Wel of geen zwenkwiel kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaBibi, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Even een ervaring vraagje:

Wat vinden jullie fijner rijden... een kinderwagen met of zonder zwenkwiel. Kan morgen bij twee verschillende mensen een kinderwagen kopen voor een prikkie, maar de een is met zwenkwiel en de ander zonder. Allebei 3 wieler met grote luchtbanden. Test rijden zit er dus niet echt in...
    We wonen op de Veluwe en willen dus veel het bos in...
    Hoor het graag.

2. liesbeth86

16 mrt 2010
    11
    0
    0
    zwenkwiel vind ik het makkelijkste. Je kunt ook naar een baby zaak gaan en daar een paar proberen.

succes!

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    met zwenkwiel.. en deze kan je eventueel in het bos vast zetten en dan rijdt deze ook lekker door het zand

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zwenkwiel ideaal zou niet zonder zwenkwiel kopen
    dat rijd verrot

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik had een Mutsy transporter ( uit 2009) met 2 grote zwenkwielen voor, die je ook vast kan zetten. na een aardig tijdje gereden te hebben merkte ik dat hij steeds rotter ging rijden omdat de wielen maar heen en weer ronddraaiden (net zo'n irritant gevoel als bij een winkelwagentje waar 1 van de wieltjes blijft tollen) en als ik ze vastzette reed hij veel beter. De wielen zitten verder goed vast dus daar ligt het niet aan.

Ik weet niet of het puur aan mijn kinderwagen gelegen heeft maar ik ben blij dat ik nu een buggy met vaste wieltjes heb, deze is wel minder flexibel maar ik zwenk niet meer alle kanten tegelijk uit

6. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Njah, mijn moeder had het er over dat haar kar met zwenkwiel blokkeerde om het zo maar te noemen. Dat hij ronddraaide en dan zijwaarts bleef staan als je bijv alleen al tegen een steentje aan reed.... Bovenstaanden allemaal. Geen ervaring mee? Is niet iets waar je in de winkel achter komt.

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Onze eerste kinderwagen (had ik gekregen) was een jogger (3 wieler) zonder zwenkwiel. Ik vond het erg onhandig, elke keer moest ik bijsturen door em op te tillen. Elke bocht, ik werd er echt moe van. Niet veel later eentje 2e hands gekocht met zwenkwiel die je ook vast kan zetten. En ik wil zeker geen zonder zwenkwiel weer!

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Waar ik idd weleens problemen mee had was dat het zwenkwiel scheef ging staan bij stoep afrijden. Maar ik had een mutsaerts trans4mer, die heeft 2 voorwielen gelijk naast elkaar, en dat vond ik erg onhandig. Bij schuine tegels kon hij weleens blokkeren. Maar ik heb het niet als erg irritant ervaren, heb em 5 jaar gehad :)
    Nu hebben we een 2e hands mutsy 4 Rider gekocht.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Absoluut met zwenkwielen!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben er éém met vier wielen (dat zou ik trouwens sowieso aanraden, maar dat is mijn voorkeur.) En ik zweer bij zwenkwielen. We hebben ze alleen een paar keer vastgezet toen er sneeuw lag.

Ik zag laatst een moeder met een wandelwagen die ook aan de achterkant kon zwenken. Of niet echt zwenken, maar de achterwielen konden een beetje draaien ten opzichte van de voorwielen. (Zeg maar net als bij zo'n lange bus met zo'n slurf ertussen.)

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou zeker voor zwenkwielen gaan.
    En veel naar het bos zou ik eigelijk zelfs een 4 wiel aanraden.

Las ook iemand die een zwenkwiel had die alle kanten uit ging? Dat is een teken dat je wiel droog staat. regelmatig met siliconespray sprayen en assen schoonmaken voorkomt dat je wiel gaat bibberen door vuil wat er tussen komt. Ook bij blokkerende wielen is dit het geval.

12. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Gekocht!
    Zwenkwielen die je vast kan zetten :) (ik dacht: als het zwenken niet bevalt kan ik hem altijd nog vastzetten! *goh wat slim* :))
    Het is een xAdventure Carrier geworden met zwenkwielen en voor twee wielen dicht naast elkaar. Mooi karretje :) Ben d'r blij mee!

13. misa

misa Niet meer actief

Absoluut mét zwenkwiel. Die kan je eigenlijk altijd vastzetten mocht je dat willen. Maar het zwenken maakt het rijden en sturen soepel.

Edit: ik zie dat je al gekozen hebt! Fijn!

Deel Deze Pagina