Dochtertje 18 mnd wil ineens geen melk meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chocolaatje, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ze weigert continu de melk ineens, in de fles, gewone beker ook niet. Ze ziet het aankomen en zegt al NEE! NEE!
    Ook boterham is slecht ineens, het beleg er vanaf eten en het brood laten liggen. Ok, maar melk heeft ze toch echt nodig? Dwingen heeft geen zin, maar wat dan?

2. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    En yoghurt of iets van pap? Chocomelk of yoghi?

3. chocolaatje

Chocomel en Yogi begin ik liever niet aan eigenlijk, veel te veel suiker. Misschien inderdaad tussendoor wat yoghurt geven is wel een idee.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Wij deden altijd een druppel suikervrije limonade door de melk.
    Brood in een leuke vorm snijden, "meehelpen" met klaarmaken.
    Broodje door de helft en op iedere kant ander beleg.
    Dat soort dingen hielpen erg goed hier.

Succes

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter drinkt ook geen melk, eet wel 's ochtends yoghurt en als toetje ook. Verder is ze dol op kaas dus zuivel krijgt ze voldoende binnen.

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb mijn hele leven nog nooit een druppel melk gedronken en ben ook een hele grote meid geworden hoor ;)

7. chocolaatje

Bedankt voor de tips! Inderdaad, misschien eens wat suikervrije siroop in de melk doen. En eens een broodje ipv boterham.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier drinkt ze ook geen melk. Wel pap in de ochtend en yoghurt na het eten. Af en toe kaas op brood of verse roomkaas.

9. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Je hebt ook melk met banaan smaak of met aarbeiensmaak

Probeer dat ander is

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    De melk gewoon achterwege laten?

Melk is helemaal niet zo gezond als men denkt! Ik vind melk super lekker en drink dat dan ook veel. Onze dochter (12 maanden) drinkt haar bekers melk niet leeg, dus nu maar besloten geen melk meer te geven, gezien het helemaal niet zo gezond is.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waar heeft ze dan perse melk voor nodig? Mijn zoon van 21 maanden krijgt al maanden alleen savonds een fles melk, gewoon, omdat hij dat lekker vindt. Als hij het vies gevonden had dan zou ik hem iets anders gegeven hebben. Ik vind dat koeienmelk voor kalfjes is en dat mensen het drinken omdat ze dat lekker vinden.

12. chocolaatje

Ik ben niet zo volgens de regeltjes hoor, maar van melk wordt toch gezegd dat het belangrijk is? Voor tanden/botten? Of zeg ik nu iets geks?:)

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je hebt wel calcium nodig idd. Maar je lichaam kan dat veel beter uit groene groenten halen dan uit melk. Ook zitten er vetten in, die vind je ook in bv boter :). Ik weet niet of er nog meer in zit?
    Ik weet wel dat je prima zonder melk kunt hoor.

Deel Deze Pagina