hoofdje niet optillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Goedemorgen,

Wie heeft dit ook meegemaakt, of maakt dit mee?

Mijn dochter is nu 3 maanden. Onze oudste tilde haar hoofdje op, als we haar op de buik neerlegden. Op de commode of in de box. we hebben eigenlijk nooit echt moeite hiervoor moeten doen, het ging eigenlijk automatisch

Onze jongste dochter doet dit helemaal niet. Ik probeer haar geregeld op haar buik op de commode te leggen, in de box, maar ze blijft gewoon liggen, tilt haar hoofdje niet op! Is dit normaal voor 3 maanden, of kan het zijn dat baby's dit ook later doen? Als ik haar op mijn schoot heb en haar met de minste moeite ondersteun, kan ze haar hoofdje een tijdje rechthouden, dus spieren ontwikkelen zich wel, maar niet vanuit buikligging. Ik heb begrepen dat dit ook andere spieren zijn.

Op het CB zeiden ze dat ik veel meer moest oefenen, op de keukentafel bv en er dan voor gaan zitten, maar alle moeite ten spijt, er gebeurd helemaal niets.

Iemand ideeen of tips?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Misschien met iets interessants gaan zitten wat geluid maakt? Als ze nieuwsgierig word dan gaat ze het misschien proberen.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier duurde het ook heel lang en ons zoontje leek het niet leuk te vinden. Wat hier werkte was de tip van het CB. We hebben ons zoontje bij elke verschoning heel even op de buik gelegd, terwijl we de luier in de emmer gooiden die op de commode stond. Lang genoeg om te oefenen, kort genoeg om het leuk te houden. (Vroeger oefenden de kindjes automatisch op deze manier, omdat het plastic broekje dat om de katoenen luier gings vastgeknoopt moest worden.) Heel langzaam werd ons zoontje sterker en ging zijn hoofdje steeds verder op tillen. Natuurlijk hebben we hem aangemoedigd met: goed zo etc.

Succes met het oefenen en jullie geduld.

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    @peetje

Bedankt, dit is makkelijker te doen, dan elke keer 5 minuten tegen een huilend en gefrustreerd kind aan te kijken ;)

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

finn deed dit aan het begin ook niet echt, terwijl hij wel heel sterk was. Uiteindelijk kwamen we erachter dat Finn die spanning op zijn nekje gewoon niet fijn vond, hij is naar de osteopaat geweest en sinds dien gaat het veel beter!

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier duurde het ook langer hoor, steeds even geoefend en dan gaat het vanzelf beter:) Wat ook wel helpt is een opgerolde handdoek onder de armpjes te leggen.

7. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons oudste zoontje deed ook niets tot ongeveer 4 maand. Totaal geen actie, op het cb zeiden ze zelfs dat ze veel hadden meegemaakt, maar zo extreem.... Maar goed, was vroeger zelf ook niet de snelste. Met 4,5 maand hield hij z'n hoofdje opeens wel omhoog. Komt goed!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.352
    36.210
    113
    Even oefenen met een handdoek onder de armpjes, dat maakt het wat makkelijker voor ze. En elke dag gewoon even proberen, het hoeft niet lang, gewoon een paar keer heel kort.

Deel Deze Pagina