Hoi Hoi, Het onderwerp zal er vast en zeker al wel ergens zijn,maar kon het zo gauw niet vinden. Met de hoeveel weken hebben jullie het je ouders / vrienden etc verteld? Wanner had je de eerste echo?? kan je die ook al bij 7 weken ofzo krijgen?
Hoi.. Wij hebben het verteld toen we 8 weken zwanger waren. (Ouders, zussen en goede vrieden.) De rest na de 12 weken echo. Onze eerste echo hadden we al bij 4 weken (inwendig) we dachten dat we toen al 8 weken zwanger waren. Maar dat was niet zo. Een echo kan dus al vrij vroeg. Maar meestal heb je de eerste tussen de 9/12 weken.. (Bij mijn verloskundige inwendig) Liefs, Sensa
wij hebben het de eerste keer met 5,5week verteld aan ouders en schoonouders. daarna aan vrienden en collega's. (best vlug) de eerste echo was met 6,5week (dacht ik) en kort daarna nog een. maar dat was omdat vriend rond 7,5week weg moest (werk) we wilden het toen al verteld hebben. de tweede keer verteld rond de 6,5week. toen ging het ook best vlug rond. bij de eerste echo 1,5week terug gezet. (2de echo was niet goed.) vriend was niet bij de echo's die was weer al weg (werk) bij een hopelijk volgende keer wil ik proberen wachten tot een week of 8? maar of dat gaat lukken?? (of na de eerste echo, maar die wil ik ook iet al te vroeg, zeg ik nu ) moet er ook bij zeggen dat we bij de eerste altijd het gevoel gehad hebben dat alles goed was. bij de tweede hadden we het gevoel dat er iets niet klopte.
Met ongeveer 5 weken hebben we het aan ouders, broers en zussen verteld. We waren al een tijdje bezig en wilde het goede nieuws graag delen! Met oud en nieuw aan de vrienden (toen was ik 6,5 week ongeveer) en met de nieuwjaarsborrel aan mijn directe collega's..Toen was ik dik 7 weken. Met de 7 weken en 2 dgn hebben we de eerste echo gehad en donderdag mag ik alweer..Gewoon omdat we 't zo spannend vinden..Da's echt top van m'n VK!
Hoi, Wij hebben onze eerste echo met 5 weken gehad, konden toen al goed het vruchtje zien alleen wel zonder hartslag (word je natuurlijk ook niet blij van ). Daarna met 6.5 week en toen een goed kloppend hartje te zien en een spruitje van ruim 1 cm . Daarna weer met 12, 20 en 35 weken.... We hebben trouwens aan alles en iedereen vertelt dat we in verwachting waren toen ik 7 weken zwanger was, hadden toen al een goede echo gehad met een kloppend hartje en ze zeggen dat dan de kans op een miskraam weer veel kleiner wordt. Maar garanties geeft dit natuurlijk nooit. Vrijdag / zaterdag moet ik zelf weer testen (voor het eerst na mijn zwangerschap), stiekem hoop ik dat hij positief is en ik heb me nu wel voorgenomen om het dan later te vertellen. Zitten mensen toch weer minder in spanning tot de 12-weken termijn en mensen zullen het toch wel vroeg vinden. Onze kleine meid is nog geen 8 maanden.
Bij onze eerste dochter bij 10 weken vertelt aan vrienden na de eerste echo en van te voren bij 8 weken aan familie. Nu hebben wij de familie gelijk na de zwschapstest het goede nieuws vertelt. Echo krijgen we volgende week maandag, maar dit zo vroeg omdat ik naar de gyn ga nu, en daarna als alles goed is vertellen we het aan iedereen!! Bij de eerste wilden we graag wachten tot na de echo, maa familie gewoon eerder vertelt, dit vonden wij fijner dan erna te moeten vertellen dat we zwanger waren als het mis zou gaan, snap je?
Zodra we een positieve test hadden hebben we het gelijk aan ouders, broers en zusjes verteld. Toen dacht ik 4 weken zwanger te zijn, maar na een echo bleek ik al 8 weken zwanger te zijn. (ik kreeg een echo met 8 weken en een met 12 weken) Goede vrienden hebben we het verteld met 10 weken Vanaf 12 weken mocht iedereen het weten. En met 16 weken heb ik het op mijn werk aan collega's verteld. (mijn leidinggevende wel al met 13 weken)
Wij hebben het onze ouders en beste vrienden bij 5 weken al verteld. Normaal (als je dus geen bloedverlies hebt, of 'medisch' zwanger geworden bent) krijg je je eerste echo tussen week 9 en week 12. Bij onze vk is 9 weken standaard, ik bleek toen al 9w4d. Als je veel eerder een echo krijgt, is er een kans dat je wat onzeker naar huis gaat omdat er nog geen hartje te zien is. Wij hebben het iedereen verteld na de eerste echo.
ik zou dat niet kunnen hoor, wachten met vertellen.. hier ging het: hey mam, ik denk dat ik weer zwanger ben. laat je wel wat weten, morgen kan ik testen.. daarna nog snel iedereen een week voor de verjaardag van mijn oudste verteld, omdat sommigen het wel wisten en anderen niet, en het dus het gesprek van de dag zou zijn ipv de verjaardag van mijn dochter. dus met ongeveer 11 weken wist iedereen het wel.
Wij hebben het onze familie en vrienden met 6 weken verteld tijdens de kerstdagen. Mijn eerste echo heb gehad met bijna 8 weken. Over twee weken gaan we weer kijken!
Zie dat je 2 topics geopend hebt.. Zal hier ook nog even reageren. Meestal krijg je een 1e echo rond de 10 á 11 weken. Sommigen iets eerder, sommigen iets later. Wij mochten deze keer al met 8 weken komen, maar dat was puur om de eerdere missed abortions. Wij hebben het ook pas verteld ná de echo. En de 1e en 2e keer was ik daar ook wel blij mee.. Want het bleek 2x niet goed te zitten.
Direct na de zwangerschaptest onze broer en zus (en aanhang natuurlijk). Ook meteen mijn werkgeven, daar ik voor mijn werk veel in het buitenland zat. Met 8.5 weken hebben we de eerste echo gehad, en zijn we met foto naar onze ouders gegaan. Kleine 2 weken later was mijn man jarig, en hebben we het iedereen verteld.
Ik heb het mijn moeder 2 dagen nadat we het wisten ( 3 week en 4 dagen ) verteld omdat ze jarig was dus hadden we direct een cadeau! Op dat moment kwam me tante op visite dus die wist het ookal. En toen zijn we naar mijn vriend zijn vader gegaan en ook verteld.. Mijn zus heb ik het met 4 week en paar dagen verteld en de rest hebben we met 12 weken verteld.. Eerste echo had ik met 6 week en paar dagen bij de huisarts om de zwangerschap te bevestigen ..
Iedereen wist het al voor 12 weken.. Puur om hoe ik me gedroeg, at en dronk! Ouders en schoonouders hebben we niet speciaals verteld, hun zaten eigelijk niet te wachten om opa en oma's te worden maar uiteindelijk zijn ze er toch wel blij mee! Waarom ze zo reageerde was meer omdat wij jong zijn... Whatever.. Voor onze gevoel zit het goed dus we willen verder in de toekomst kijken....