Hoi hoi, Ik heb een vraagje. Onze dochter heeft (achteraf gezien) een aantal weken spruw gehad en oververmoeidheid, ze sliep overdag steeds minder tot een tijdje helemaal niet meer. Ze huilde toen alleen maar, arme meid. Gelukkig is dat met spruw behandeling en goed ritme helemaal goed gekomen! Ze was toen 2 maanden oud, en inmiddels 3.5, maar ze slaapt nog steeds nu overdag evenveel als toen. Ze is soms een kwartier wakker, soms een uur, maar dat is echt de max. Verder slaapt ze dan meestal drie kwartier achter elkaar, en nu lijkt haar ochtend/middag dutje wat langer te worden. Ergens tussen 7 en 9 uur s avonds begint ze aan haar echte nachtslaap. Herkent iemand dit dat ze zoveel slapen? Ik vind t op zich helemaal prima dat ze zo goed slaapt nu (wel vaak nog met wat hulp, en ik moet haar dus heel vaak in bed leggen op een dag haha) maar is dit wel normaal? Vanmorgen was ze om negen uur wakker, en ging ze na een tijdje wakker in slaap proberen te komen twee uur lang slapen. Toen dacht ik daarna, dan gaan we nu spelen! Maar na een kwartier merkte ik dat ze niet meer aandacht had voor de omgeving en de eerste gaap alweer kwam. Zou er zoiets bestaan als slaap inhalen? Dat is wel heel lang na haar slapeloze periode haha. Soms ben ik weleens bang dat ze geen energie heeft ofzo. Of dat ze heel weinig prikkels kan hebben? Maargoed tis de eerste dus geeen idee Misschien herkent iemand dit
3,5 maand is nog hartstikke jong. Hier sliep hij toen ook heel vaak. Vaak ook kortere slaapjes en tussendoor niet altijd heel lang wakker. Heb je enig idee hoeveel uur ze in totaal ongeveer slaapt? Nu is die van ons bijna 9 maanden en slaapt ook nog in totaal zo'n 15 a 16 uur.
Oke dat is fijn om te horen! Ze slaapt nu denk ik zon 17 a 18 uur. Tsja ik vond t gek omdat de tijd dat ze wakker is nog niet langer is geworden, maar dat is dus helemaal niet gek. Ik las dat ze met deze leeftijd zon anderhalf tot twee uur wakker kunnen zijn maarja, misschien vind onze meid slapen gewoon wel veel leuker
De mijne is bijna 8 maanden en die is nu pas sinds een paar weken 2 uur wakker En loop ik buiten dan slaapt hij na 1,5 uur alweer haha Overigens zat ik wel te bedenken, hoe gaat het drinken?
Bedankt voor je reactie! Dan verschilt het dus gewoon enorm per baby.. Drinken gaat op zich wel goed. De laatste 2 weken drinkt ze wat onrustiger, hoe meer afleiding er is hoe slechter het gaat (maar ik zie geen tekenen van spruw). In een rustige omgeving drinkt ze goed de fles leeg. Meestal doet ze overdag iets meer dan n halve fles per keer. Als ze langer gaat slapen, bvb savonds om eind vd middag, drinkt ze meer (dan weet ik gelijk dat ze van plan is langer te slapen haha). En sinds een week weer meer spugen ineens, maar dat lijkt te zijn sinds ik probeerde over te stappen naar kruitvat vanaf Nutrilon. Dus nu probeer ik uit te zoeken of het daaraan ligt. Of misschien aan CB vragen of ik het mag indikken..?
Ja ik zat eigenlijk meer in het hoekje te denken, hoe minder ze drinken, hoe minder energie en hoe meer ze slapen… maar als ze goed groeit, goed plast ed dan zal dat het niet zijn. Is ze wel ook warm genoeg aangekleed? Zodat niet al haar energie gaat naar zichzelf warm houden
Ja ze groeit heel goed! Dus dat lijkt t dan idd niet.. Mmm in bed is ze altijd erg snel warm. Maar misschien inderdaad als ik haar eruit haal,.. ik zal daar eens op letten. Thx!! Indikken van voeding moet je altijd eerst bij CB navragen toch?
Nou hoeft niet hoor, je kan ook zelf wat proberen….. Het cb is voor advies… maar ik heb best aantal kinderen… al wat dingen uitgeprobeerd…. Als je het fijn vind om contact erover te hebben moet je dat natuurlijk doen Als je johannesbroodpitmeel wil proberen kan je beter de pure variant gebruiken ipv die in de supermarkt. Tenminste dat is wat ik heeeeeel vaak op het forum heb gelezen, heb er zelf geen ervaring mee
Als t geen stille honger is (te weinig voeding) zou ik me niet direct zorgen maken. Hier ook 2 schone slapers (G was de eerste 3jr echt een modelslaapster). Als ze een groeispurt ingaan, nieuwe skills hebben geleerd of ziek worden zijn ze maar weinig wakker. Als R zn eigen ritme pakt (is nu 1,5jr) is hij zo'n 2,5 uur wakker en wil dan echt heel graag zn bed in. Die slaapt ook nog gewoon 2x overdag, G destijds ook. Maar komt t voor dat de dagindeling net ff anders loopt dan overspant hij ook 3-4 uur zonder mopperen, maar dan moet je m wel tillen of rijden want fysiek is hij wel uitgevloerd dan. In minie modus was bij beiden 1,5uur wel t matje, met wandelen krap 2 of ze lagen gewoon in de wagen te snurken.
Je doet het heel goed. Gewoon lekker je baby volgen. Als ze na een kwartier al moe is, denk ik dat ze wakker geworden is doordat ze aan het einde van een slaapcyclus zat, maar niet omdat ze uitgerust is. Verder slaapt mijn zoontje voor een sprongetje ook heel veel. Hij heeft sinds een paar dagen een wakkertijd van bijna 2u. Onze kinderen zijn ongeveer even oud. Zijn schema is: 7:30 wakker + drinken. Drinkt bijna niets, max 80cc vaak minder 9:00/9:15 slapen tot +/- 10:30 soms langer, soms korter 11:00 drinken max 150 cc, meestal minder 12:30 slapen (hangt er vanaf wanneer hij wakker werd) tot +/- 14:45 16:00 drinken, max 120 cc, vaak minder. Wil eerder echt niets 16:45 kort slaapje van ongeveer 45 minuten 19:00 fles, drinkt hij opeens 200cc en gaat hij daarna de nacht in tot de volgende ochtend.