Dochterlief van 8 maanden is ziek . Snotverkouden, koorts en een rood keeltje. Eerste kerstdag zouden we bij mijn ouders vieren en de tweede kerstdag bij mijn zusje en schoonouders (woont een paar deuren verderop). We gaan gourmetten (wat anders ), maar ik zit dus met dochter in mijn maag. Want ook al zakt de koorts. Is het wel zo slim om een hoestende baby mee te nemen de gourmetlucht in? Nu is het wel de bedoeling dat ze rond een uurtje of 7 lekker in het campingbedje gaat op mijn ouders hun kamer met de deur dicht. Nu is het ook nog eens een rokershuis. Hoewel er niet in het bijzijn van de kleintjes gerookt zal worden. Maar toch... Mijn gevoel zegt lekker thuishouden, ook al is de koorts morgen gezakt. Maar misschien doe ik nu overdreven? Mijn man en ik hadden al bedacht dat het wellicht een idee is dat ik dan maar alleen ga met mijn oudste want die kijkt er zo naar uit, maar ik vind dat toch ook weer een rotidee . Kerst en dan apart de deur uit gaan. Wat zouden jullie doen? Is dan ook mijn vraag. Want ik weet het echt even niet.
Ik weet niet hoe laat je gaat en of je 2 auto's hebt? Misschien apart van elkaar gaan. Kijken hoe het gaat en anders ben je snel genoeg weer in huis.
Ik zou gaan, kijkende naar mijn eigen ouders en situatie. Ze komen er vaker, het is er gewoon, ze kunnen er slapen in een aparte ruimte e.d. Wij konden toen een van onze dochters ziek was zo afwisselend even met haar lopen en zitten, maar bijv ook oma even, dat was voor haar ook ok en verder sliep ze veel.
Ja dat is gelukkig hier ook wel het geval. Ze is er wel vertrouwd, dus ze kan daar (als het goed is) ook gewoon rusten. Alhoewel: het zal nog even spannend worden, haha. Want ze is ook bezig met haar tanden dus echt heeeel rustig slapen doet ze al een tijdje niet. En mijn zus en zwanger zijn er ook, dus mocht het echt niet gaan dan kunnen zoon en ik eventueel met hun mee terugrijden of in het uiterste geval zou mijn vader even op en neer kunnen rijden. Gelukkig wonen mijn ouders ook maar 10 minuutjes verder.
Ons zoontje had vorig jaar een longontsteking en oorontsteking. De koorts was wel weg maar hij was nog wel ziekig,moe en aan de ab. Eerste kerstdag meegenomen naar mijn ouders (na zijn middagslaapje) hij is daar om 19 naar bed gegaan en sliep door tot 8 (we bleven daar slapen)hij heeft daar wel zijn eigen kamer want is daar elke week en slaapt er ook met regelmaat een nachtje.Wij gingen overigens niet gourmetten en rookvrij huis. Tweede kerstdag hadden we lunch bij mijn schoonmoeder. Daar roken ze doorgaans wel in huis maar uiteraard niet als wij r zijn met de kids. Toen even 3 uurtjes geweest. Ging prima beide: we hielden gewoon zijn ritme aan en hij had zelf lekker afleiding van de tantes en opa's en oma's. Maar goed dat zegt niks over jullie situatie en gevoel. Ik zou mijn hart gewoon volgen..
Ikzelf zou niet gaan. Ben zelf ook t liefst thuis, in mn eigen bed als ik ziek ben. Volgend jaar beter..
Ik zou het ook niet doen.. Nog los van of ze roken; als ik zelf last heb van m'n keel, maakt het niet uit hoeveel ramen we openzetten en hoe hard de afzuigkap aan staat, ik krijg dan direct veel meer last als we gaan gourmetten. Met zo'n kleintje zou ik daar dan toch liever niet aan beginnen.. Wel heel sneu zeg, vooral met deze dagen! Beterschap!
Denk ook dat het hem niet gaat worden. Ze heeft nog koorts dus ik ben net begonnen met de gekregen antibiotica. Hoop dat ze nu een beetje snel opknapt.
Beterschap voor je dochtertje! Ik zou sowieso nooit kerst gaan vieren met een kind in een rokershuis, ziek of niet. Gatver, alleen het idee al om te moeten eten in een huis waar een rookgeur hangt...
Oké fris is anders maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Wij zitten morgen ook in een rokershuis whaaah We gaan lopend zodat we daarna flink kunnen uitwaaien en luchten.
Voor ts: als je kindje echt ziek is met koorts dan zou ik thuisblijven. Is toch niet leuk om er dan zo bij te moeten zitten.
Wij zegden bij keelklachten altijd af bij mijn schoonouders, (die roken dus). Geen handige combi, keelklachten en sigarettenrook.
Er wordt niet gerookt bij haar in de buurt. Lijkt me inderdaad geen strak plan. Ook tijdens het gourmetten zal ze er vrij weinig van meekrijgen, want tegen die tijd ligt ze (naar alle waarschijnlijkheid) al lekker te slapen. Maar goed: ze heeft tot nu toe nog koorts al is het wel wat gezakt (van 39.2, naar 38.1). We hebben net even gedoucht. Daar knapte ze wel lekker van op. Ik had de antibiotica uitgesteld van de huisarts gekregen (met oog op de feestdagen en het weekend). Het is namelijk onwijs druk op de HAP. Ze zei dat ik moest beginnen als ze vandaag dus nog koorts had, of wanneer het binnen die drie dagen erger zou worden. Eerste is helaas het geval en ze heeft ook een flink opgezette lymfeklier, dus heb besloten om toch maar te beginnen. Hoop dat het snel aanslaat. Niet zozeer voor morgen, want ik ga er van uit dat het gewoon niet gaat, maar voor haarzelf. Ik vind het zo sneu .
ik zou niet gaan, want een kind is als het ziek is het liefste lekker thuis. In eigen omgeving en eigen bedje. Misschien kan je wel gaan met je andere kind. Doe wat je hart je ingeeft Beterschap voor de kleine meid!!!
Niet om paniek te zaaien, maar er kwam hier op FB een post van onze dierenarts voorbij: bij gourmetten moet je vogels uit de kamer halen. De teflondampen kunnen bloedingen in de longen veroorzaken en vogels kunnen er (zonder voorafgaande waarschuwing) aan overlijden. Dan zou ik met een klein verkouden kindje zeker niet in die dampen gaan zitten.