De vraag zegt het al een beetje ... wij moeten onze dochter binnenkort inschrijven op een peuterspeelzaal, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken! Er zijn er zoooo veel en ik kan niet echt een goed overzicht vinden van alle peuterspeelzalen en waar deze voor staan/mee werken. Hoe pak je zoiets aan?
Wij zijn onlangs wezen kijken voor een kinderdagverblijf voor onze zoon. Hij zal volgend jaar augustus bijna 2 zijn en voor het eerst naar een opvang gaan. Ik wist ook niet zo goed hoe en wat, maar heb gewoon een afspraak gemaakt bij 3 verschillende opvangen en daar gaan wij uit kiezen. Één opvang is wat ons betreft al afgevallen, omdat zij álles in groepsverband doen. Samen knutselen, samen tekenen, samen spelletje etc. Het andere verblijf kijkt meer naar het kind als individu en dat vonden wij allebei wel een belangrijk punt/verschil. Denk dus dat veel voor zich zal spreken als je er bent en een rondleiding krijgt en je vooral op je gevoel zal kiezen. Je laat tenslotte wel je kindje een hele of halve dag bij ze achter. Succes!
Ruimte, of dat in school zit of buiten. Wel activiteiten doen ze, is er signalering. Verder is soort hetzelfde overal is maar waar jullie het prettigst bij voelt
Hangt af van waar je woon, beleid en wachtlijsten af. Hier 1 jaar ervoor. Maar er zijn psz die voorschool zijn met indicatie daar moet je eerder of op wachtlijst. Er zijn ook Psz goedkoper of duurder dat maakt ook het verschil
Volgens consultatiebureau in het kalenderjaar dat ze 2 worden ... maar hier in Rotterdam zijn vaak ook lange wachtlijsten.