Jeetje, wat heftig zeg!! Ik geloof er zeker in en mijn man ook, mede omdat we al van meerdere mensen in de omgeving positieve verhalen hebben gehoord. Proberen kan geen kwaad vind ik.... Mijn man en ik zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf en we hebben het vermoeden dat onze zoon dat ook heel erg heeft. Omdat hij overdag naar de kinderopvang gaat doet hij erg veel indrukken op en is hij vaak moe als hij thuiskomt. Ik heb het idee dat hij niet genoeg kan ontspannen snachts om alles te verwerken, want als hij slaapt, slaapt hij heel onrustig: draait veel en slaat met armen en benen. Lichamelijke oorzaken zijn er waarschijnlijk niet omdat hij niets mankeert. Het CB heb ik gebeld maar het enige advies wat ik meekreeg was, laten huilen en om de 5 minuten gaan kijken. De tijd ertussenin steeds langer maken. Dat hebben we geprobeerd maar het wordt dan alleen maar erger en hij wordt helemaal overstuur. Ik heb er geen goed gevoel bij als ik hem laat huilen.... In ieder geval bedankt om je verhaal te delen! Voor jou ook heel veel succes!
Dan moet je naar babyfluisteraar gaan. Mijn indee is als je in iets gelooft helpt het ook want in 99% zit het tussen je oren dat geloof in dat dingen als wiechelroede, fluisteraar, handlezer etc. Maar alleen het geloof werkt als placebo. Uiteraar te veel prikkels kan dat ook zijn dus wie weet! Laat ons weten hoe is gegaan? Ps: bij cb hier hebben ze slaappoli dus ze geven in principe npoit advies laten huilen 5 min etc. Er komt eerst iemand van poli thuis en dan gaat met je zitten en doornemen en als huilen dan zit hij bij die persoon etc. Erg fijn maar ik geloof niet elke cb heeft dat. In zh hebben ze ook slaappoli.
Het maakt mij niet zoveel uit hoe het werkt, ALS het maar werkt haha Ik laat zeker weten hoe het is gegaan!! Ik ga straks bellen voor een afspraak. Een slaappoli hebben ze hier volgens mij niet. Ik kan eens bij het ziekenhuis vragen, bedankt voor de tip!
Onze man slaapt denk al sinds februari tussenin,naar bed gaan was altijd al moeilijk. Steeds weer wakker en huilen, op een gegeven moment zat ik bijna hele nachten op zn kamer ( zat,lag,stond,hing...pfffff) zoonlief kon vanaf negen maanden zichzelf optrekken en deed dit ook, snikkend, huilend,gillend, zwetend, overgevend. In ons bed vond hij rust. Wakker in zn ledikantje leggen lukt niet, slapend soms wel,maar met tien minuten wakker..... om daarna weer heeeel lang overstuur en wakker te zijn. En ja, we worden weleens uitgelachen, slaapt hij tussenin,haha, je verwend hem. Zal best,maar na weken en maanden proberen..... Zn ledikant staat inmiddels een poos op onze kamer, hebben er 1 zijkant uitgehaald en met een houten gezaagde plank een soort peuterbed ervan gemaakt. Overdag stapt zoonlief er soms zelf even in om te spelen/kijken, maar slapen...... Ach, we blijven lachen, spreken niet te veel af, doen wat ons t beste lijkt, niet laten huilen, doen middagdutjes mee...
Ts, je schrijft "lichamelijke oorzaken zijn er waarschijnlijk niet omdat hij niets mankeert". - wat eet hij en drinkt hij? Veranderingen in voeding? - oorpijn? Ben je al bij je huisarts geweest? - spruw? Keelpijn? Ik vind een babyfluisteraar echt niet mijn ding
Wat een bekend verhaal! Onze zoon heeft in het begin ook iedere nacht tussen ons in geslapen. Ook erg veel commentaar en onbegrip over geweest van omgeving. Vooral schoonmoeder was er erg op tegen.... Gelukkig altijd naar ons eigen gevoel blijven luisteren. Mijn man en ik werken iedere dag dus overdag kunnen we niet even bijslapen. Als je iedere nacht naast een huilend kind zit maakt het uiteindelijk niets meer uit HOE je slaapt, ALS je maar slaapt Ledikant op onze kamer zetten willen we ook gaan proberen!
