ben ff aan het meelezen...Yohurt biogarde alle vromen van dat soort "pure zuivel"moet Marit echt niets van hebben!Danoontje vindt ze lekker, en ook de yogolino`s van nestlé.. maar yoguht met een drup roosvicee dan? dat geeft toch wat meer smaakt lijkt me...
Ik heb gister Danoontje meegenomen, staat op dat vanaf 4 maanden. Dat mag dan toch gewoon, of zou het inderdaad nog niet goed zijn?
Zelfde verhaal als bij alle potjes: er staat vier maanden op omdat ze dat er wettelijk gezien op mogen zetten. Niet omdat het nou goed zou zijn, adviesleeftijd is 6 maanden, maar omdat het de minumumleeftijd is.
Maar verder zijn ze niet goed, omdat er gewoon heel erg veel suiker en vet inzit. als je een keertje een geeft is dat echt geen probleem.
Ik moet hier toch ff op reageren hoor. Mijn kleintje krijg al vanaf ongeveer 5 maanden elke dag een lekker startdanoontje. Hij vind het heerlijk. En hoe zo niet goed. Er zitten suikers in maar dat zit ook in fruit en zo hoor. Je moet toch zelf weten of je je kind zo iets lekkers wilt geven?
@rodelief: ik zeg toch niet dat je ze niet mag geven? Ik waarschuw alleen dat er erg veel suiker in zit en veel vet. Wat je daarmee doet moet je toch zelf weten? Mensen hebben fruit nodig en daarmee dus ook de suikers die erin zitten. Danoontjes hebben ze nergens voor nodig. De zuivel kunnen ze ook uit yoghurt krijgen. Maar nogmaals, dat moet je helemaal zelf weten. Ik weet niet of je zelf aanleg hebt om dik te worden? Maar in dat geval zou ik er gewoon zeker mee uitkijken, want dit zijn gewoon echt dikmakers, net zoals ranja ed. Alleen in het weekend kan toch? Dan is het een echte traktatie.
Fruitsuikers is niet hetzelfde als dat witte spul, laat je niet verleiden door het woord fruit"suikers".
Van fruitsuikers worden kinderen die er gevoelig voor zijn even hard hyper, je wordt er net zo dik van en je krijgt er even snel gaatjes van in je tanden. In die opzichten is er absoluut geen verschil.
Dus met andere woorden, als je zelf aanleg hebt om dik te worden is het niet aan te raden om dit aan je kindje te geven? "kan ik de hond er eventueel blij mee maken"
Wat zal de hond smullen! Nee, even serieus, ik zou het dan bijv gewoon 1 á 2 keer per week geven. Als iets speciaals zegmaar. Gewone joghurt/biogarde oid is natuurlijk gezonder, maar een keer wat 'extra lekkers' is vast ook leuk. Van friet ed word je ook niet dik, als je het maar niet 5x per week eet toch?
Haha, de hond heeft gelukkig geen aanleg om dik te worden.... De hond vind ze overigens erg lekker....wahaha Ik houd het toch maar gewoon bij yoghurt. Thanx
@dirksmama, ik bedoel er mee te zeggen, dat je kind, of jij zelf via die weg dus al genoeg suikers binnen krijgt, als je je portie fruit elke dag eet je dus al die extra suiker troep al helemaal niet nodighebt. Of fruitsuikers hetzelfde effect heeft vraag ik me af, maar goed das een heel ander topic.
Klopt in 'normaal' eten zitten al zat suikers, en wat je lichaam verder nog aan suikers nodig heeft maakt het zelf wel uit zetmeel.