welke inbakerdoek?

Discussie in 'Verzorging' gestart door sandranuijs, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Hey meiden,

Ik wil mijn zoontje gaan inbakeren maar ik zie zoveel verschillende inbakerdoeken. Losse doeken, puck a baby, ergococoon, swaddle me enz enz

Welke is een goed idee? hij zwaait met zijn armen en zo blijft ie lang wakker en zit ik soms een uur aan zijn bedje en heb er geen zin meer in....

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    wij zijn altijd heel tevreden geweest over de producten van Puckababy. Erg gebruiksvriendelijk, doeltreffend (sliep meteen goed, geen last meer van maaiende armpjes) en ziet er mooi uit...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ligt een beetje aan je kindje denk ik. ik had ergens op een site een test ingevuld en daar kwam de snug&tug uit. deze is heel strak, goed voor maaiende armpjes maar vooral om geborgenheid te geven, iets dat mijn zoon erg hard nodig heeft.

het was een uitkomst! puckababy werkte hier totaal niet.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik had de puckababy,mijn dochter sloeg zichzelf met de handjes wakker. de puckababy zit niet heel strak alleen de handen wel in de zak. aan de zijkanten zitten rotsen zodat je de handjes er ook uit kan halen.
    zo kon ik het ook langszaam afbouwen.

ik vond hem ideaal,ik zou ze op marktplaats kopen en gelijk 2 voor als de èèn in de was zit.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meisje sloeg zichzelf dus ook wakker in haar slaap... Ik zweer echt bij Puckababy. Ze sliep gelijk de hele nacht door! Geweldig!!!

6. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb nu een swaddle me maar ik hoor steeds meer over de puckababy, hier ook op het forum.

Vind het alleen zo tegenstrijdig! op de ene site (via het borstvoedingsforum) zeggen ze dat het totaal onveilig is en wiegendood kans groter maakt, voedingssignalen niet meer te zien zijn, kindje te diep slapen met kans op stoppen met ademen.....enz

Op andere site stimuleren ze inbakeren juist want dit zou rust geven, rust leid tot beter eten, wiegendood alleen als je het kindje op zijn buik legt....

Pffff soms weet ik het ff niet meer en wordt hier zo onzeker van! kan het dan wel uitschreeuwen!!! nu ligt hij dus al bijna 2 uur te slapen in een swaddle me...het werkt dus wel bij hem.

Zijn jullie er nooit bang voor? of zijn die sites niet wijs??

Wat voor beddengoed + kleding draagt je kindje dan nog in de inbakerdoek? Want ik las net dat het ligt aan de TOG waarde en de temp in de omgeving....

Het is gemiddeld 18 graden op zijn kamer en hij ligt nu zo:
    - broek
    - luier
    - romper korte mouw
    - shirtje met lange mouwen
    - dekentje (die zit in hoes, dubbel geslagen) tot aan zijn middel
    - inbakerdoek swaddle me

Lastig allemaal als je het beste wilt voor je kindje......

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier een puckababy geprobeerd maar jay vond het niet strak genoeg hij was alleen maar aan het huilen ik hem erin deed.. nu hebben ik een pacco dat gaat echt tien keer beter ik ben helemaal blij!

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Pacco picolo..

Sinds haar 1e slaapje in de pacco was ze een rustig tevreden meisje :)

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    CB raadde de Pacco picolo aan dus dat hebben we gedaan.. (inbakeren werkte hier overigens niet).. De Puckababy heb ik ook gehad maar werkte ook niet en CB raadt die overigens af omdat er geen keurmerk op zou zitten?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een echte inbakerdoek, doe zit vrij strak maar daar slaapt ze alleen in als de puckababy in de was zit. De puckababy is vrij los, de handjes kunnen tot haar kinnetje maar ze zwaait er niet meer mee, en ze word niet meer wakker van haar armpjes. Ik heb de 3-6 maand maat met ritsjes voor de armpjes eruit te halen.

Wbt voedingssignalen; je kindje us al 2 maand oud, ik denk dat je de signalen dan al wel kent. Plus je weet zijn ritme een beetje dus kan hem evt wakkermaken als hij te lang doorslaapt.

