Hmmm cadeautjes die ik liever anders zou zien...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elisje, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Toen mijn schoonzus vernam dat ik zwanger ben stelde ze voor om een mozes mandje en nog wat spulletjes te kopen voor de baby. Toen hebben we gezegd dat dat goed was.

Zelf vond ik het minder, de baby heeft een bedje en de kinderwagen. Maar ergens wilde ik mijn schoonzus ook niet voor het hoofd stoten dus ja, zou het mandje wel gebruiken dan en de kinderwagen zo laten. Al zou ik niet het mandje overal met me meeslepen zoals zij voorstelde ( zet je de baby straks lekker in de keuken als je aan het koken bent! vond ik een beetje te gek)

Nu is het probleem dat mijn ouders een wiegje hebben opgestuurd, ik wist van niks en dat was dus helemaal een verrassing. We wonen niet zo groot en in een bungalow, alles beneden dus. Wiegje komt in de woonkamer en in de slaapkamer heeft de baby dan gewoon een bedje.

Eigenlijk heb ik dat mandje dat schoonzus wil kopen dus niet nodig. Toen ik daarover begon tegen mijn man vloog hij gelijk uit dat ik ondankbaar ben en dat ik moet aannemen wat ik krijg van zijn zus.
    Natuurlijk ik ook aangestoken riep terug dat het maar goed was dat ik de berging had uitgeruimd want daar zou dat mandje dus komen.

Maar goed, eigenlijk wilde ik alleen maar proberen voorstellen aan schoonzus om dan andere spulletjes te kopen die nog op mijn lijstje staan en ongeveer hetzelfde bedrag zouden uitkomen of zelfs minder als wat zij al gepland had om uit te geven.

Ik zou het wel op een aardige manier brengen natuurlijk. Vinden jullie dat dat kan of niet? Mijn schoonzus heeft het niet makkelijk en ik zou het zonde vinden dat ze dan met iets aankomt dat toch maar de berging ingaat. Persoonlijk zou ik me meer 'gekwetst' voelen als mijn cadeautje niet gebruikt zou worden. Ik zou dan liever gehad hebben dat ze me iets hadden laten weten zodat ik iets anders kon uitkiezen om te geven.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja ik kan me voorstellen dat je nu baalt maar je man heeft gelijk.

jou schoonzus heeft het eerder gezegd en een mozes mandje is juist ideaal ook omdat je het overal mee kan nemen.

ik zou eerder tegen mijn eigen ouders zeggen van joh we krijgen al een wiegje en zouden we jullie wiegje niet om kunnen ruilen voor iets anders.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Probleem is, het wiegje is er al. Het mandje is nog niet gekocht.

Edit:en is vanuit België naar Engeland gekomen

4. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook dat je het niet kunt maken tegenover je schoonzus! Zij heeft al eerder aangegeven dat ze dit voor jullie wil kopen. En juist omdat ze zoals je aangeeft het niet makkelijk heeft, is dit toch een grote uitgave voor haar, die ze blijkbaar graag voor jullie overheeft!

Ik zou ook proberen of mijn ouders het wiegje niet kunnen omruilen ed.
    Hadden hun eigenlijk van te voren maar even moeten overleggen. Een wiegje is natuurlijk niet iets wat je zomaar even kado doet, juist omdat er misschien al andere dingen gepland waren!!

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Lief dat je ouders jullie een wiegje cadeau hebben gedaan, maar dat hadden ze wellicht even beter kunnen overleggen. Hoe dan ook; het wiegje is er nu. Ik zou idd voorzichtig vragen bij je schoonzus of ze het mandje al gekocht heeft. Zo niet, dan open kaart spelen dat je toevallig net een wiegje cadeau hebt gekregen van je ouders. En dat je dat echt niet wist, dat ze dat zouden gaan doen. Dan zal ze zelf wel vragen of je dan niet liever iets anders wil hebben. Als ze het al gekocht heeft, dan wordt het een beetje een lastiger verhaal. Wellicht vindt je 'm uiteindelijk toch wel erg handig en ga je 'm nog vaak gebruiken?

