Ik heb net even gekeken op de babydump site. En ik zie dat ze niet werken met een gebruikersnaam, maar met je emailadres plus een wachtwoord. Gelukkig zijn er ook veel site's die met een gebruikersnaam plus wachtwoord werken, dus bij deze site's hoef ik mijn wachtwoord dan niet te veranderen.
Hoe weet je nu welke gegevens van je in het bestand stonden. Daarbij kunnen zij een dbase alle gegevens zetten die ze willen, dus zolang je niet weet wat erin heeft gestaan kun je ook niet weten wat mensen nu van je weten. Daar gaat het nu juist om. Ze zijn niet duidelijk in het communiceren welke gegevens er precies op straat liggen. En je hoeft er ook niet bang van te worden maar een beetje gezonde argwaan is volgens mij bij dit soort incidenten niet raar hoor.
Van het weekend is er onrust ontstaan, omdat KPN gehackt was en er een document op het internet was gevonden met hierin gegevens. Ze gingen er vanuit dat dit inlog/naw/passwordgegevens van KPN waren. Het blijkt dus echter dat babydump ook is gehackt en dat het deze gegevens waren. Snap dat het enorm vervelend is, maar ik neem toch aan dat een bedrijf alles er aan doet om hun website te beveiligingen. Er zijn altijd mensen die proberen om te hacken en dit is helaas daar gelukt. Dat is niet de schuld van babydump. Wanneer je een email stuurt, vind ik het trouwens supernetjes dat je een standaardmailtje terug krijgt. Zo weet je dat je email is ontvangen en dat je een antwoord terug krijgt. Ik ga er vanuit dat het daar mega-druk is op het moment en dat ze er alles aan doen om zo snel mogelijk vragen te beantwoorden. Voor de rest is het altijd belangrijk om je ww eens in de zoveel tijd te laten aanpassen (hoewel ik meestal erg lui hierin ben lol).
ja mailtje heb ik ook gekregen en heb toch uit voorzorg al mijn wCHTWOORDEN gewijzigd maar eerlijk gezegd weet ik niet welk wachtwoord ik had daar, heb even van mijn email opgezocht en ik had gewoon zo'n wachtwoord van hun gekregen, dus niet eigenn wachtwoord gebruikt daar
Voor degenen die nog steeds denken dat het niet kwaad kan, check ff de afleveringen van editienl en pownews van vandaag!