Babyfeestje

Discussion in 'De babyuitzet' started by basbousa, Dec 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,
    wie van jullie gaat er voor een babyfeestje (om zo in één keer alle bezoek gehad te hebben)?
    Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik heb bedacht dat ik dat misschien wel veel handiger vind. Ik weet sowieso dat ik er niets voor hoef te doen (boodschappen, hapjes of weet ik het). Dus het zal voor mij echt relaxen wezen vantevoren. Maar is het wel zo leuk om alles in één keer te hebben? Is het niet veel leuker om weken te 'genieten' van kraambezoek?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben ook van plan dit te gaan doen omdat ik geen zin heb in weken kraambezoek. Maar als we het gaan doen doen we het bij een restaurant bij ons in de buurt, dat scheelt een hele hoop gedoe

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb het de 1e keer gewoon bij ons thuis gedaan, omdat mijn man een hele grote familie heeft en ik geen zin had in alle ooms/tantes apart. Gewoon wat koffie/thee/hapjes/drankjes op een zaterdagmorgen.
    Daarnaast heb je altijd mensen die niet kunnen en vrienden e.d. die je graag apart ontvangt, dus de agenda loopt toch wel vol!
    Wij gaan het nu weer doen...

4. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ook wij gaan zo een babyfeestje geven, gewoon bij ons thuis. De familie is niet zo groot en mn zussen zullen voor de hapjes zorgen.
    Elke week bezoek krijgen is idd ook niet alles, daarom kiezen wij ook hiervoor.
    Op hoeveel weken zouden jullie dit doen? Wij dachten te wachten tot de beeb 2maand is... of is dat wat lang?

liefs

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb begrepen dat het meestal tussen de 3 tot 6 weken na de bevallling wordt gedaan.....'officieel' is je kraamtijd nl. voorbij na 6 weken! ;)

6. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK, 3-6 weken zou me ook wel goed uitkomen. Hele naaste familie is voor die tijd al wel geweest, denk ik. Dat dan weer wel....
    Ingewikkeld!

7. Angela27

Angela27 Actief lid

Jun 29, 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Een kraamfeest geef je normaal 6-8 weken na de bevalling
    Wij gaan voor 6 weken na de bevalling en dan lekker in een uitbesteden bij een leuk restaurant! Heb dat kraambezoek bij de eerste als niet prettig ervaren. 3 maanden na de bevalling had ik ze nog steeds over de vloer.
    Wil dit keer lekker genieten met ons gezin en de naaste en dan het overige kraambezoek 6 weken er na. Ben je zelf ook weer een beetje boven Jan:D

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Nou, als wij ooit een tweede mogen krijgen, dan gaan wij ook voor een kraamfeest hoor!
    Bij Zoë hebben we dat niet gedaan en hebben we inderdaad weken "genoten" van kraambezoek... ;) Op een gegeven moment wil je gewoon rust, en niet wéér visite. Dus ga lekker voor een kraamfeest, zal ik zeggen!

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,359
    277
    83
    Female
    Wij hebben getwijfeld tussen een kraamfeest of gewoon bezoek en hebben gekozen voor het gewone bezoek. Eerlijk gezegd heb ik daarvan genoten, ik vond het leuk dat alle vrienden en familie langskwamen. Je hebt tijd om met ze te kletsen en alle aandacht te geven en te krijgen. Bij een kraamfeest heb ik meer het idee dat je heleboel mensen vraagt, in de rij staat om kadootjes in ontvangst te nemen en helemaal niemand echt spreekt. En dat je je later afvraagt wie er nou waren en wat je van wie hebt gekregen.
    Maar misschien zitten wij in de fijne situatie dat we geen vervelende vrienden en kennissen hebben.
    Of wat misschien ook geholpen heeft, is dat we op het geboortekaartje alleen als contactgegevens ons adres hebben gezet. Geen telefoonnummers of e-mailadres of een tekst wat de rusttijden zijn. Ik beredeneerde namelijk dat mensen die ons kennen en langs willen komen, ons nummer sowieso hebben.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ga dit ook doen voor de familie van mijn vriend. Die wonen hier allemaal zo'n anderhalf uur vandaan en is vrij groot. Omdat ze werken kunnen ze ook niet een keer doordeweeks bij ons komen, dus zou betekenen dat wij wekenlang nog elke weekend kraamvisite hebben. En mensen die anderhalf uur rijden, kun je niet na een half uur of uurtje kraamvisite weer wegsturen. Dus mijn schoonouders vinden het hartstikke leuk als wij dit bij hun organiseren.

Ik ga muffins maken met muisjes of ik bestel twee grote geboortetaarten en daarnaast zal ik wel wat lekkere dingetjes op tafel zetten (chocolaatjes met blauw/witte spikkeltjes). We doen bij het geboortekaartje een apart inlegvelletje (printen we zelf) met de datum waarop we dit willen houden. Maar zoals we er nu over denken willen we dit zo'n vier tot vijf weken na de geboorte doen.

11. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij hebben het 5 weken na de bevalling gedaan in een bruin cafeetje. Erg gezellig. Wij hadden niet veel behoefte aan kraambezoek thuis van mensen die je normaal ook alleen met verjaardagen ziet. Echte vrienden zijn natuurlijk wel geweest buiten de kraamborrel om. Die bezoekjes waren dan ook echt gezellig.

12. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij geven een babyborrel.

Dit omdat wij vlak na de geboorte zullen verhuizen. En ik niet en wil verhuizen en veel visite wil krijgen en dan ook nog eens wennen aan mijn 2 kindjes.
    Echter Wordt de verhuizing iets later, dus vindt de babyborrel ook pas een week of 6-8 na de bevalling plaats.
    Alle broers, Ouders , Opa's en Oma's. Hebben een apart kaartje, zij mogen wel gewoon op bezoek komen. Maar Collega's Kennissen, Ooms en tantes., die moeten even geduld opbrengen.

We doen het thuis, zetten sta tafels neer. Zorgen zelf voor leuke hapjes. Mijn moeder komt helpen voor de drankjes. En de kinderen kunnen door hun vader, mij opa of oma bezig gehouden, in de gaten gehouden worden. Maar ik wil niet al die mensen er aan laten zitten. Is een beetje veel voor die kinderen op 1 dag denk ik.

13. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, uitbesteden ga ik niet doen. Het wordt wel gewoon thuis, als het doorgaat.
    Maar ik ga er nog maar eens goed over peinzen.

Share This Page