Hoi dames, Sinds vandaag slaapt mijn dochtertje op een babydorm kussen vanwege een plat achterhoofdje. Ze is altijd een goede slaper geweest maar ze lijkt er erg aan te moeten wennen. Ze kan maar niet in slaap vallen en ze kijkt erg hulpeloos. Was dat bij jullie kindje ook? En hoe lang duurde het wennen? Slapen is toch ook wel belangrijk. En hoe doen jullie dat met de hydrofiele doek die je onder het hoofdje normaliter legt? Over het kussen lijkt mij niet de bedoeling. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring/tips!
Hai! Mijn zoontje heeft ook een hele tijd in een babydorm geslapen. Hij moest dit omdat hij juist een puntig achterhoofdje had en hier niet op kon blijven liggen en dus steeds naar de zijkanten kantelde. Wij hebben het kussen onder het hoeslaken gelegd. In het begin hadden we er wel een spuugdoekje overheen liggen. Later ging hij minder spugen en deden we het zonder. Wel iets vaker het hoeslaken wassen Mijn zoontje was erg snel gewend. Even z'n draai vinden en na een dagje lag hij heerlijk te slapen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij wel erg van slapen houdt
Hoi Kim, Bedankt voor je tip! Is het hoofje van je zoontje goed bij getrokken? Dat slapen kan ik inderdaad. Mijn dochtertje slaapt heel veel, vandaar dat platte achterhoofd. Zodra ze wakker is, ligt ze op haar buik of op de arm. En nog heeft ze een plat achterhoofdje gekregen. Fijn idee om te weten dat ze er net als jij zoontje er snel aan zou kunnen wennen.
Zijn hoofdje is echt heel goed bij getrokken. Er zit nog wel een klein bobbeltje aan de onderkant, maar ik verwacht dat dat nog wel wat minder wordt omdat hij nu wel zelf op zijn achterhoofd kan liggen. We hebben het kussen gebruikt tot hij ging rollen. Dit duurde bij hem wel lang door een spreidbroek, maar daardoor heeft hij wel lang in het kussentje kunnen liggen. Ik hoop dat jou dochtertje er ook snel aan went en dat je net zo tevreden bent over het resultaat als wij!