Borstvoedingstopjes/shirtjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dreamer29, 30 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hoe doen jullie dat met het geven van borstvoeding en je kleding? Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven als onze baby geboren is, maar het lijkt me heel onhandig om als maar je shirt uit/omhoog te moeten trekken. Schaf je hiervoor speciaal iets aan? Ik heb al wel voedingsbeha's, die ik nu al draag. Maar om daar dan een normaal shirt over te hebben, lijkt me dus onpraktisch. Maar dat zou dus betekenen dat ik maanden mijn eigen shirts niet meer aan kan (mocht het allemaal voorspoedig gaan met borstvoeding geven)....

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik draag veel laagjes. Ene laagje omhoog en andere laagje omlaag als je snapt wat ik bedoel ;). Ik zou sowieso nu nog niets aanschaffen. Wie weet lukt de BV niet, hopelijk wel natuurlijk! En nieuwe kleding is zo besteld. Ik doe veel met kleding die ik al had en heb een paar echte BV-kleding gekocht de afgelopen weken. Een mooie jurk, een nette blouse en twee tops. De eerste periode ben je (als het goed is) veel thuis en dan maakt het toch wat minder uit ;).

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb in de kraamweek wat basic shirts van mamalicious gekocht, die gebruik ik onder m’n gewone bloesjes en vestjes. Die kan ik gewoon open doen.
    In de zomer gewoon spaghettitopje onder gewoon T-shirt. Shirt omhoog, topje naar beneden, werkt prima.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb voedingstops van Noppies (bij Prenatal). Die zien eruit als een gewoon hemdje met spaghettibandjes maar kunnen dus discreet open. Die droeg ik tijdens de borstvoedingsperiode dagelijks. Daarover droeg ik veel vestjes en blouses met knoopjes en anders een jurkje met overslag of cache coeur-hals. Omdat ik lang heb gevoed heb ik daar op een gegeven moment wel op gelet bij het kopen van nieuwe kleding. En omdat het geen echte voedingskleding is kon het gewoon doorgedragen worden. In het begin had ik een paar voedingstops (shirtjes) van de H&M. Die waren goedkoop maar zaten erg lekker. Daar kun je geen miskoop aan doen.

5. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Laagjes inderdaad!
    En alles met een grotere hals, dat kun je naar beneden trekken. Ik heb een jaar gevoed, dan draag je niet alleen maar bv-kleding. Je komt er vanzelf achter wat handig werkt.

6. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Voedingtops van h&m (voor onder een normaal shirt ook fijm dan kun je die omhoog doen en zit je alsnog niet bloot. en veeeeel blouses!!! En ik heb ren aantal voedingsshirts van h&m als ik weet dat ik in het openbaar moet voeden vind ik die fijn.
    En wikkel tops vind ik ideaal.

7. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik heb het meeste gekocht bij H&M en enkele duurdere dingen bij Prenatal en JBC. Gewone kleding draag ik echt niet graag als ik moet voeden en ik kan op een hand tellen hoe vaak ik dat sinds de bevalling heb gedaan. Laagjes vind ik suuuper onhandig. Ik zou gewoon twee goedkope H&M shirts kopen. Je kunt later altijd nog bij kopen.

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik heb juist nooit bv kleding gekocht en 13 mnd met plezier overal gevoed.
    Laagjes was het toverwoord.. ene kledingstuk omhoog andere naar beneden evt een hydrofiel doek over je kindje leggen enige wat ik wel had waren de voeding bh's

9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Laagjes, bv bh’s en voedings topjes van h&m overal onder.
    Bh en topje omlaag en shirt of trui naar boven.
    Geen blote buik met voeden maar ook geen blote borsten.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dankjewel voor jullie tips! Ik zal vast een paar hempjes aan gaan schaffen, kijken hoe het gaat en dan vanzelf ervaren wat verder handig is. :)

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.308
    17.209
    113
    Ik heb eerst voedingsbeha, dan voedingshemd en dan gewoon normaal shirt oid, iets wat makkelijk omhoog of juist naar beneden kan. De meeste voedingshirts hebben gelijk een zwangerbuik wat echt niet nodig is hier

Deel Deze Pagina