Stokke Xplory of Bugaboo Cameleon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bonkie, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hi Dames,

Ik twijfel heel erg over de wagen.

Voordelen Stokke;

- Ziet er mooi glad uit
    - Hoog, dus het kindje ligt dan ook hoger
    - De steunen zijn verstelbaar, hoog/laag/normaal

Voordelen Bugaboo;

- Ook handig voor in het bos en strand
    - Opzich ook wel mooi
    - Maxi Cosi past erop

Nadeel van de Stokke;
    - Maxi Cosi past er niet op, niet handig voor in het bos/strand terwijl ik graag van wandelingen houd

Nadeel van Bugaboo;
    - Laag
    - Vind zelf het zitje niet mooi

Welke van de 2 hebben jullie? En waarom die?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben de bugaboo. Overigens kun je daar ook de steunen van verstellen ;)

Ik vind de stokke qua kinderwagen wel mooi, maar qua wandelwagen lijkt me dat hoge helemaal niet praktisch voor het kind zelf. Zeker als ze wat groter worden. Dan ga je denk ik toch sneller over naar een buggy. Bovendien is volgens mij de bak van de stokke een stuk kleiner dan die van de bugaboo en dat was hier wel een probleem geweest met een redelijk lang en groot kind.

Dat de bugaboo laag is, valt me alleen op als mensen me dat zeggen. Ik heb er nooit last van gehad en ben zelf 1.72 en manlief 1.85m.

Oh en de stokke heeft geen luchtbanden geloof ik. Leek mij ook minder prettig. De banden van de bugaboo zijn overigens nooit lek of zacht geweest ;)

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Klopt maar bij de stokke kan je ook nog eens het handvat omhoog/omlaag en naar voren klikken ;)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Denk dat je even met beide moet lopen, kijken wat je zelf prettiger vind.
    Wij hebben de bugaboo, en heb ook echt nooit problemen gehad met de 'lage' bak. En ik heb chronische rugklachten, en het was echt geen probleem.
    Wat verder erg praktisch is aan de bugaboo, is dat hij erg klein in te klappen is, en dat hij erg licht van gewicht is.

5. jans1

jans1 Lid

27 okt 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de bugaboo,
    bij die strokke moet ik altijd aan de kids van mijn werk denken, zelfde aangezicht als ze in een rolstoel zitten

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Wij hebben voor de bugaboo gekozen, omdat het handig is met het inklappen en zeer licht is. De stokke vind ik maar op een postbodekar lijken. Maar ieder zijn eigen ding:D

De nieuwe bugaboo cameleon heeft overigens ook geen luchtbanden, dus die kunnen niet lek;)

7. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    de maxicosi past wel op de stokke je hebt daar een adaptor voor.

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen

Vreemd, want wij verkopen in de winkel stokke en kunnen geen adapters bestellen. (prenatal)

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij hebben de Bugaboo.
    De lage bak vind ik persoonlijk juist mooi, ik vind de Stokke gek hoog, maar dat is een kwestie van smaak.

De Bugaboo is erg makkelijk in te klappen en erg licht.
    De banden kunnen niet lek.
    MC past er op en dat vond ik toch wel erg praktisch.
    Ik vind het een erg prettige wagen.

10. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Er zijn inderdaad adapters voor de stokke om de maxicosi op te zetten. Wij hebben indertijd onze maxicosi constant op de stokke geklikt, was echt reuze handig!!
    Enne, je kan 'm echt wel nog gebruiken als je kind wat groter wordt hoor. Onze meid is nu 13 maanden en het einde is nog lang niet in zicht :)

11. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was erg gecharmeerd van de Bugaboo, maar heb nu de Joolz Day gezien en mee gelopen... is ook een goede kanshebber.

In het verleden wel 'ellende' (Joolz Bloom) mee geweest, maar (schijnt) nu 100% beter te zijn. Tenminste dat hoor ik in div winkels en fora.

Lijkt wel behoorlijk op de Bugaboo, maar de bak en stoeltje zijn wat hoger wat ik weer een voordeel vind van Stokke... zucht, gelukkig heb ik nog wel even ;).

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben de Bugaboo en zijn er erg tevreden over! Stokke vind ik persoonlijk echt een lelijk ding (net een booschappenwagen)!

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier ook de bugaboo en we zijn er erg tevreden over.
    Persoonlijk kan ik niet wennen aan die Stokke, ik vind het er erg vreemd uitzien, als een bagagekarretje ofzo.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik vind het gewoon een beetje raar en onhandig om je kind zo hoog te hebben met die leeftijd. En volgens mij kan de stokke niet met het gezicht de andere kant op zitten? Ik heb het erg lang met mijn zoontje volgehouden, maar inmiddels heeft ie echt behoefte om de wijde wereld in te kijken ipv naar mij.

15. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Wij hebben de stokke en zijn er nog altijd erg blij mee!!
    Het is naar mijn idee toch wel een heel groot voordeel dat je kindje bijv in de dierentuin over het hek kan kijken en niet alleen maar tegen de benen van andere mensen.....
    Er kan inderdaad een maxi-cosi op met adapters en het zitje kan ook beide richtingen op geplaatst worden.

Jason is nu 20 maanden maar zit nog steeds heel graag in de Stokke. Zo graag zelf dat hij niet in een buggy wil. Gewoon omdat hij het zicht van de Stokke gewend is, en niet steeds tegen benen aan wil kijken. Ook zijn we er wel vaker mee in de bos geweest, en dat is best wel te doen. Natuurlijk zijn er wagens die in het bos beter rijden, maar het is niet zo dat je er niet mee vooruit komt.

Ik vind de Bugaboo persoonlijk erg lelijk... De lage bak lijkt me erg onhandig en ik vind het echt zo´n ding waar iedereen mee rijdt. Maar dat is mijn persoonlijke mening....

P.s. er is een nieuwe model stokke op de markt sinds deze maand± de Stokke Xplory V3. Google er maar eens op.

16. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Welnee, je kan de Stokke wel naar de andere kant richten, en je kan het stoeltje ook zakken naar de hoogte van een gewone buggy hoor. Ik zag zelfs ooit eens iemand met een gewone buggy lopen, en toen ik beter keek zag ik dat het gewoon de stokke was die gedraaid was en gezakt. Het kind dat erin zat was al een jaar of drie oud.

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Nu kraakt iedereen de andere wagen af :p schiet ook niet op zo..

Wat zijn nou de voordelen! ;) Waarom moet ik volgens jou de bugaboo of stokke kopen?

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    IK ben gek van de bugaboo hij rijd super hij is makelijk te besturen met 1 hand. het fijne is dat me meisje bij de kanten op kan zitten. de wagen bak is lekker groot. hij is in meerder leuke kleuren te krijgen

19. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen

Hier heb ik wat aan :D

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Misschien dat het invouwen ook een belangrijk puntje. De Bugaboo is wat compacter ingevouwen als de Stokke. De stokke blijft wat langer. Dus passen ze in de auto?

Deel Deze Pagina