Ha meiden, Mij zal je niet horen klagen maar toch even een vraag aan jullie. Wie weet herkent iemand dit en heeft voor mij de tip.. Ons dochtertje van 3.5 maand sliep eerst altijd van fles tot fles. Sinds de laatste weken slaap ze steeds maar 3 kwartier.. Geef ik haar speen als ze wakker wordt en heel soms gaat ze dan weer 3 kwartier verder. Als ze dus maar 3 kwartier slaap dan kan ze maximaal een uur wakker blijven en gaat ze weer naar bed - weer 3 kwartier en is dan alweer wakker -. Zo gaat het de hele dag door en kom je zo wat op 6 slaapjes uit van 3 kwartier. In dat uur dat ze wakker is, is ze wel super lief!! Maar heeft iemand voor mij een tip dat ze bijv 3 x een slaapje gaat doen? Of 1 lange en 2 korte? Nu was ik net op het cb en daar zei ik dat ze af en toe ook wel eens wat zuur spuugde, maar er zelf geen last van heb. Nu wil die kinderarts van cb dat ik 1 schepje AR door de voeding gaat doen en ze denk dat ze dan wel langer gaat slapen?? Ik wil dit niet zomaar gaan proberen zeker ook omdat ze er geen last van heb, maar wie weet heeft iemand van jullie ervaring ermee. Bedankt voor het meedenken. Liefs Jannn
Ik zou dan beginnen met.de johannesbroodpitmeel. Nutriton. Die maakt het ook wat dikker en hoef.je niet 2 verschillende soorten melk door elkaar te doen.
Maar denk jij dat het korte slapen en het spugen iets met elkaar te maken hebben? Spugen is sowieso niet elke dag..
Met 3 maanden worden baby's wakkerder en actiever. Dat ze niet meer van voeding tot voeding slaapt is dus heel normaal en ik zie niet in waarom je dit zou willen veranderen? AR doet niets tegen spugen, indikken met johannesbroodpitmeel wel. Heeft ze er last van?
Je heb dus niet mijn vraag goed gelezen 😊. Ik wil helemaal Niet veranderen dat ze weer zoveel gaat slapen. Ze slaap nu juist mega veel alleen heel kort en dan heel snel weer moe.
De wakker tijd heeft meestal niets te maken met de slaap tijd. Ofwel het is niet hoe langer ze slaapt hoe langer ze wakker kan blijven. Mijn zoontje kan net zo lang wakker blijven na 11 uur slaap als dat hij kan na 45 minuten slaap. Je kan haar wel proberen even te laten liggen en kijken of ze de slaap weer kan vatten. Baby's moeten namelijk leren 2 x een cyclus aan elkaar te koppelen. 1 cyclus is 45 minuten. Maar ze is nog jong dus dat komt nog wel. Wat voeding betreft als zij er geen last van heeft zou ik niks veranderen. Jbpm is pure zooi die weer krampen en verstopping kan geven...als je meisje happy is dan is het accepteren meis. Wees blij dat ze happy is💖
Als ze tevreden is zou ik helemaal geen jbpm, nutriton of ar gaan gebruiken. Nutriton bevat 30% jbpm en de rest toevoegingen die diarree, krampen of verstopping kunnen veroorzaken. AR is net zo goed voeding voor kindjes die spugen (in tegenstelling wat nescio zegt), hier zit meestal voorgekookte jbpm in. (AR staat voor Anti-Reflux ) Pure jbpm is gewoon johannesbroodpitmeel. Ik denk eerder dat ze op dit moment moeite heeft met het aansluiten van 2 slaapcyclussen, deze duren namelijk 3 kwartier. Kans is groot dat ze dit ineens wel kan. Als zij tevreden is kan je beter niet iets gaan veranderen, dan heb je kans dat ze juist onrustig/ontevreden wordt of dat het niets doet.
Sorry ik las idd niet goed. Maar rond 3 maanden wat gerommel is echt normaal. Ze zal vanzelf langer gaan slapen, veel baby's die dat niet doen.
Mijn zoon deed dit ook. Al is hij altijd een moeizame slaper geweest. Bij hem was het echter steeds een halfuur in plaats van drie kwartier. Het is inderdaad één slaapcyclus, ze knoopt er geen volgende slaapcyclus aan vast. Je kunt proberen haar hiermee te helpen, door inderdaad bijvoorbeeld weer een speen te geven of even te troosten/ sussen. Bij ons werkte dit echter niet. Mijn tip... Laat het los. Het is eenmaal zo. Ze is vrolijk, als ik het zo lees heeft ze verder geen moeite met inslapen... Het is wel weinig praktisch. Soms sliep ons zoontje ineens langer als wij ergens heen moesten. Hij was dan naderhand zo vermoeid dat hij er toch een slaapcyclus achteraan plakte. Maar vaak ook niet, en bleef het gewoon een halfuurtje. Uiteindelijk werd het hier iig wel anders... Maar alsnog heel wisselend. En met korte slaapjes duurt het langer voor ze een langere periode wakker kunnen blijven, maar het komt wel. Tegenwoordig slaapt onze zoon thuis meestal 1 slaapje van 1 uur- 1,5 uur. Bij de gastouder is het vaak 3 kwartier.
Ik vind het een heel normaal slaapritme bij een baby van die leeftijd. Ik zou daar echt niks aan proberen te veranderen, vooral omdat ze de wakkere tijd tevreden is. Vast slaapmomenten komen vanzelf wel, zodra ze slaapcycli aan elkaar gaat plakken. Gewoon je kindje volgen, dan komt de rest vanzelf.
Ik loop al weken te tobben met die slaapjes en ik dacht nu stel ik mijn vraag hier op zp.. en wat gebeurd er? Mw. slaap gisteren 3 uur achter elkaar en vandaag zelfs 4 uur!!! Is nu ook al 2 uur wakker. Dat vind ik echt handig.. 2 slaapjes of 3.. en dan iets langer wakker zijn.
Haha, zo gaat het hier ook. Er is af en toe geen pijl op te trekken. De ene keer is hij is zo weer wakker en nu ligt hij alweer 3 uur te slapen. Nu 'moet' hij eigenlijk wakker worden om te eten. Haha het is ook nooit goed. Ik ga er meestal maar gewoon in mee. Ik hou me er maar aan vast dat hij vanzelf groter wordt en dus ook wat langer wakker kan blijven, wat weer resulteert in minder slaapjes op een dag.