Hoe tel je de weken? vanaf bevruchting of laatste ongi???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sannie1981, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben.na meerdere testen en uiteindelijk nog een digitale test gaf deze aan 1 a 2 weken zwanger. erg pril dus.
    Maar moet ik nu uit gana van 2 weken ( van de bevruchting tot nu) of van 4 weken? ( van de laatste ongi tot nu)

Als jullie iemand vertellen hoeveel weken je bent, hoe tel je dan voor je zelf?

Ik ga morgen de verloskundige bellen. Als zij vraagt hoeveel weken ik ben, weet ik dus niet 2 of 4 moet zeggen.

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi, je telt vanaf de de eerste dag van je laatste menstruatie, je bent dus 4 weken zwanger. Gefeliciteerd trouwens!

3. dieke660

dieke660 Lid

30 nov 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hallo, je telt inderdaad vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Je bent dus 4 weken zwanger!

Deze berekening gaat wel uit van een regelmatige cyclus van 28 dagen. Volgens mijn huisarts zou ik 8 weken ver zijn bij mijn eerste echo (berekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie), maar omdat ik een ietwat langere cyclus heb, bleek ik slechts 7 weken ver te zijn bij mijn eerste bezoek aan de gyn. Maar je ziet, dat kunnen ze allemaal prima berekenen bij een eerste echo!

Alvast erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

Liefs

4. fafje

fafje Niet meer actief

Hey klopt idd vanaf je 1e dag van je laatste menstruatie...

Alleen ook bij mij gaat dit niet op...had een onregelmatige cyclus...en als ik het officieel ga tellen ben ik al zwanger vanaf 15 nov!...maar k ben pas 5 wkn nu ( vanaf de geschatte bevruchting)....dus dan zeg je = 7 wkn...

Dus jij bent 4 weken...maar je bent maar 2 weken zwanger eigenlijk! hihi...gefeliciteerd! liefs

5. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Je moet inderdaad tellen vanaf je laatste menstruatie!
    Moment van bevruchting weet je nooit zeker..

Die test die jij hebt gedaan, telt vanaf de mogelijk bevruchting. Dus moet je daar 2 weekjes bij op tellen. Dus 3 a 4 weken zwanger ben je.

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Gefeliciteerd trouwens! ;)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je vraagt ook nog hoe je het aangeeft als iemand je ernaar vraagt....

Je bent nu vier weken zwanger,.... maar je bent bezig met je vijfde zwangerschapsweek.
    Hetzelfde als met je leeftijd... je bent bijvoorbeeld 25, maar bezig met je 26e levensjaar.

8. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Je krijgt 2 weken als cadeau na de bevruchting dus je bent 4 weken zwanger... Gefeliciteerd..

Deel Deze Pagina