Wat vinden jullie van babyfloaten? In de baby spa kan je kindje ronddobberen in een baby jacuzzi. Deze is kleiner dan een normale jacuzzi. Iedere baby zit in een eigen bad, waarvan het water na iedere sessie ververst wordt. Het water bevat geen gevaarlijke toegevoegde stoffen en heeft de juiste temperatuur voor je baby. Tijdens het dobberen, ook wel floatengenoemd, blijft je kindje drijven met behulp van een baby float. Dit is een opblaasbare of schuimrubber zwemring die om de nek van je baby zit. Er zijn zowel voor als tegenstanders: voor: RUSTGEVEND STIMULEERT DE ONTWIKKELING VAN HERSENEN, BALANS EN COÖRDINATEN POSITIEF EFFECT OP DARMKRAMPJES BEVORDERT SLAAPRITME KALMEERT (ONRUSTIGE) BABY’S Tegen: Zo zou een zwemring een negatief effect kunnen hebben op de ontwikkeling van je kindje. De baby float belemmert je kind in zijn bewegingen, wat zijn lichamelijke ontwikkeling in de weg kan staan. Ook wordt door de zwaartekracht zijn nek uitgerekt en komt er een onnatuurlijke druk op zijn wervelkolom te staan. Dit kan op de lange termijn schadelijk zijn. Daarnaast kan een baby float een vals gevoel van veiligheid geven. Omdat je baby door de nekring blijft drijven, kan je aandacht voor zijn veiligheid verslappen. Dit vergroot het risico op verdrinking. Een ander punt van kritiek is het gebrek aan lichamelijk contact. In een baby spa dobbert je kindje alleen rond. Aanraking is belangrijk voor hem om contact te maken, zich veilig te voelen en zich sociaal te ontwikkelen. Daarnaast maakt een baby float het lastiger voor je baby om zichzelf te uiten door middel van lichaamstaal.
Al die nadelen zie ik niet voor me bij een keer floaten a 20 min. Verdrinken? Wat ga je doen dan, even een rondje lopen buiten? Haha. maar goed, ik heb t een keer gedaan (bon gekregen) en vind er weinig aan. Heel erg duur vooral. Baby vond het wel leuk. Maar die vind wel meer leuk wat een stuk goedkoper is
Mijn jongste is 3x gaan babyfloaten, ze vond het heerlijk! De genoemde minpunten vind ik bijzonder Het duurt geen uren (verre van, zelfs) per keer en daarnaast ben jijzelf én een medewerker er te allen tijde bij.
Ik heb het gedaan met mijn jongste. Ze is 5 keer geweest en vond het heerlijk! Ze ontspannende helemaal. Daarna een lekkere baby massage en ze sliep uren.
De tegens zijn een beetje apart, je kindje zit er 20 min in ofzo. Kan me voorstellen dat die gelden als.je je kind 16 uur per dag laat drijven. Qua verdrinking, je zit er naast. Je kind blijft drijven met dat ding staat er , kan je aandacht verslappen , dat klopt, bv als je een zwembad in de tuin hebt en je baby kruipt en je doet hem standaard zo een ding om. Denk als je 20 min met floaten zit , waar je naast je baby zit.. dat die schijnveiligheid wel meevalt. Je zit er naast en mag je kindje ook gewoon aanraken. Dus qua aanraking komt het ook wel goed. Zelf vond ik het vooral duur en ga liever zelf met mn baby in bad inderdaad. Maar je tegens zijn denk ik niet echt gericht op 20 min floaten maar meer op uren in en rond een zwembad hangen.
Ik heb het 1x met de jongste gedaan. Ze vond het leuk en wij ook. Ze was helemaal ontspannen. Wij zaten er samen naast en hebben elke seconde naar haar gekeken dus verdrinken was vrij onmogelijk in die 20 minuten Maar ik vind het te duur voor herhaling. Maar leuk om eens te doen!
Ziet er lekker uit voor baby's maar: Je moet er heen rijden, spullen mee, omkleden, baby ligt er een kwartier in, weer omkleden, weer in de auto. Baby is dan allang weer vergeten dat hij er in heeft gelegen Om over de kosten maar te zwijgen. Hoop gedoe voor die paar minuten vind ik zelf. Die minpunten vind ik ook raar eerlijk gezegd.
Leuk om eens te doen, en als dan blijkt dat jullie het heel leuk vinden, ga je gewoon nog eens - of misschien vind je 1x wel leuk genoeg. De nadelen vind ik overdreven hoor, je bent er bij en je hoeft ook niet meteen een jaarabonnement af te sluiten Als het je leuk lijkt, gewoon een keertje gaan doen.