Ik heb me er nog nouwelijks in verdiept maar wil toch een babydrager aanschaffen. Er is vreselijk veel keuze, kunnen jullie misschien wat do's en dont's geven kwa merken en modellen? Voorkeur gaat uit naar: - Vanaf de geboorte te gebruiken - In baby-lig stand maar ook in zitstand zowel met het hoofdje naar je toe als van je af - Evt op de rug te gebruiken Als ik teveel in 1 'ding' wil, dan mogen jullie dat ook zeggen hoor
Mijn advies is dit nog even uit te stellen. En wanneer je een keer met de kleine naar buiten gaat, samen met baby en man/vriendlief naar babydump oid en alle aansprekende draagmogelijkheden uitproberen mét de baby. Dat is in ieder geval wat wij doen
wij hebben een beco butterfly.. dat is een ergonomische draagzak. Dus goed voor je kindje en je eigen rug. Van je af dragen is niet zo goed voor je kindje, voor het ruggetje is het beter als die een beetje bol staat ipv hol. Je kan m wel naar je toe dragen of op je rug. Ik zou als ik jou was je eerst eens verdiepen in de mogelijkheden. Zo heb je dus gewone draagzakken als de babybjorn en chicco bijv. je hebt ergonomische draagzakken bijv: beco, bondolino, marsuca, ergobaby etc... en dan heb je ook nog draagdoeken. Je hebt ook doekenbieben... Daar kun je ook eens een draagzak of doek proberen. Succes met je keuze
Hier ook een beco-butterfly. Ik persoonlijk zou niet naar baby-dump gaan omdat ze daar geen ergonomische dragers hebben. Maar ieder zijn eigen keuze hoor! Er zijn al heeeeel veel topics (ook met de nodige discussie en ergernissen naar elkaar toe) over draagdoeken en zakken geweest. Lees eens terug via de zoekfunctie. D'r gaat een wereld aan keuze voor je open als je erin duikt, haha
Ik raad je het dragen en voeden forum aan. Daar zitten een heleboel mensen met verstand van zaken, zoals draagconsulenten en ervaringsdeskundigen. Overigens kun je baby's vanaf de geboorte het beste meteen rechtop dragen. Liggend dragen kan namelijk het kinnetje op de borst drukken, waardoor de luchtpijp afgesloten wordt. Met alle ernstige gevolgen van dien. Zelf heb ik mijn zoontje altijd in een geweven doek gedragen, rechtop met zijn gezicht naar me toe. Andere aanraders zijn o.a. de bondolino en marsupi (kunnen vanaf de geboorte gebruikt worden) en bij wat grotere kindjes de manduca, patapum ergo carrier, boba etc. Maar kijk echt even op dragen en voeden en er zal een wereld voor je opengaan
hier een tricot slen. Ik viond hem super. Deze was toen voor mij de enige optie omdat ik ene wiplash heb.
hier een lodger shelter, ook prettig. Maar proberen met de baby lijkt me een goeie optie, want sommige babies zien het gewoon niet zitten en dan is het zonde...
Ik heb de tricot slen (= een rekbare draagdoek) en een buikdrager van Kipling (kan ook op de rug). Ik kan je de babydrager zeer afraden voor je kindje niet goed en voor jou niet fijn. De draagdoek bevalt ons veel beter. Ik heb na een tijd nergens last van terwijl ik met de buikdrager meteen last kreeg van mijn heupen, rug en schouders. Ik zou dus inderdaad wachten tot de kleine er is en dan gaan kijken wat jullie fijn vinden, mijn zoontje vindt de doek heerlijk.
Ik had de draagdoek van ByKay maar mn zoon vond het niet prettig. Daarbij had ik in 2004, bij de 2e, de gelukskever van Babywalz aangeschaft en die hebben we nog steeds, al zit hij er nu niet meer in natuurlijk.
Wat je ook doet, ga voor een ergonomische drager of een draagdoek. Beter voor jezelf want het gewicht wordt beter verdeeld, en beter voor de houding van de baby. Als je googled op ergonomische drager vind je echt een wereld aan informatie en ook waarom de meeste standaarddragers niet goed zijn voor een kindje. Kindje naar voren dragen is niet goed voor het ruggetje ivm de houding, maar dat is al gemeld zag ik .