Hoe is jullie man met de kleine?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by heppiedepeppie, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ben benieuwd hoe jullie mannen met de kindjes om gaan....

Mijn man is ontzettend gek en trots op onze kleine vent! Maar ik het heb gevoel dat ik veel meer tijd in de kleine stop dan hij. Hij werkt 5 dagen per week, ik 3 en die 3 dagen gaat Lucas naar het kdv.
    Als ik dan thuis ben met hem speel ik heel veel met hem, daag ik hem uit, knuffel ik hem enz.
    Mijn man doet dit ook wel maar veel minder lang. Als hij thuis komt loopt hij direct naar Lucas, geeft hem een dikke knuffel en pakt hem even op. Maar na 5-10 minuutjes op schoot, legt hij hem ook vaak weer in de box of op het speelkleed en gaat dan wat voor zichzelf doen. Ik zeg dan wel eens gekscherend: 'Ben je hem nu al weer zat"....

Als ik wat vraag om mee te helpen of de fles te geven doet hij het direct hoor, maar niet zo snel uit zichzelf.

Ik heb soms het idee dat mijn man nog niet zo goed weet wat hij dan allemaal kan doen met Lucas. Beetje inspiratieloos of zo. En ik wil hem ook niet steeds vingerwijzend zeggen wat hij moet doen. Hopelijk wordt dit beter naarmate Lucas wat ouder wordt.

Zou dit vanzelf beter worden, of doet jouw man juist heel veel met de baby? Of is dit een beetje man-eigen??

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Om me heen zie ik wat jij ook zegt: ze moeten echt wennen. Vaak wordt het pas beter als de kids 1,5-2 jaar zijn. Dan zeggen de kids wat ze willen, is het niet alleen maar verzorgen maar ook echt spelen, mag het wat fysieker worden.

Hier is het wel anders. Mijn man doet hetzelfde als ik, ondanks dat ik meer zorg omdat ik meer thuis ben.
    Mijn vent is ook wel een zorgzaam typje. En hij is bij de eerste in het diepe gegooid, omdat ik al moeite had om mezelf te verzorgen (totaal ruptuur). Dus hij moest ook wel aan de slag. Het is ook zijn aard, dus had het anders ook wel gedaan denk ik.
    Nu bij de tweede pakt hij het net zo makkelijk op.
    We zijn in huis sowieso aardig van het samenwerken. Als ik kook, neemt hij het zo over, of doen het samen, zonder problemen. Een aardig team ;)

3. annette08

annette08 Bekend lid

Nov 23, 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk aan mijn man dat hij nu, nu ons mannetje anderhalf is, verl meer mrt hem doet dan eerst. Toch een beetje man eigen denk ik. Met zo'n klein kindje weten ze niet precies wat te doen denk ik. Nu kan hij met Jonas stoeien, 'voetballen', wandelen... Hij heeft zelf het idee dat hij actiever met hem bezig kan zijn en dat vindt hij prettiger! Het komt dus vast goed :)

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wat fijn dat jouw man dat allemaal doet! Hier komt het huishouden toch wel voor het grootste deel op mijn schouders neer. Maar...stofzuigen beneden en boven doet mijn man altijd (heb ik een hekel aan en omdat ik dat net na mijn KS niet mocht doet mijn man het eigenlijk altijd).
    Als ik straks weer ga werken gaan we het koken wel om en om doen.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Mijn man doet best veel met de kindjes, wel meer met de oudste (bijna 3) als met de jongste (4 maanden). Hij doet de meisjes vaak in bad, vinden ze alledrie leuk :). Lachen, spelen, stoeien. Flesjes geven en troosten vind hij minder leuk. Luiers verschonen doen we allebei even vaak als we samen thuis zijn. Hij is dus meer voor de drukke, wilde dingen en ik voor de rustige 'zorgzame' dingen :).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier zijn wel dingen die ik alleen doe (toilet), en dingen die hij vaker doet (vaatwasser).. Verder loopt het hier, met amper overleg..
    Ik ben echt ontiegelijk blij met mijn kerel :D

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik denk ook dat het een beetje man eigen is!
    Mijn man is super met onze zoon hoor! Wij hebben er voor gekozen om allebei parttime te werken, zodat Levi niet naar opvang oid toe hoeft, enkel als we toevallig eens de zelfde dag moeten werken! Maar mn man vind het wel makkelijk als ik alles doe, maar als ik iets vraag doet hij t wel meteen hoor, maar zo uit zn eigen nee, dat niet! Straks als hij wat ouder is dan mag hij met papa gaan vissen (zoals mn man dat zegt) ;)

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja en ja!
    Dit wordt vanzelf beter zodra je kindje ouder wordt. En denk dat dit erg man-eigen is.

