Babydrager: welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Op mijn werk (kdv) willen ze misschien een goede draagzak aanschaffen (1). Nu ben ik aan het meedenken welke ze het beste kunnen kiezen, zodat ze niet op iets als een BB uitkomen.. Maar wel een ssc nemen. :)

Voor mijn collega's is het belangrijk dat het erg makkelijk in gebruik is en voor allerlei maten is.

Ik heb zelf een beco butterfly. Nadeel is dat deze erg duur is en dat je de bandjes moet verstellen.

De marsupi breeze leek me wel wat ivm binnengebruik en gebruiksgemak. Nadeel is dat je deze in een maat moet bestellen. Welke bestel je dan?

De bondolino: perfect. Makkelijk in gebruik. En geen bandjes te verstellen, dus voor iedereen mogelijk. Nadeel is dat deze erg warm is voor binnengebruik.

Dan heb je nog de ergo baby carrier. Nadeel dat ie warm is en ook hier moet je de bandjes van verstellen. Wel wat goedkoper dan de beco.

Dus kortom: welke kies ik? Wat is jullie mening?
    Draagdoek is geen optie.

2. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

ik zou voor de bondolino gaan, je hebt ook een light-versie, die is dunner. En heel makkelijk om te doen.

Zelf heb ik een ergo en ik vind hem geweldig, maar ik ben de enige die hem gebruikt. Dus als hij steeds door wisselende personen gebruikt gaat worden, is de bondolino echt het makkelijkst. En ook voor de allerkleinsten te gebruiken, in tegenstelling tot de meeste anderen.

3. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik heb sinds een weekje een marsupi. Deze is ook geschikt voor pasgeboren babies. Er zit een verkleiner bij waardoor hij altijd past.

Maat S is een beetje standaard maat volgens mij. Ik ben 1,72m en 70kg. Past prima.

Vind hem heel erg makkelijk in gebruik en zit erg comfortabel.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een ScootaBaby. Nog niet zo heel bekend, in Nederland. Het is een heupdrager die je heel makkelijk omdoet. Nadeel is dat je hem pas vanaf een maand of vier kunt gebruiken. En met zwaardere kindjes loop je er geen uur meer mee rond. (Onze zoon weegt ongeveer 12 kg. Na een half uurtje heb ik het wel weer gezien.)

5. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de marsupi breeze, ben er erg blij mee. Ik zou eerder een L bestellen, want als er wat steviger dames werken op het kdv gaat een s niet passen (weet ik uit ervaring ;)).

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik zou zeker de bondolino kiezen en dan de light versie!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De Bondolino Pflaume light :)
    Extra dun, ideaal ding!

8. misa

misa Niet meer actief

Die marsupi breeze lijkt me geweldig! Maar een nadeel dat je maten moet bestellen.. We hebben alle maten collega's, dus waar doe je goed aan..?

Die bondolino pflaume light lijkt me ook een super idee! Maar waar kun je die kopen? Ik kan 'm nog niet vinden via google.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb nu zelf sinds een week een Manduca en vindt het ideaal!

10. misa

misa Niet meer actief

Maar die is toch voor oudere kindjes?

11. joly

joly Lid

29 jul 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had er 1 van lodger hij is heel lekker zacht enzo maar je rug gaat er wel van naar de kl*te

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Die bondolino light pflaume kan je bij Babybij kopen. :)

Joly, een lodger is erg on-ergonomisch om mee te dragen, zowel voor je kindje als voor jezelf. Het is namelijk af te raden je kindje in de wieghouding te dragen aangezien de kin dan op de borstkas geduwd wordt en hierdoor de luchtweg kan afgesloten worden.
    Als je kindje wat ouder wordt, kan je hem als ringsling gebruiken en je kind er rechtop in dragen maar ik vind persoonlijk assymetrisch dragen niet fijn en het is ook maar handig voor korte momenten zoals van de auto even naar de winkel ofzo.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier ook een Manduca. Enige nadeel is dat ik 'm lastig vind om 'm in m'n eentje vast te maken.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een beco. Valt toch wel mee wat je aan bandjes moet verstellen? Hier alleen de heupband als mn moeder hem heeft gebruikt.

15. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou ook kiezen voor een manduca

Of een makkelijke mei-tai achtig iets waarvan het zit gedeelte te verstellen is, zoals een Hopp-tye of een Mysol. Doordat je knoopt past ie iedereen en erg ingewikkeld is het ook niet :)

16. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat een bondolino light wel een goede tip is. De beco vind ik wel dat je veel moet vertellen. Die heupeband is niet zo'n probleem, maar de andere bandjes is wel een gedoe. Ligt aan hoe groot je zelf bent en hoe groot kind je erin draagt. En dat is beiden op een kdv wisselend. :)

Bedankt voor de tips, ik heb mijn leidinggevende ingelicht.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goede keus denk ik. Gaaf kdv!

18. misa

misa Niet meer actief

Tja... dat moeten we dan nog hopen. Ik denk namelijk dat er velen geen zin hebben om te dragen. Welke redenen ze er ook voor hebben.
    En als ik het voor elkaar krijg, komt er maar eentje hoor!

Maar goed, ik denk dat het voor de huilbaby's echt een geweldige oplossing kan zijn. We hebben nu een buikdrager liggen, dat is echt alles behalve ergonomisch voor drager en kind. Ik had 'm om, de banden sneden aan alle kanten in mijn lijf. Binnen 5 minuten had ik 'm weer af..! Hihi!
    Zoiets als hier links op de foto:
    Marktplaats.nl > Draagzakken te koop - Kinderen en Baby's - Babydragers en Draagdoeken

19. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. misa

misa Niet meer actief

Deel Deze Pagina