Goedemorgen! Even een vraagje over het toekomstige ledikantje van ons meisje Toen ik deze week bij de Prénatal was, vertelde de verkoopster mij dat ze behalve dekentjes ook dekbedjes hebben. Zij vertelde dat die net als onze 4-seizoenendekbedden werken: ze bestaan uit twee dekens die je van elkaar af kan halen of aan elkaar kan maken met klittenband. Verder zei ze dat het niet uitmaakt of je een deken+lakentje gebruikt, of zo'n dekbedje met sloop. Nu lees ik toch echt overal dat een dekbed absoluut niet verstandig is met (pasgeboren) baby's. Als het wel kan leek het mij juist handiger dan een deken+lakentje, omdat mij lijkt dat de baby daar eerder in verstrikt raakt dan een dekbed (als je deze goed instopt). Ik herinner me nog dat mijn zusje erg beweeglijk was en dus echt altijd het dekentje en lakentje door elkaar heen had liggen. Lang verhaal, maar de vraag is dus: mag zo'n babydekbed nu wel of niet? Groetjes!
Hoi hoi, Je mag dekentjes gebruiken die in een dekbedovertrek gaan, maar geen echt dekbedje. Groetjes Adrienne