    hellevoetsluis
    hoi
    nou zit met hetzelfde ik moet alles er in proppen als ze der melk ziet draait ze gelijk der hoofd om..
    gelukkig houdt ze wel van roosvice dus dat drinkt ze goed maar ook de fruithap moet er in proppen steeds als ze prongelijk der mond open doet weer een hap :) eerste happen gaan wel de rest dus met trucjes ..
    ik hoop dat het een periode is maar duurt nou wel erg lang onder tandjes heeft ze al mischien boven tandjes geen idee ik vind het allemaal maar moeilijk dat eten enzo..

succes jij ook en ik denk dat het gewoon afwachten

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Vandaag was echt een rotdag. Daar waar het eten nog wel goed ging, heeft hij vandaag ook nauwelijks meer een hap gegeten. Nog wel een boterham en drie hapjes fruit, maar verder niets.

Vanmorgen nog 170cc gedronken, dus ik was hoopvol. Later vandaag nog eens 90cc (rond 12.00 uur), maar daarna helemaal niets meer. Weer verhoging gehad, maar hij blijft daaromheen best een vrolijk mannetje. Hij zeurt alleen veel sneller, omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.

Ik ben normaal iemand die anderen gerust stelt op dit forum, maar nu ik het zelf meemaak: PFFFFF, echt lastig om je kindje zo te zien worstelen.

Als hij vandaag niets meer bijdrinkt, komt hij dus op 260cc. Wat moet ik nu?

Dank je!

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Moeilijk is dat hé! Merel heeft ook zo'n periode gehad en toen kregen we er wel pap in (heb je dat al geprobeerd?) Een paar dagen heeft ze alleen pap gegeven en zo nu en dan een lepeltje water. Na een paar dagen was het over.

Maar als het bij Siem langer duurt.....probeer dan ors erbij te geven om uitdroging te voorkomen (als hij het zo niet wil hebben alleen met water mag het door de melk is me verteld in het ziekenhuis)

Wij deden dan ook veel smeren met dentinox en zetpil geven en na een paar dagen was het probleem voorbij.

Heel veel succes ermee...wat kan een mama dan toch bezorgd zijn hé....

10. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik zou idd ook ORS geven, heb je dat in huis?
    Ik had de fruitsmaak gemixt met kabouterthee, en dat ging er gelukkig goed in.
    260 cc lijkt me wel wat weinig, als je geen ORS in huis hebt zou ik de huisarts(enpost) bellen!

Succes!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb ORS in huis, maar hij blijft net even ruim 400cc per dag drinken en dat mag hij anderhalve week doen, zegt de arts.

Tis nu bijna zeker dat het tandjes zijn. Hij heeft veel druk in zijn oren en wil ook nauwelijks platliggen.

Gisteren uit nood maar een een paracetamol zetpil gegeven, want hij was hysterisch van de pijn. Vandaag is hij wat vrolijker, maar hij eet en drinkt nog steeds heel weinig. Uiterlijk dinsdag ga ik terug naar de arts.

Ik hou jullie op de hoogte.

PS± hij is al 3 ons kwijt... Zo zielig...

12. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Och, arme Siem!
    Ik hoop dat-ie zich snel beter voelt, en houd ons idd op de hoogte!

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem had vrijdag waarschijnlijk echt de ergste pijn. Sinds die dag is het bergopwaarts gegaan. Hij eet nog steeds niet als vanaouds, maar al wel weer voldoende. Ook het drinken gaat gemakkelijker.

Koorts heeft hij sinds zondag niet meer gehad. Hij lijkt zich stukken beter te voelen, alleen is hij nog verre van vrolijk. Misschien dat het sprongetje toch nog wat meespeelt, want hij is daar altijd wat later mee dan het boek aangeeft.

Over zijn gezondheid hoeven we ons geen zorgen meer te maken. Nu maar hopen dat de vrolijkheid van ons mannetje weer gauw terugkomt.

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    fijn dat het weer iets beter gaat
    het klonk ook wel een beetje als een oorontsteking trouwens

15. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Goed om te horen dat het weet beter gaat met Siem, hopelijk voelt-ie zich ook snel weer vrolijk!

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou: he's back! We hebben ons vrolijke mannetje weer helemaal terug. Zijn vochtgebruik is in het algemeen wat afgenomen, maar hij komt zeker op het minimum.

Eten doet hij weer met veel plezier en ook lachen en praten zijn weer zijn grootste hobby's. En, oh ja, bovenaan, zijn de eerste contouren van 2 nieuwe tandjes zichtbaar!

17. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Fijn zo! En 2 nieuwe tandjes, helemaal leuk! Hopelijk komen ze snel, zonder al te veel last, door!

Deel Deze Pagina