Duowagen of meerijdplankje/zitje

Discussion in 'De babyuitzet' started by bozoe, Jan 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Een duowagen of een gewone kinderwagen

1. Gewone kinderwagen met meerijdplankje/zitje

22 vote(s)
    56.4%
  2. Een duowagen (tweeling)

17 vote(s)
    43.6%
  1. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Onze dochter zal rond de 19 maanden zijn als onze tweede wordt geboren. Ik zit enorm te twijfelen of ik voor een duowagen ga of toch een meerijdplankje/zitje kies. De baby zal vermoed ik veel gedragen worden in de draagdoek/draagzak. Maar het is dan wel hoog zomer.
    Het is pas sinds een paar maanden dat ik bij onze dochter de buggy nu gebruik voor die tijd altijd draagzak en draagdoeken.

Een duowagen lijkt mij best onhandig. We wonen in een dorpje en de winkeltjes zijn hier allemaal nogal smal. Anderzijds vraag ik mij af of een kindje van 18/19 maanden wel blijft zitten op meerijdplankje/zitje of dat ik straks alleen maar bezig ben met achter haar aan rennen.

Helpppp! Wat adviseren jullie? :D

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij ons zat er 21 maanden tussen. Plankje ging prima.

bozoe likes this.
  3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik denk dat dit heel persoonlijk is! Mijn dochter is straks 22/23 maanden als haar zusje komt. Ik krijg haar met geen mogelijkheid op een plankje.
    Ze loopt veel zelf maar voor lange afstanden en andere praktische zaken zoals boodschappen hebben wij een duo wagen gekocht.
    Hij is ook enkel te gebruiken en vele combinatie mogelijkheden. Ennnn wat een mega geweldige boodschappen mand. Echt een verademing wat een topwagen.
    Denk dat dit dus heel persoonlijk is en ook een beetje aan het oudste kindje ligt.
    Ik ga trouwens ook dragen maar dan kan ik voor de oudste de wagen als enkel gebruiken.

bozoe likes this.
  4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier 2 jaar verschil en een duo wagen(ook enkel te gebruiken), ben er ontzettend blij mee.
    Wij lopen heel veel( hebben maar 1 auto) en ook 4x per dag heen en weer naar school, dus dat betekent doorlopen.. dan heb ik echt geen tijd om een treuzelende peuter zelf te laten lopen of discussies te voeren of hij wel of niet op het plankje moet blijven staan/zitten.

Ook vind hij het nogal leuk om verstoppertje oid te doen in een winkel en elk steentje buiten te bekijken.. een plankje was dus voor ons echt geen optie.
    Overigens wou hij in de winkel er ook niet op zitten, aantal keer geprobeerd.

Heb hier trouwens ook geen problemen met de winkel hoor, kan overal gewoon doorheen :)

bozoe likes this.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik ben inderdaad bang dat mijn dochter haar eigen gang wil gaan bij een plankje. Welke kinderwagens hebben jullie @Biny en @Draaikont? Lijkt mij handig om één te hebben die je ook enkel kunt gebruiken.

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik heb een Bugaboo donkey :)
    Ik vind het overigens ook een voordeel met uitjes.
    En soms is hij heel moe en slaapt hij nog wel eens in de wagen ;)

bozoe likes this.
  7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Wij hebben een Uppababy vista!
    Ja ik vind het echt een geweldig ding.
    Voor mij persoonlijk ook fijner dan de bugaboo of andere duo wagens. Maar natuurlijk is dit heel persoonlijk.
    Deze wagen verkopen ze alleen bij babypark maar zou gewoon lekker alle wagens gaan bekijken en testen in de winkel. Hebben wij ook uitgebreid gedaan.
    Hiervoor had ik een bugaboo trouwens een cameleon 3

Attached Files:

bozoe likes this.
  8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier ook 19 maanden verschil en zeker een duowagen!
    Hier liep de oudste toen nog alle kanten op, behalve de goede ;) en op een plankje moeten blijven staan zag ik zelf niet zitten dus ik vond een duowagen ideaal.
    Hij zat zelf ook nog graag in de wagen.

We zijn voor een icandy peach gegaan. Daar zitten ze onder elkaar, maar wel 2 ruime stoeltjes/bak. Ook kun je de wagen enkel gebruiken, dat was wel een voorwaarde voor ons.

Inmiddels gebruik ik de wagen in enkele stand met soms een meerijdplankje voor de oudste. Die hebben we pas sinds november in gebruik.

bozoe likes this.
  9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een bugaboo donkey gekocht omdat onze oudste twee maar 9 maanden schelen. Daarna elke keer iets meer leeftijdsverschil ertussen en we gebruiken voornamelijk het plankje. Als we echt een lange dag weggaan slaapt V nog wel in de wagen, maar verder loopt ze alles (feb wordt ze 2) of staat ze op het plankje. Ik zou dus voor een plankje gaan en een buggy voor als jullie een lange dag weggaan.

