Ik zat me net eens af te vragen, omdat ik al zo'n starterset van TT in huis heb.. Op welke (electrische) borstkolf passen deze flesjes? Van TT is er wel een handmatige kolf heb ik gezien..
Ook die van Avent past niet, maar je vriest waarschijnlijk toch in? dan bewaar je het in andere bakjes in de vriezer? Ik schenk altijd over
De flessen van TT passen alleen op de kolf van TT. Maar dat is meestal zo. Op die manier proberen ze je over te halen om alles van hun te kopen.
Dat de TT flesjes alleen op een TT kolf passen vind ik nog geen ramp.. maar kon ( misschien door t vroge tijdstiop vanmorgen) nog geen electrische kolf van TT vinden.. Wel de hand kolf.. Maar als je veel zou gaan kolven lijkt dat me dan weer niet zo aantrekkelijk Ja de melk giet ik voor in vriezen over.. Gister een goeie tip gehoord: in ijsblokje-zakjes en dan vriezen.. Zo'n bolletje is ongeveer 10 ml...
Ik zie dat je nog niet bevallen bent. Ik zou nog even wachten met kolf apparaten en dergelijke te kopen. Ik denk dat je kraamhulp dat ook wel zal zeggen. Ik zou het eerst even aan kijken of het lukt met borst voeding. Wie weet lukt het niet en dan heb je straks een heel kolfapparaat aangeschaft voor niks. En die dingen zijn niet echt goedkoop.
Tuurlijk lukt het met de borstvoeding! Niet nu al aan denken dat zoiets zou kunnen mislukken! Zoiets natuurlijks, dat gaat echt goedkomen! Maar een paar % van de vrouwen kan geen borstvoeding geven ! Maar wat ik wilde zeggen, met dat kolfaparaat kan je beter nog even wachten idd. En mocht je die eerste dagen na de bevalling moeten kolven, kan je beter een dubbelzijdige elektrische kolf huren bij de thuiszorg. Deze is namelijk veel krachtiger en dus beter om je productie op gang te krijgen! Ik kolf trouwens met een Medela Swing, daarop medela flesjes. Dan kiep ik het om te bewaren in van die goedkope kleine eigenmerk flesjes van bijv kruidvat, etos, prenatal, etc, daarin verwarm ik het ook en dan kiep ik het om te laten drinken over in een difax s fles! Haha! Ik zou ook die goedkope flesjes op de kolf kunnen doen, maar ben toch altijd bang dat ze eraf vallen dus doe het maar zo !
Je hebt van medela ook van die zakjes die je aan je kolfapparaat kunt hangen en daar je melk in opvangen. Die kun je invriezen. Medela is wel een van de betere kolfapparaten. Zij zijn de enige die een 2 fasen pomp hebben. Die bootst het drinken van je kindje na. Een kindje zal altijd eerst heel snel beginnen te zuigen, de zuigreflex en zodra je melkproductie op gang is gaat het kindje rustiger drinken. De medela doet dit ook. Als je een medela kolf gewend bent, zul je niet makkelijk meer over kunnen naar een andere omdat het dan al snel lijkt of er geen kracht op zit.
ik heb een avent kolf, ik goot gewoon atijd over... ik had eerst de handkolf van TT, maar het daar vrij snel mee gehad, dus toen de electrische van avent en dat was prima. Je slaat het meestal toch eerst op...
ik heb de elektrische kolf van avent, bevalt erg goed omdat je zelf het ritme en zuigkracht kunt bepalen en dan neemt kolf het over. ik zou je ook aanraden om pas kolf te kopen na bevalling om dezelfde reden die bolbuikje geeft. en met de borstvoeding komt wel goed hoor, vond het in het begin soms erg zwaar maar gaat steeds beter . ik had trouwens ook van te voren flesje van tt gekocht, maar hier geen succes, had hem binnen een paar min. leeg, hij zuigt te hard en gaatje te groot, nu diferax s- fles met dental speen en dat gaat beter, maar ook hier zou ik nu niet teveel van kopen is na de bevalling zo gekocht als je met flesje wil gaan proberen. o ja, ik giet melk ook over in het goede flesje.
Ik hoorde op de bv-cursus dat de KV vaak wel een handkolf bij zich heeft.. Maar ja.. 1 keer gebruikt, moet je die kopen.. Nu hoop ik de kolf niet vaak te gaan gebruiken ( voor t werk bijvoorbeeld eerst niet nodig, ik ben thuis) Maar als ik van huis ben is de coeding mee.. dus dan wel handig dat er in de vriezer wat te vinden is, zodat mn man even het voedingsmoment over kan nemen.. Mocht t nodig zijn om vaker te kolven.. dan lijkt een handkolf me weer niets.. Lijkt me voor mn man wel zo prettig dat hij weet wat er moet komen..vandaar de vraag even..