babydeken haken

Discussie in 'De lounge' gestart door Cherelles, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Merino wol. Koel in zomer en warm in winter. Blijft eeuwig mooi bij goed wassen en kan generaties doorgegeven worden.
    Ipv acryl of een polyestergaren.

En gewoon halen in een wolwinkel. Voelen en goed bekijken gaat niet online.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.292
    1.444
    113
    Ik haak meestal met Catania dat haakt super fijn. Het is niet super zacht of zo maar haakt wel netjes. Je zou ook scheepjesgaren kunnen pakken. Deze deken wilde ik gaan maken (alleen mislukt het steeds....)

Bijgevoegde bestanden:

3. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Ik heb mijn dekentje op 4 gehaakt, Phildar Coton 3 dus.
    Zal even kijken of ik nog een foto heb. Heb ook de wafelsteek gehaakt en een rand van CAL 2015.
    Ben nu met de CAL 2014 bezig voor dochterlief :)

4. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Kan alleen een foto van de CAL vinden.

Bijgevoegde bestanden:

5. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Mooi zeg allemaal! Ik heb gisteren Phildar cotton 3 gehaald en ik ben meteen begonnen met haken, wat een verschil zeg vergeleken met die troep van de zeeman! Ik heb er nu tenminste plezier in en ik zie mijn steken goed zitten. Ik heb tot nu toe alleen een rijtje van ik denk 200 lossen gemaakt dus nog niet echt foto waardig haha

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Oefening baart kunst! Beste is om eerst een oefenlapje te haken en dan aan je deken te gaan beginnen. Gaandeweg als je alle steken doorkrijgt ga je wat strakker haken. Dat is zonde omdat je dekentje dan smaller wordt.

7. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Ja dat wou ik eerst ook doen maar k heb er geen geduld voor XD
    Ik probeer alle steken even strak te doen, ik vergelijk ze met elkaar :p duurt wel ietsje langer maar als ik eenmaal bezig ben dan zijn ze vanzelf even groot :)
    Ik weet het.. ik ben eigenwijs :p

8. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.031
    293
    83
    Vrouw
    Mocht je Facebook hebben, daar heb je diverse haakgerelateerde groepen. O.a. Haken en haakpatronen, hier vind je veel gratis patronen maar kun je ook makkelijk om advies vragen mocht je ergens tegenaan lopen.

Veel succes!

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zeker met katoen vind het zeker niet stug en heel mooi... Dit is de deken die mijn ma voor onze dochter Jet gemaakt heeft.
    Zo blij mee💜

Bijgevoegde bestanden:

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik lees ook even mee. Wil ook leren haken, om straks voor de baby een deken te gaan maken (en als dat lukt nog wel meer ;) ).
    Ik ben begonnen met wat filmpjes via YouTube en had garen van de Zeeman, maar dat werkt niet, splijt continu. Lossen lukken nog wel, maar vasten niet. Morgen wil voor katoen garen kijken bij een brei winkeltje hier op dorp en dan ga ik eerst wat proeflapjes maken.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik haak veel. Ik vind een katoen/acryl mix ideaal voor dekentjes. Scheepjes Softfun of Annell Miami is erg fijn. Overigens als je voor gunstiger geprijsd wil gaan zijn de bollen van stylecraft heel fijn. Wel acryl, maar werkt heel prettig en heeft een mooi resultaat.

12. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Stylecraft werkt erg lekker en is ook niet zwaar. Anders katoen, iets prijziger maar dát werkt het allerfijnst..

13. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

14. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Dat is ook een mooie deken zeg!
    Ik weet sinds 2 dagen dat ik een jongetje krijg dus het gaat m helaas niet worden haha

Deel Deze Pagina