Hallo allemaal, mijn kleintje is nu bijna 8 maanden, sinds een maand krijgt ze na het warm eten ook wat zuivel. eerst die van nestle yogolino, en daarna ben ik overgestapt op kleine danoontjes, omdat die qua samenstelling hetzelfde zijn als die van nestle. maar nu vraag ik mij af... is dit wel ok? volgens mij zijn het kleine zoete suikerbommetjes of niet? wat kan ik haar anders nog geven? yoghurt met een klein beetje diksap ofzo?
Je zou yoghurt met fruit kunnen geven. Ik gooi eens in de zoveel dagen fruit in de blender en dan maak ik een puree. Haal steeds wat uit de vriezer en dat doe ik dan in de yoghurt. Kun je het zo zoet maken als je wilt en toch erg gezond. Ik neem wel volle yoghurt trouwens!
Hier ook Volle kwark of griekse yoghurt. Waarom er wat zoets in doen? Is echt niet nodig. We vinden het zelf lekkerder, maar die kleintjes vinden het puur ook heerlijk. Mijn dochter krijgt een kleine eetlepel na het eten en gaat al stuiteren in haar stoel zodra ik aankom met haar "toetje" Sowieso is diksap, sap, limonade of iets nog niet nodig. Kindjes drinken water en thee vaak ook prima. Hier krijgt ze sowieso geen zoete drankjes. Ook diksap zit erg veel suiker in.
Niet ieder kindje vindt pure yoghurt/kwark lekker Mijn dochter eet het puur niet. Wel een week aangeboden maar zelfs toen geen gewenning. Met wat gepureerd fruit gaat het er wel erg goed in. Is echt per kindje verschillend.
Nou, soms moet een kindje iets wel 15 keer geproefd hebben voor het lekker gevonden word Maar snap het wel hoor, fruit zou ik dan ook wel doen denk ik. Maakt ook niet heel veel uit of ze nou 's avonds in de yoghurt eten of 's middags alleen mar.
goede tips, ik zal dan over gaan op yoghurt of kwark, ik hoop niet dat ik haar smaak nu al verpest heb, en dat ze dat andere wat minder zoet is niet meer lust... ik zal het proberen.
Volle Franse kwark of volle yoghurt en er hoeft helemaal niets in. Voor de traktatie soms een drupje diksap of heerlijk fruit erdoor! Hier eet dochter met 2,5 jaar nog steeds graag volle kwark en soms ook Danoontje of chocolade vla...
Idd volle kwart of griekse yoghurt. Is heel zacht van smaak. Soms doe ik er voor mijn zoontje wat fruit door, schepje jam (bijv van zonnatura, zonder toegevoegde suikers) en evt drupje diksap.
Volle biologische yoghurt (die van AH vind ik het lekkerst!) en dat gaat er super goed in! Heel af en toe met fruit of een keer vruchtenkwark. Maar het mondje gaat toch wel open
Turkse yoghurt, zonder iets. Beide dochters keken er bij de eerste hapjes zuur bij maar sindsdien zijn ze er dol op, de oudste nog steeds. Soms als ik fruit 'over' heb van een fruithapje of gewoon zacht fruit heb doe ik dat er doorheen, maar dat is geen must. Soms ook een lepeltje vanillevla of jam (voor de oudste dan).
Ik lees hier dat iedereen volle melkproducten geeft. Wij geven al vanaf het begin magere yoghurt met perzik/aardbeien etc.
Tja, geen idee eigenlijk. Zit me af te vragen waar ik dat gelezen/gehoord had. Misschien het cb? Zoonlief krijgt nu wel af en toe 'onze' halfvolle/volle yoghurt of kwark, dus hij komt vast niets tekort .