Onze dreumes is nu bijna 1,5 en onlangs zei mijn man uit zichtzelf "ik vind het zo leuk om dingen met Jen te doen nu". Hij gaat vaak met haar lopen (hij duwt haar driewieler), of naar de supermarkt. Maar hij moet altijd wel een doel hebben. Lopen om het lopen zal hij niet zo snel doen.

Overigens had hij vanaf het begin een papadag (elke maandag), dus is erg betrokken bij de verzorging.

9. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    wij hebben 2 dochters
    1 van 3 jaar oud en 1 van 7 maanden oud
    nee mijn man doe totaal niet veel met onze dochters
    vind ik wel heel jammer
    bij begin hadden we ook vaak ruzie er door dat ik vaak ook zei van :als je nou een zoon had, had je zeker wel met hem gespeelt enz
    zelfs mijn oudste dochter van 3 jaar zeg vaak ook papa is niet lief,papa wil niet spellen met mij,papa maakt altijd ruzie met mij,papa slaap alleen maar
    we gaan een andere papa zoeken
    dan schiet ik wel in de lach hoor als ze dat dan zegt
    maar ach ik ben er aan gewent nu
    en ik vind het best zo

10. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Het word echt beter naarmate de kindjes ouder worden. Mannen weten volgens mij niet goed wat ze met die hele kleintjes moeten doen.

De afgelopen 2,5 maand doet mijn man veeeeel meer met J omdat die gewoon ook meer kan hebben lijkt het wel hij zit zelf kruipt dat is veel leuker natuurlijk.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Mijn man is perfecte vader:)
    Hij doet ons zoontje altijd in bad!
    Hij geeft elke dag een fles, verschonen, spelen, knuffelen, liedjes zingen, boek lezen en noem maar op!
    Hij geeft echt heel veel aandacht aan Kaan..

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Mijn ervaring ook, wordt vanzelf beter. Manlief hier zit uren op de grond met dochter en de duplo (tsja wie speelt er dan met de duplo...:D).
    Boekjes lezen is meer mijn ding hoewel ik ook regelmatig over de vloer dweil.
    Hier had manlief vanaf het begin trouwens zijn eigen priviliege, namelijk douchen met zn dochter. Hebben ze allebei de grootste lol en dat werkt heel goed. Misschien kan je zoiets proberen?

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij ons is het andersom... mijn vriend is veel zorgzamer en voorzichtiger dan ik en ik ben meer van de wilde spelletjes, stoeien, grapjes uithalen, etc. Ik vind het nu ook pas écht leuk worden (steeds leuker!)
    Vanaf het begin heeft m'n vriend ons zoontje even vaak in bad gedaan, schone luier gegeven, fles gegeven (behalve de eerste 7,5 mnd, want toen gaf ik bv) enzo. Hij gaat op z'n papadag altijd babyzwemmen ook. Heel leuk! Vanaf september gaan we op mijn mamadag 'muziek op schoot' doen. Echt veel zin in! Ik fiets ook veel met ons zoontje. We werken allebei 4 dagen trouwens.

Kortom... ik weet niet of het man-eigen is... ik heb ook wel vriendinnen die ook niet persé erg zorgzame types zijn. Ik heb gewoon niet dat echte oermoederzorginstinct ofzo... Dus zij ons is het maar goed dat m'n vriend zo zorgzaam is, dan is het allemaal goed in evenwicht :)

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Je kunt je man wel eens voorzichtig laten wennen aan alleen voor Lucas zorgen, dat zal ook helpen in dat hij wat zekerder wordt, went, en ook zelf gaat zien wat er moet gebeuren. Dan ga jij even weg, of je vraagt hem juist alleen met Lucas boodschappen te doen ofzo.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn man is echt gek op zijn kleine prinsesje. Het is zijn 1ste kind en hij word maandag 35 jaar en echt toe aan een kindje. Hij is zo leuk met haar,showt haar aan iedereen in zijn vriendenkring,neemt steeds leuke dingen voor haar mee,hij verschoont haar,geeft de fles,knuffelt met haar,speelt met haar en zingt liedjes. Hij verteld/leest verhaaltjes en zegt haar elke dag dat hij zo gelukkig is met haar,hoe ontzettend trots hij op haar is en hoe erg veel hij van haar houd. En dat hij zo blij is dat ze zo veel op hem lijkt(2 druppels water,het is dat hij 34,5 jaar eerder is geboren,anders zou je zeggen het is een 2ling) kortom hier een supertrotse vader die van alles met haar doet(oja hij heefd zelfs al een minibike crosser voor haar gekocht voorals ze ouder is en hij gaat het roze spuiten haha gek mens ;)) maar ben trots op hem,hij doet het zo goed als vader.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn man is heel zorgzaam, daar heeft hij dan ook zijn beroep van gemaakt ;)iig doet hij echt super veel met de kinderen,