Hij eet en drinkt heel goed, al een hele tijd hetzelfde schema, geen veranderingen. Hij is lichamelijk helemaal onderzocht.....konden niets vinden. Hij wil ook niet eten of drinken als hij snachts wakker wordt.
Ons zoontje was ook drama met slapen vooral snachts. Kwam echt nog 3 of 4 x per nacht. totdat we toen hij een 1,5 jr was in een peuter bed hebben gelegd en zinsdien slaapt hij 9 van de 10 nachten door. En als hij komt is het omdat hij zijnnspeen kwijt is dus die geven we dan weer en dan slaapt hij gelijj verder. Misschien een tip?
Misschien is het verstandig om ook je huis (spiritueel) te reinigen. Dit kan met het roken van salie bijvoorbeeld. Als je dit op google op zoekt vind je veel praktische tips hiervoor. Het kan geen kwaad en salie kan geen kwaad Als je zelf gevoelig bent voor prikkels en hiervoor openstaat kan dit heel veel schelen. Hoop dat de babyfluissteraar jullie ook verder kan helpen!
Leest graag even mee. We zitten er momenteel ook midden in. Dus helaas geen tips. Is hier zo dat zoontje om 19.00 uur op bed gaat. bij hem blijven zitten tot hij slaapt en dan begint rond 21.30 uur de ellende. leg hem zodra ik op bed ga in het camping bedje bij mij op de kamer. Vriend is het er absoluut niet mee eens en slaapt daardoor op een andere kamer. Maar ben de strijd moe. Ik heb ook mijn slaap nodig. Heb gisteren dreumes in een droomritme bij de bieb gehaald. hoop hier wat tips in te gaan vinden.
Vandaag op t buro geweest, weer aangekaart. Kunnen meer hulp krijgen vanuit consultatieburo,zie dat niet zo zitten... Maar ze zei wel een paar dingem ( de verpleegkundige ) die me aan t denken zetten. Zoonlief heeft flinke verlatingsangst en heeft met name s avonds en s nachts graag zn mama.... In zn eigen bed is mama niet en hoe ouder hij word, hoe moeilijker t word om hem weer te laten slapen in zn eigen bedje. Als hij maar half wakker word ( misschien wel omdat zn papa of mama draaien inbed of snurken) controleert hij of mama er nog wel is. Als ik t op wil lossen moet ik rekenen op dagen en weken moeilijke nachten en lichamelijk en geestelijk sterk genoeg zijn. Ik heb geweigerd, wil t op mn eigen manier proberen. Stukje bij beetje....
Hier ook een kind dat regelmatig 's nachts wakker was/is, vanaf dat ie ongeveer 10 maanden was tot nu (17 maanden). Niks aan de hand eigenlijk, maar wilde 's nachts niet zonder ons slapen, dus tussen ons in. In het begin naast hem gezeten maar hij wilde echt bij me zitten. Viel hij in slaap op mn schoot, werd ie wakker als ik hem in bed legde, begonnen we weer van voren af aan. Bij papa hetzelfde trouwens In combinatie met een extreem drukke periode op mn werk trok ik dat echt niet dus dan maar in ons bed, iets waarvan ik ook had gezegd dat dat niet bepaald wenselijk was. Gelukkig slaapt hij wel tussen ons in, ik wat minder maar beter dan niet. Afgelopen week was ik weg en heeft hij redelijk geslapen. Het weekend erna was mijn man weg en werd zoontje weer wakker. Zowaar ging hij weer lief liggen toen ik hem zn speen gaf, hij hoefde niet meer bij mij. Nou zijn we laatst overgestapt naar een dekbedje waar hij netjes onder blijft liggen. Denk dat hij dat fijner vindt dan een slaapzak, en misschien is het ook wel iets met verlatingsangst, hoewel ik dat overdag niet zo merkte. En als er wat is, beetje ziek, doorkomende kies, heeft dat ook weer invloed. Maar hopelijk is dit het. Het grappige is dat meneer ook maar meteen tot kwart voor 8 bleef slapen, dus ik hoop dat het bemoedigend is voor ts en de andere mama's met slecht slapende kindjes.