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    tja snap dat het lastig is.. maar zou dan toch lief praten.

aangeven dat je het super vind dat ze dat wil kopen en dat je er van baal dat je dit moet zeggen. maar dat je een wieg per pakket kado heb gekregen. zonder dat je het wist. dat je anders echt wel had gezegd dat je al zoiets zou krijgen.
    en dat je nog een aantal dingen hard nodig hebt en als ze nog wil misschien daar iets leuks van kan uitzoeken?

als het mijn sch-zus was zou ik het fijn vinden dat ze meld dat ik een kado kan geven waar ze wat aan heeft namelijk.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik denk wel dat we eruit komen zonder dat ik mijn schoonzus moet aanspreken. Waar nichtjes al niet goed voor kunnen zijn.
    Wiegje was gisteren dus speciaal geleverd en nichtje (dochter van schoonzus) was hier ook.

Zij en mijn man waren gelijk verzot op dat wiegje, ze hebben het zelfs in elkaar gezet en dat terwijl mijn man nooit zo happig is om dingen in elkaar te zetten. Dus vandaar ook dat ik het terugsturen niet echt zo zag zitten. Mijn man wil het wiegje ook houden, staat toch beter dan een rieten mand op de koffietafel bij wijze van spreken.

In elk geval ging zij er wel iets over zeggen tegen mijn schoonzus. Ze zei zelf je moet dat direct zeggen tegen mijn ma want hints snapt ze toch niet. We hebben ook nog de lijst zitten doorkijken en er staan nog genoeg leuke dingen op volgens haar waar mamalief ook met plezier voor gaat winkelen.

Bij mijn man ging het hem er dus puur om dat hij vind dat ik het niet kan maken om voor te stellen om iets anders te kopen dan dat schoonzus in haar hoofd had. We zitten blijkbaar op een andere golflengte op dat gebied.

Hij vindt dat je mensen maar moet laten doen. Het is niet zijn probleem dat je het soms moeilijk hebt en dan met iets aan komt zetten dat eigenlijk een beetje overbodig is. Hij is nu zelfs al aan het denken om dat mandje dan te verkopen.
    Ik ben dan weer van mening, dat ze het beter kan weten en dan voor iets anders gaan wat meer nodig is. Ik probeer me zelf in haar plaats te stellen en bedenk me dan dat het me toch zou steken als ik erachter kom dat waar ik speciaal heb voor opzij gelegd eigenlijk niet echt van pas komt. En ik ken haar temperament goed genoeg om te weten dat het wel iets meer zal zijn dan een beetje steken.

Maar al bij al, er is nog tijd genoeg en het zou ook niet de eerste keer zijn dat ze in al haar enthousiasme iets voorstelt en er dan zelf nog op terugkomt.

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Als je schoonzus het mandje nog niet gekocht heeft. Zou ik haar de situatie voorleggen en bespreken of zij het goed vindt dat zij andere spulletjes voor jullie koopt.
    Zo te lezen vindt zij het geen probleem. Dus waarom jullie wel?

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zie het probleem niet zo, je kunt toch gewoon zeggen dat je het heel lief vind dat ze een wiegje kado wilde geven maar dat je er als verrassing al ééntje van je ouders hebt gehad. Dat heeft helemaal niets met ondankbaarheid te maken, het is gewoon onzinnig als je twee wiegjes zou hebben. Ik neem aan dat je schoonzus dat ook wel snapt.

10. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik vind juist wel dat je het kan maken tegenover je schoonzus. Maar ik zou het wel op een goede manier brengen zo van; Mijn ouders hebben me al een wiegje opgestuurd, ik vind het heel vervelend maar zou je misschien iets anders kunnen kopen, vind het ook zonde als iets niet gebruikt word. Zo doen wij dat straks ook, ik zet gewoon op het geboortekaartje een envelopje als kado tip want heb geen zin dat mensen allemaal maatje 50-56 kopen en mijn kindje kan het niet eens dragen dat is zonde!

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als ik jeschoonzusje was zou ik het alleen maar fijn vinden dat je eerlijk zou zeggen dat je als verrassing eenwiegje hebt gekregen van je ouders. Ik denk dat ze dan meteen wel snapt dat nog een wiegje een beetje overbodig is. Misschien dat ze dan zelf al wel aanbied om iets anders voor je te kopen.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik zou ook gewoon eerlijk zijn! dan kan je schoonzus zelf beslissen wat ze doet.