bozoe likes this.
  10. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,404
    113
    Onze kinderen schelen 21 maanden en we hebben de duowagen echt super lang gebruikt! Zelfs toen mijn oudste al bijna vier was ging zij vaak op een loopfietsje of lopend mee en als we dan een flink stuk aan het wandelen waren ging ze toch uiteindelijk weer even zitten in de duowagen en laadde ik het fietsje er bovenop. Maar als ik jou zo lees en je zegt dat je je oudste heel lang in de draag doek hebt gehad is het in dat geval misschien niet nodig en zeker niet om meteen eentje aan te schaffen.
    Een meerijd plankje heeft mij nooit iets geleken. En wijHadden een heel smalle duowagen die je overal tussendoor rijdt

11. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    Onze dochter was 19/20 maanden toen onze zoon werd geboren. Wij hebben een bugaboo cameleon 3 en daarbij het meerijdplankje van bugaboo gekocht. Is echt een uitkomst voor ons.
    Onze dochter is ook vrij bewegelijk en luisteren naar wat wij willen dat ze doet lukt nog niet altijd ;).
    Eerst hadden wij het zitje ook op het plankje, maar daarbij ging ze teveel kijken wat ze allemaal kon doen tijdens het wandelen (handen heel de tijd los, schommelen met dr voeten), daarom al snel het zitje eraf gehaald. Wat blijkt, nu ze zelf moet staan doet ze het super goed! Hier is het echt een uitkomst.

12. Belony

Belony Fanatiek lid

Jun 11, 2014
    1,110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is straks 18 maanden als zijn broertje geboren wordt en wij hebben voor een duo-wagen gekozen, omdat wij veel wandelen. Wij hebben de Joolz Geo duowagen. Ideaal. Formaat van een gewone kinderwagen, omdat hij ook als mono te gebruiken is.

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Wat voor temperament heeft je oudste? Ik zou dus echt niet zonder mijn duowagen hebben gekund, hoe vaak ik niet dankbaar mijn oudste heb vastgegespt terwijl deze in een driftbui vast hing :rolleyes:... mijn jongste was ook een heel pittige peuterpuber, die zou ook echt niet op een plankje zijn blijven zitten o_O. Ook die is regelmatig kicking-and-screaming in harnasje van wagen geklikt :oops:... Mijn middelste is een heel rustig en gemoedelijk meisje, daar zou het misschien wel bij gewerkt hebben.

Hangt er misschien ook vanaf hoe vaak je op pad moet op die manier? Sporadisch is toch ook anders dan dagelijks...

Ik moet zeggen dat ik een lange duowagen had (achter elkaar) die dus net ze breed was als een gewone wagen en bijna net zo wendbaar. Heb veel in de bus gereisd en kon zonder moeite in en uitstappen e.d. Heb er erg, erg veel plezier van gehad :thumup:.

Kipsate, Draaikont and Biny like this.
  14. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    Wij hebben laatst de Joolz Geo gekocht en gebruiken die nu als mono-wagen. Straks als de baby er is (dochter is dan 15 maanden) uit te breiden naar een duo-wagen die door de indeling nauwelijks groter en al zeker niet breder is dan een enkele wagen.
    We wandelen veel en hoewel we wel een draagzak hebben, hebben we ze liever beide in de wagen :)

Geen ervaring met iets oudere kindjes, maar zou zelf (nog) niet voor een meerijdplankje gaan. Lijkt me niet zo heel handig voor zo’n kleintje, maar da’s echt een aanname hoor :)

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier een meerijdplankje
    De oudste van 2 zit nauwelijks in de buggy
    Middagje dierentuin loopt zij ook helemaal.

Dus idd afhankelijk van je kind

16. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

Jul 13, 2014
    610
    445
    63
    Female
    Hier tussen 2 en 3 16 maanden en toen wel een duo wagen gebruikt in het begin. Nu schelen 3 en 4 ook 19/20 maanden. En heb mn duo wagen weggedaan en een bugaboo cameleon met meerijdplankje. Met de optie er een fietstoeltje op te monteren voor als je 3 veel weg loopt. Ik doe heel veel met de auto en eigenlijk nauwelijks boodschappen met de kleintjes. Dus het ligt aan je situatie. Als een duo wagen in mn auto zou passen had ik er ook nog wel eentje gehad voor achter de hand.

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Lastig met 19 maanden ... tussen mijn oudste en middelste zit 12 maanden, dus duowagen was sowieso een goede aankoop hier en ik draag niet. We hebben nu de Donkey Duo en daar vervoer ik 3 kids mee. De oudste en middelste zijn in november 3 en 2 geworden en de jongste is 10 maanden. De middelste zit dan naast de jongste in de stoel en de oudste op het plankje. Het ligt er denk ik ook aan hoe je kind is. Mijn middelste zit/staat er ook wel eens op maar heeft wel meer de neiging er af te stappen dan de oudste.

Ik ben heel blij met mijn duowagen. Toen de jongste er nog niet was al veel plezier van gehad en nu vervoer ik ze er alledrie mee. Maar als je veel gaat dragen en dit ook nog doet als ze al de echte babyfase voorbij zijn zou ik mijn twijfels hebben en denk ik gaan voor een plankje.

18. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Bedankt voor alle reacties. Ik reageer later even op jullie allemaal. Ben weer veel aan het spugen (HG) :(.

19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh sterkte zeg!!! Ik ben er bekend mee ... waardeloos :(. Hopelijk word het nog wat makkelijker de komende tijd.

20. Aries

Aries Niet meer actief

Hier gegaan voor geen van beide: oudste in de wandelwagen en baby wordt gedragen.

Niny likes this.

Share This Page