Gisteravond om kwart voor tien in zn eigen bedje gelegd. Om half 1 weer tussenin, maar direct verder slapen. Vanacht wel een paar keer wakker, maar ben heeeeel stil blijven liggen ondanks harentrekken en ging gewoon weer verder slapen. Misschien toeval....maar nu pas 7.15 echt wakker. Fijn hoor. Ik geloof wel dat ik een gevoelig kind heb hoor! Hij is druk en ondernemend, gevoelig voor stemmingen en prikkels. Een babyfluisteraar past niet helemaal bij ons, alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat er meer is tussen hemel en aarde.
Wat fijn om zoveel reacties te krijgen en zoveel herkenning! Het voelt echt fijn om niet alleen te zijn hierin. We hebben op 1 december een afspraak bij een paranormaal genezer. Heb heel veel positieve ervaringen gelezen.....ben heel benieuwd! Als dit niet helpt gaan we een wichelroedeloper laten komen om te kijken of het misschien met aardstralen e.d. te maken heeft. Een peuterbed is nog geen optie want dat is nu nog veel te gevaarlijk, hij valt nog overal uit en af... Het begint nu echt slopend te worden, die onderbroken nachten. Zaterdag gaat hij logeren zodat we ff kunnen bijtanken. Zoontje is pas twee keer gaan logeren, alleen als het echt nodig was, dan slaapt hij dus perfect door!
Fijn dat je effe mag bijtanken. Zoontje is twee weken terug voor t eerst een nachtje wezen logeren ivm een personeelsuitje wat heel laat werd. Ben benieuwd of t gaat helpen bij jullie!
Wij zijn met onze dochter bij een babyfluisteraar geweest, net een maandje geleden nu (14mnd). Geen enge paranormale dingen of "uit een vorig leven" maar meer een intuïtief consult. Bij m'n dochter ging het meer over aanhankelijkheid en atypisch babygedrag waar we wat hulp bij zochten om haar beter in haar vel te laten zitten. Uiteindelijk slaapt ze nu ook een stuk beter. Voor ons dus heel positief
waarom verwachten zoveel mensen dat een baby/kind hoort door te slapen? Waarom liggen die verwachtingen zo hoog? Het is volkomen normaal dat een kindje niet doorslaapt. Sterker nog, de meeste volwassenen slapen ook niet door. Het verschil alleen tussen kind of volwassenen is dat je als volwassenen zelf weer in slaap kan komen. Veel kinderen kunnen dit niet alleen (en dat is volkomen normaal). Het beste is dit accepteren. Dan kost het de minste moeite.
Nou, voor de dames die geinteresseerd waren, hier een verslagje van ons bezoek aan de ''babyfluisteraar''. (Het was geen babyfluistraar maar een paranormaal genezer. We zijn gistermiddag geweest en meteen toen hij de deur van zijn praktijk opendeed voelden we ons op ons gemak. Ik moest met mijn zoontje op de behandeltafel gaan zitten en mijn man moest op een stoel aan de andere kant van de kamer gaan zitten. Hij stelde wat vragen over de klachten en zei direct al dat zoontje erg veel last heeft van zijn nek. Dat was bij ons bekend door eerdere bezoeken aan een osteopaat (oorzaak: zware bevalling waarbij zoontje op drie manieren vast heeft gezeten en er aan alle kanten aan hem is getrokken, inclusief vacuumpomp). Hij behandelde mijn zoontje zonder hem aan te raken en ik voelde hem rustig worden en ontspannen. Hij liet zich bijna in elkaar zakken. Toen was ik aan de beurt. Als hij een kind behandelt, behandelt hij de moeder ook omdat de band nog heel sterk is. Ik moest gaan liggen en ik heb geen idee wat hij deed maar ik voelde de spanning, stress en vermoeidheid zo uit me lopen. Toen ik rechtop stond voelde ik me een nieuw mens Binnen nu en twee weken zou mijn zoontje weer slapen als een roosje....vervolgbehandeling was niet nodig.