Op advies van een paar leden hier ben ik mijn dochtertje van bijna 3 weken aan het inbakeren sinds twee dagen en dat gaat super. Ze slaapt nu ontzettend goed (zowel overdag als 's nachts) en is veel minder onrustig en huilerig. Ik vraag me soms alleen af of ze niet te lang doorslaapt. Haar meeste slaapjes duren 2 a 3 uur, alleen soms kan ze wel 4/4,5u doorslapen overdag. Is dat te lang? Moet ik haar wakker maken of is daar geen reden voor?
Het is ook een beetje afhankelijk van groei etc, maar op deze leeftijd zou ik als richtlijn maximaal 4 uur tussen de voedingen in laten overdag. 's nachts kun je er evt wel wat langer laten, afhankelijk van het gewicht en hoe ze is bij wakker worden. Door overdag max 4 uur te houden en in de nacht wat langer heb je kans dat ze steeds meer er tussen laat in de nacht. Als je overdag er langer tussen laat heb je kans dat ze wil inhalen snachts.
Ja, ik merk inderdaad wel dat ze 's nachts er minder uren tussenlaat. Qua groei gaat het supergoed, ze is de afgelopen week ruim 400gr gegroeid (was met geboorte al wel wat zwaarder, bijna 4,2 kilo). Maar dan zal ik er wel 4 uur tussenlaten voortaan. Bedankt!
Ja hier hield/houd ik overdag ook als max 4 uur tussen de voedingen aan. Toen ik net begonnen was met het inbakeren van mijn zoontje sliep hij overdag ook steeds 4-4,5 uur, volgens mij was hij zijn slaap toen aan het inhalen Inmiddels meldt hij zich om de 3-3,5 uur maar probeer toch nog altijd die richtlijn van 4 uur aan te houden overdag
Mijn zoon is ruim 3 weken en ik herken de inhaalslag wat slapen betreft. Ik zou haar overdag 4 uur na haar laatste voeding wakker maken. 's Nachts mag er (vanwege het bloedsuikerspiegel) maximaal 6 uur tussen zitten. Lekker he, dat ze nu goed slaapt ook overdag.