Mn dochter draagt in de puckababy;
    Romper, Shirtje + broekje, puckababy, lakentje, dekentje. Ik voel halverwege even, vannacht kreeg ze een extra dekentje erbij. In de inbakerdoek draagt ze haar kleertjes, zonder dekentje. Ik stop ze dan alleen met een lakentje in omdat het anders zo'n stom pakketje baby is in de wieg.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De eerste 3 weken had ik een Paco doek. Helemaal strak, zodat ze zichzelf niet meer wakker kon slaan. Daarna nog een paar weken de puckababy gebruikt en toen was t niet meer nodig en sliep ze gewoon weer zelf door.

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Da
    Is het wel verstandig om een inbakerset 2dehands te kopen? Want als dat kindje groter was als de mijne dan is de stof toch uitgerekt?

bengelke vindt dit leuk.
  13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Een puckababy is niet strak, dus die kan niet uitrekken. Het is een slaapzakje waar ze wel bewegingsvrijheid in hebben maar niet teveel kunnen flapperen. Mn dochtertje slaapt namelijk heerlijk met haar knuistjes onder haar kinnetje, maar ze schrikt niet meer wakker van voorbij vliegende armen die ineens tegen haar hoofd aan slaan of haar speen uit haar mond trekken.

14. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hebben de puckababy. Eerst met doeken gedaan maar dat vond ze te strak, dan krijstte ze alleen maar. Hebben nu nog de piep in gebruik maar dit weekend een mini gekocht.

15. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik vind t lastig welke ik moet kopen.
    Bij puckababy is de piep tot 3mnd/5.5kg en de mini is vanaf die tijd erna.
    Nou is mn zoontje nog geen 3mnd maar wel zwaarder dan 5.5kg.
    Welke moet ik dan nemen?

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik heb de mini, de piep is tot 62cm en mn dochter is met 56 cm geboren, was met 4 weken al 58 cm en ik vond hem toch iets te duur voor die paar weekjes. De piep en de mini verschillen wel iets;

De piep ( 0-3 maanden ) heeft een band die je om de buik vastmaakt in het slaapzakje.
    De mini ( 3-6 maanden ) heeft armsgaatjes aan de binnenkant waar je de armpjes doorheen doet net als een normaal slaapzakje. De buitenzak zit dan van nekje tot voetjes om je baby heen, met armpjes erin maar je kan ook 2 ritsjes openmaken op de zijkanten en dan kunnen de armpjes eruit net als een normaal slaapzakje. Wij doen bv vaak de slaapzak 's avonds aan en de armpjes er uit tijdens het voeden, of als ze 's ochtends nog even op haar buikje gaat slapen de armpjes eruit zonder dat we heel de bakerzak af hoeven te doen.

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    mijn dochtertje is nu 58cm en 5kg400 en past nog goed in de piep. Maar heb de mini toch al in huis en vandaag even aangepast, dat gaat ook al goed; zeker omdat je onderkant kan oprollen zodat de lengte aangepast wordt

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik kan je wel als tip geven om de ria blom methode toe te passen,oftewel als je je kindje in de doek hebt gedaan,even laten huilen. Dat gaat als volgt.
    kookwekker op 15 minuten,kindje die 15 minuten laten huilen,na ongeveer 15 minuten komen er adempauzes en dan neemt het huilen af. daarna vallen ze in slaap.
    i.i.g is een bakerzak wennen dus daar moet je even doorheen.

mocht je het laten huilen niets vinden kan je ook gewoon af en toe speentje geven,aai over de bol etc. maar niet eruit halen want dan kan je weer opnieuw beginnen.

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vond zelf de woombie bij onze dochter ideaal,

het zelfde idee als de puckababy alleen de helft goedkoper ;)

20. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb vandaag op t cb een pacco piccolo te leen gekregen, de blauwe.
    Nu twijfel ik beetje want zij weet dat deze is goedgekeurd door de st.wiegendood en cb daarom lenen ze deze uit.

Pacco blauw is van 4-7 kilo
    De andere is vanaf 7 kilo

Puckababy is van 3-6 maanden

Thijs is vandaag gewogen op 6180gr. Liefst koop ik vanwege die goedkeuring een pacco maar volgens mij is hij er zo uitgegroeid en bij de puckababy kan ie tot einde inbakertijd in liggen.....

Wat zal ik nou doen?

Deel Deze Pagina