Wat nodig uit kraampakket voor ziekenhuisbevalling...?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Samama, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik vroeg me af wat je allemaal nodig hebt uit het kraampakket als je in het ziekenhuis wilt bevallen...?
    Heb namelijk al celstofmatjes en kraamverband van een vriendin gehad die dit over had en ben niet van plan om een heel kraampakket aan te schaffen, dus wil de belangrijkste dingen even los gaan kopen.

Zelf heb ik dit in gedachten om te halen:

Navelklem
    Flesje alcohol
    2 doosjes steriele gaaskompressen
    Verbandwatten

Moet er nog iets bij, of kan ik zelf iets weglaten..? Een navelklem zullen ze toch wel in het ziekenhuis voor de baby hebben?

2. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik moet helaas ook in het ziekenhuis bevallen, maar des ondanks haal ik toch een kraampaket in huis.
    Je weet namelijk nooit hoe je bevalling verloopt.
    Stel dat je het ziekenhuis niet haalt en toch thuis moet bevallen...
    Meestal is je kraampaket toch gratis vanuit je zorgverzekeraar.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

je krijgt t toch gewoon van de zorgverzekeraar (als je tenminste niet basis alleen hebt). Bij sommige maatschappijen heb je zelfs een thuis of ziekenhuiskraampakket.

Ik ben thuis bevallen maar nog wat extra matjes in huis gehaald. Alles is op gegaan. Ook na de bevalling als je vloeit zijn die dingen fijn, of voor je beeb op te leggen in zn blote bibs als ie rooie billies heeft bijv.

Die kleine gaasjes zijn voor bij mijn hechten gebruikt en voor de om t navelstompje de eerste dagen.

Watten gebruikte de kraam voor de oogjes van Fenne maar dat was maar 1 keer nodig.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik ben zelf ook in het ziekenhuis bevallen, wilde graag thuis.

Ik zou wel zorgen dat ik alles in huis had van het kraampakket, want je weet maar nooit hoe het gaat lopen. Voor hetzelfde geld ben je een van die vrouwen die binnen een paar uur bevalt.

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik krijg mijn pakket dus niet van de zorgverzekeraar en moet hem zelf aanschaffen... heb wel alle dingetjes gehaald en was goedkoper uit dan een heel pakket aan te schaffen, terwijl daar hetzelfde in zit!

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Als je een pakket bij prenatal koopt en je hem niet gebruikt, kun je hem (met bon) weer inleveren, en dan mag je voor dat bedrag iets anders uit de winkel nemen.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn pakket is nog helemaal compleet op de alcohol en een paar onderleggers na. ik ben in het kraamhotel bevallen en toen ik naar huis ging kon ik het af met gewoon maandverband dus zelfs dat zit er nog in. toch is het belangrijk dat je alles in huis hebt want stel dat het zo snel gaat en je het ziekenhuis niet haald, moet je het toch hebbe

Deel Deze Pagina