babydeken haken

Discussie in 'De lounge' gestart door Cherelles, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb ook babydekentjes gemaakt maar zelf een patroon verzonnen.
    Opzetten met een rij stokjes (googelen op opzetten zonder lossen) in een veelvoud van vier. Drie lossen en je werk keren, tussen het tweede en derde stokje haak je vier stokjes, tussen het 8e en 9e ook
    En zo verder tot aan het einde, drie lossen (eerste stokje) en keren. Drie stokjes tussen het tweede en derde stokje van het eerste groepje,
    Vier stokjes tussen het tweede groepje etc etc
    Zo helemaal door tot je dekentje groot genoeg is. Dan eindigen met een rij stokjes en een leuk randje erom maken.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Sorry dat ik hier even inbreek. Ben zelf nog altijd op zoek naar een leuk ledikantdeken in een bepaalde kleur maar het lijkt gewoon onvindbaar. Nu ik dit zo lees dacht ik, dan toch misschien maar zelf breien.

Wat voor wol en naalden raden jullie daar voor aan? We gaan de winter in dus het mag wel beetje dik zijn denk ik. Ik ben een leek op het gebied van breien.

3. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Hoi Rocketscience,

We hebben het hier over haken, dat is net wat anders dan breien, misschien dat dat ook wat voor jou is?
    Ik ben er tot nu toe achter dat ik katoenen garen moet halen en ik heb al een haak naald van maat 3,5 gehaald. Mij eerste haakwerkje word een doekje met chevron patroon en als dat goed gaat een dekentje met een soort bloemetjes patroon :)

4. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Foto

5. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    En nog een. Zelfde patroon als ik hierboven schreef alleen een ander kleurtje.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee haken is zeker niet mijn ding, ik bak daar niks van (heb het al heel vaak geprobeerd). Ik zal even een eigen topic openen bij de baby uitzet :)

7. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
  8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou alsnog voor katoen gaan dan. En dan een bijpassende naald. Je kunt een dekentje altijd dubbel opvouwen.

Ik heb tot nu toe dekens gemaakt met Creative Cotton(zal alleen voor breien denk ik minder prettig zijn. Drops Paris is dan een betere vergelijkbare optie). Dat levert al een best warm dekentje op! Dus je hoeft voor de winter denk ik niet naar wol of dikker katoen te grijpen voor een ledikantdekentje.

9. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Qua garen een naalddiktes is er bar weinig verschil ;)

10. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Action garen is niet van een spreekmakende kwaliteit, ik zou voor een dekentje voor een iets betere kwaliteit gaan. Kijk eens bij online haak/breiwinkels. Daar vind je garen in verschillende prijsklasses waar je langer plezier van hebt.

11. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Bedankt! dan hoef ik daar dus niet langs te gaan :)
    Ik wil inderdaad wel lang van het dekentje kunnen genieten!

12. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Nouja.. de baby wil er zo lang mogelijk van genieten denk ik haha ik wil er zo lang mogelijk gebruik van maken XD

13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Action garen is stug, splijt snel en niet constant dezelfde dikte op een bol. En veeeel knoopjes. Daar heb ik toch een hekel aan 😁

De link die je liet zien is de wafelsteek. Super leuk maar dan moet je zeker minimaal met 1 of 2 maatjes grotere naald haken. De wafelsteek is heel compact. Het is wel heel makkelijk haken.

14. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Er stond bij dat deze met maat 4 was gehaakt dus dat scheelt :)
    Alleen is mijn probleem nu.. ik kan die patronen (nog) niet lezen XD
    Als ik iets wil maken zoek ik een tutorial via youtube en dan haak ik het na hahaha als ik eenmaal de benaming van een steek weet dan lukt het misschien wel

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stylecraft is erg mooi

16. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    De CAO 2014 is erg mooi en helemaal niet zo moeilijk duidelijke uitleg erbij via de Facebook pagina )

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Katoen kun je in alle kleuren krijgen voor niet veel bij euroland

18. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Ik ben even gaan kijken op de site van euroland en ze hebben daar inderdaad ook phildar coton 3! Ik kan de prijs niet vinden maar het zal wel niet veel schelen met de gemiddelde 2 euro wat het overal kost.
    Daar ga ik vanmiddag dan maar ff heen dus :)

19. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Met grotere naald bedoel ik groter dan op de wikkel staat. Dus als
    Je garen hebt voor naald 3-3,5 dan zou ik de wafelsteek haken met 4 of 4,5. Zo ben ik ook begonnen hoor via youtube :). Na een tijdje heb je het door en kun je ook patronen lezen.

20. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Oooh op die manier! :)
    Nou dan is er gelukkig nog hoop haha!
    Ik ga vanavond mijn eerste lapje maken en dan post ik wel een foto van hoe het geworden is

Deel Deze Pagina