Hier vind ik een zilveren armbandje met naam heel leuk voor de kleine en ik weet dat mijn moeder dat heel leuk vind om te geven. s-ouders zeggen keihard: van ons krijgt ze anders al een gouden... terwijl ze weten dat ik niet van goud hou maar HUN willen dat... tsja als je dan geld wil weggooien moet je het zelf maar weten denk ik dan.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou idd ook gewoon eerlijk zijn naar je schoonzus toe. Zou als schoonzus ook liever iets kopen waar je blij mee bent dan een mandje dat vervolgens in de berging eindigd ( en als ik zou kunnen kiezen tussen een wiegje of mandje had ik ook voor het wiegje gekozen )

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sja. mij lijkt zo een mozes mand heel erg handig!
    Stuk makkelijker te vervoeren dan een wieg en lekker knus voor je kleintje.
    ik zou het dus zelf een zeer bruikbaar en praktisch cadeau vinden. Had ik er maar één gehad destijds.. :)

Maar als je het echt niet wilt hebben..gewoon open kaart spelen en zeggen dat je denkt hem niet te gaan gebruiken. Is ook zonde voor haar geld natuurlijk.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is dus wat ik in eerste instantie ook dacht. Ik bedoel zij had het wel als eerste gevraagd, ergens wel een beetje sneu dan maar zij weet ook dat mijn ouders het niet kwaad bedoelen.

Zeker niet als het totaal een verrassing moest zijn voor mij. Mijn ouders spreken jammer genoeg geen engels en niemand in mijn schoonfamilie spreekt Nederlands dus communicatie is er eigenlijk niet. Er worden wel eens kerstkaartjes verstuurd maar ik doe dan altijd de vertaling naar het Nederlands op een briefje erbij voor mijn ouders en mijn ouders sturen de kaartjes naar mij zodat ik hun kaartjes dan weer in het engels kan vertalen.

Ik heb het nu nog eens besproken met mijn man, rustig argumenten aangehaald en ja misschien zal zijn zus een beetje teleurgesteld zijn omdat mijn ouders haar voor waren maar langs de andere kant ziet hij nu ook in dat het onredelijk zou zijn van hem om het gewoon zo te laten en zijn zus iets dubbel te laten kopen. Vooral als ze er eerst voor moet sparen, hij zou het zelf ook niet leuk vinden.

En het is nu niet zo dat ik vlakaf zou zeggen: mijn ouders hebben dat nu al gekocht dus verzin jij maar iets anders. Ik hou het wel netjes.

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het leek mij ook handig hoor. Als mijn ouders niet met een gewoon wiegje waren gekomen dan zou het gewoon doorgaan en zou ik nog wel kijken voor een standaard (want zet maar op de koffietafel vind ik bij wijze van spreken nu ook niet top).

Maar we wonen al niet zo groot, we hebben alles beneden dus ik zie niet direct waar ik het zou gebruiken. De baby zal bij ons op de kamer slapen (1 slaapkamer) en verder dan in het wiegje in de woonkamer. We wonen dicht bij de stad en er is een bushalte vlakbij dus hebben we er ook bewust voor gekozen om geen auto te hebben. Bij aankoop van de kinderwagen heb ik er speciaal op gelet dat het er eentje was met een goede draagwieg en een apart goed matrasje ter vervanging van het standaard bijgeleverd matrasje zodat de baby er wat langer kan inliggen moest dat nodig zijn.

Het tuintje is niet echt groot en zitten doen we er nooit. We gaan dan eerder naar het park hier niet zover vandaan maar daarvoor gebruiken we dan de kinderwagen.

17. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Kan je, je schoonzus uitnodigen voor de koffie. Dan laat je al je aangeschafte spulletjes vol trots zien en dan loop je toevallig ook langs de wieg:)

dan kan ze zelf wel haar eigen conclusies trekken.
    Mocht dit niet lukken dan zou ik toch open kaart met haar spelen.

succes

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb gewoon mijn schoonzus gebeld en het was geen enkel probleem. Ze komt later nog langs om nog wat spullen te brengen voor haar dochter en gelijk de wieg te bewonderen.

Ze moest wel nog even mijn man aan de telefoon om hem even de mantel uit te vegen omdat hij dingen lastiger maakt dan ze zijn :)

Wanneer ze hier is maken we nog even een lijstje op van wat er nog nodig is en ze zei dan zelf als je nog iets krijgt laat dan gewoon even een berichtje achter op facebook of sms me en dan streep ik het wel weg.

Ze vindt het gewoon super dat mijn ouders zo enthousiast zijn, haar moeder (mijn schoonmoeder dus) is nooit echt blij geweest. Die reageerde meestal met oh daar gaat mijn nieuwe bankstel of ah minder extra voor op vakantie dan.

19. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat het opgelost is, en dat ze het positief opgepakt heeft!

Deel Deze Pagina