vanaf de geboort al nam hij ze mee naar bijv de winkel lekker boodschapjes doen terwijl de kleine lekekr in de maxicosi lag te slapen op het karretje,

tuurlijk hij vind het nu leuker, omdat hij nu lekker eigenwijze reacties terug krijgt, en ze zijn dankbaar voor wat je doet, ze geven nu spontaan een kus en een knuffel en zeggen ik vind jou lief, ja dat vind mijn man erg leuk,leuker dan de baby tijd,

ik ging er de eerste 2 maanden uit, maar omdat ik chronische ziek ben trek ik dat niet al te lang ( we gingen trouwens om en om)

maar daarna nam hij het over, ookal moest hij de volgende dag werken, hij ging er uit midden in de nacht, en op zijn vrije dagen ging hij er in de ochtend ook uit zodat ik een uurtje langer kon blijven liggen,

hij is echt een schat die graag bij zijn kinderen is, heeft ook niet moeten wennen aan het idee van papa zijn, hij voelde zich al helemaal papa toen ik zwanger was :p

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Qua verzorging is m'n man een hele goeie vader voor Stijn en hulp voor mij, geen kwaad woord. Wat dat betreft want verder weet ie ook nog steeds niet wat ie met 'm moet. Ik sta er niet echt van te kijken maar vind het soms wel jammer, zeg er ook wel eens wat van en leg dan ook uit wat ie kan doen. Als ik met Stijn bezig ben dan zie ik 'm wel genieten, zeker als Stijn hardop schatert wanneer ik met 'm aan het ravotten ben. Hij is gewoon vreselijk onzeker maar ik zeg wel dat ie dat toch moet gaan leren/doen want ik kan straks geen vliegtuigje meer spelen, is nu eigenlijk al teveel want heb een hele zwakke rug!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

Hier is vriend heel erg actief met de kinderen.hij doet ook alles van luier verschonen tot snachts eruit om haar aan mij te geven voor een bv.
    Zoals gister had ik heel slecht geslapen en dan laat hij mij liggen en neemt de kindjes mee naar beneden kleed ze aan zorg dat ze brood eten etc.als ik dan beneden kom lopen ze al in het gareel hihi

Verder doet hij heel veel met de kinderen zo gauw als hij thuis is is hij papa en doet besteed hij zijn tijd aan de kinderen.en als ze dan op bed liggen dan gaat hij wat voor zich zelf doen

19. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Vriendlief is geweldig met onze dochter..
    lief, zorgzaam, doet haar graag in bad, verschoont ook haar hele vieze luiers met alle liefde.
    Snachts heeft ze nog steeds een flesje nodig en als ze niet in slaap kan vallen gaat ie ff met haar beneden op de bank zitten zodat ik kan slapen..
    De ochtend neem ik daarentegen wel weer over zoals in het weekend.
    Huishoudelijke taken doe ik eigenlijk meestal..als hij aan het werk is.
    Maar in t weekend koken we meestal samen.
    Vaatwasser en stofzuigen doet hij zo af en toe eens uit zichzelf.
    Ook laat ie avonds de hond uit.
    Als we weekends ff boodschappen doen of de stad in gaan dan mag ik niet eens achter de kinderwagen..dat is zijn moment ;)
    Dan issie zoooo trots..best wel schattig hihi

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik dacht gelijk, dat had ik kunnen schrijven. Hij is helemaal gek op z'n dochter, en doet van alles qua verzorging (behalve voeding, want geef pas sinds een paar dagen 1 fles kv per dag ipv alleen bv). Maar ik vroeg me dus ook steeds af of onze dochter niet interessant genoeg was, omdat hij na 5-10 min onze dochter weer in de box legt oid. Maar merk dat het steeds langer wordt nu ze ouder wordt en dus meer kan.

Als ik de reacties lees hoef ik me dus geen zorgen te maken.

Share This Page