Angelcare en nachtvoedingen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mommywannabe, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Begin augustus krijgen wij ons allereerste kindje, het is dus nu nog een beetje gokken hoe alles in zijn werk gaat gaan :D
    Wat ik zeker in onze uitzet wil is een angelcare, zo een sensormatje dat de ademhaling van je kindje registreert. Ik wil dit graag voor mijn eigen gemoedsrust. Ons kleintje zou de eerste maanden bij ons op de kamer slapen in een wiegje naast ons bed. Maar nu vraag ik me af hoe het zit als je borstvoeding geeft en je kindje dus op regelmatige basis uit het wiegje gehaald wordt. Moet je dan elke keer het matrasje afzetten? Of hoe zit dat dan precies? Ik zie mijzelf echt in staat om regelmatig dat ding vergeten af te zetten en dan iedereen wakker te maken met dat alarm... Heeft iemand hier ervaring mee? :D

Hebben jullie voor de rest goede ervaringen met de angelcare? Niet teveel vals alarm? En hoe zit het met van die positioneringskussens, kan je die nog gebruiken? (Schuine kussens tegen bv reflux)

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wijzer maken :D

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Een kennis van mij had zon matje... die had wel vals alarm, je schrikt je wezeloos... ik zou juist niet zon matje aanschaffen, heb het hier ook niet... als je het eng vind om de baby alleen te laten slapen zou ik eerder een babyfoon met camera nemen... je krijgt toch elke x een hartaanval als die afgaat!

een voedings kussen (positioneringskussen) is meestal gebruikt om je kindje te voeden.. ook kan je er doormiddel van een verschoningshoes er overheen doen een soort bedje van maken voor bijv beneden op de bank. Als jou kindje reflux heb kan je beter het bedje omhoog zetten door bijv een stapel boeken eronder ivm het risico van wiegendood met een kussen in de wieg.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel een matje, vond ik heel fijn met onze buikslapers. Maar inderdaad uitzetten bij eruit halen is wel nodig anders gaat hij af ;) Hier trouwens nooit een vals alarm gehad of juist alarm gehad: op het dus vergeten uit te zetten na :D

4. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Nja ik voel me precies toch echt wel beter bij zo een matje :) ondanks het vals alarm. De angelcare heeft het leven mijn collega zijn zoontje gered, vandaar...

Met he positioneringskussen bedoelde ik eigenlijk niet het borstvoedingskussen. Maar een kussentje dat schuin afloopt waar je het kindje bovenop legt. Heeft zo twee rollen aan de zijkant om te voorkomen dat ie eraf valt ;)

5. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ahja ok, dat wordt dus nog wat :D

6. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik vind het echt een uitvinding! Ons zoontje was 3 maanden te vroeg geboren dus vond het wel een fijn idee toen hij zonder monitoren thuis kwam. Nooit vals alarm gehad, alleen toen hij ouder was en zich van het matje af wurmde in zijn slaap, toen was ik gerust gesteld en t matje eruit gehaald; )
    Hij piept trouwens eerst drie keer zachtjes als voordat hij gaat alarmeren dus dan kun je hem alsnog gauw uitzetten als je hem bent vergeten ;)

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb verder ook geen ervaring hoor met het matje, wat mooi dat hij het leven heeft gered van je collega haar zoontje. Als jij je er goed bij voelt zeker doen!

Oke ik dacht dat je voedingskussen bedoelde hihi met dat andere heb ik geen ervaring :)

Gewoon doen waar je je goed bij voelt dan komt alles goed :D

8. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wij hebben ook nog nooit een vals alarm gehad met het sensormatje. Het klopt dat, wanneer je het vergeet uit te zetten, je eerst een aantal keer een piep krijgt, voordat het alarm afgaat. Als het wiegje naast jullie bed staat, heb je nog alle tijd om het uit te zetten;).

Ik heb trouwens een sensormatje van nannycare. Dat werd toen nog vergoed door m'n zorgverzekeraar. Ik zou even informeren of jouw zorgverzekeraar misschien het matje ook vergoed. Is altijd weer mooi meegenomen.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Moet je inderdaad steeds afzetten. Ik zou niet aan zo'n matje beginnen. Nergens voor nodig en zeker niet als de kleine bij je op de kamer komt. Die matjes zorgen voor schijnveiligheid en geven veel valsmeldingen. Of juist geen melding als het wel nodig zou zijn. Die matjes werden door een aantal zorgverzekeraars vergoed maar de meeste hebben dit al gestopt vanwege de schijnveiligheid. Zelfst stichting tegen wiegendood, raad ze af. Zegt genoeg lijkt me....

Alarmmatjes uit pakket | RTL Nieuws

Zo ziet een babymatje eruit | Volg het nieuws terwijl het gebeurt

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik had een Luvion-babysense en vond het ideaal. In dik 2 jaar tijd niet 1 keer een vals alarm gehad. Bovendien zijn het twee matjes die je koppelt, dus zodra de kleine in een ledikant gaat en het bed doorkruipt, krijg je nog steeds geen vals alarm. Ik had ook een prematuur en deed geen oog dicht voordat ik dat matje had. Het voordeel vond ik dat het lampje knippert bij elke ademteug. Je hoeft dus niet steeds panisch bovendien de wieg te hangen. Ik vond het echt een ontzettend fijn ding.

11. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier in BE geen zorgverzekeraars die het terugbetalen. Maar zelfs ondanks het bovenstaande artikel zou ik het toch nog steeds in huis willen halen. Ik zit altijd met de gedachte in mijn hoofd "dan kan ik mijzelf alvast niets verwijten als er toch iets zou gebeuren"
    Misschien een beetje een enge gedachte, maar ik zou het mijzelf nooit kunnen vergeven als mijn kindje zou overlijden en met het idee zou zitten dat zo'n matje dat mss had kunnen voorkomen.
    Alle respect voor ouders die beslissen van het niet aan te kopen, maar ikzelf ben er gewoonweg te onzeker voor.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, die matjes worden veel verkocht. Het past bij je, of niet. Heeft vaak ook te maken met persoonlijke ervaringen, denk ik. Kijk ook eens op marktplaats.

13. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik heb het artikel ook gelezen, ik heb nog nooit gehoord dat de matjes vals alarm geven, alleen als het kindje er dus niet op ligt, maarja dat is dan ook 20 sec geen beweging dus logisch dat hij gaat piepen. Ik was alleen maar opgelucht als het signaal ging en je kindje blijkt gewoon lekker bovenin bed te slapen. Ik was juist niet ongerust door t matje.
    en dat een kind word verstoord in de ontwikkeling vind ik wel heeeel overdreven, als je kind dan eens wakker word van een toeterende auto is het toch ook niet erg.
    Ik snap best dat zo'n matje niet 100% kan garanderen dat het goed gaat, maar dat is ook wat gezond verstand. Ik ga hem lekker weer gebruiken want ik vind het een ideaal ding waardoor ik ook heerlijk slaap ;).g

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Klopt, dat artikel strookt totaal niet met de realiteit en is volkomen overtrokken. Gewoon met gezond verstand gebruiken.

Deel Deze Pagina