vraag over draagdoek tricot slen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lavendel82, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ons meisje is 10 weken oud en wil graag de draagdoek gebruiken. Ergens heb ik een kopie liggen van de verschillende manieren om te gebruiken maar kan het zo snel niet vinden.
    Wat is voor een meisje van 10 weken de beste houding in de draagdoek, en op welke manier doen jullie de draagdoek om?

van een vriendin kreeg ik het zo te horen; eerst om je buik, daarna over schouders, kindje erin en dan een kruis over het kindje doen met de banden. Beetje simpel uitgelegd, maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik googlen op filmpjes met uitleg zie ik een hele andere uitleg. Wat is nou het juiste?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    om je buik, kruis op je rug, over je schouders, kruis op de buik, onder de buikband door en knopen op je rug.
    Dan kind erin. lekker rechtop. voordeel van de rekbare is dat je eerst kunt knopen en dan kunt vullen. Let op met de warmte!

link:Draagdoek.nl - Basis-instructie

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Zou dan nog wel de voetjes erin houden als ze zo klein zijn.
    Dus in een kikkerhouding.

Later kunnen de voetjes eruit in deze manier

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Zo doe ik het ook! En dan alleen een rompertje met korte mouw aan, anders is het te warm met dit weer. Ik draag Mart elke dag zo, hij is bijna 11 weken

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat is niet wat ze met kikkerhouding bedoelen. Bovendien kunnen ook kleine kindjes op deze manier proberen af te geven met hun voetjes en dat kan slecht zijn voor de heupjes. Niet met voetjes in de doek dus en idd rechtop. Het is belangrijk dat de doek van knieholte tot knieholte loopt en dat de knietjes hoger zijn dan de billetjes = kikkerhouding. Let op dat haar ruggetje bol is en ze voldoende steun in haar nek heeft. Let idd op met warmte, de rekbare draagdoek kan nogal eens te warm zijn bij deze temperaturen. Verder wens ik je veel draagplezier. Het dragen van je kindje is zo heerlijk!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Zoek op youtube een filmpje van Webkim! Zij legt het erg goed uit! Ze is ook draagconsulente dus als het je niet zo goed lukt, kan je ook een consult volgen! Een aanrader! :)

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    bedankt...ik ga er vandaag eens goed voor zitten en oefenen.

goed dat jullie dat zeggen van de kleren, ik had haar anders gewoon met broekje en shirtje erin gedaan :)
    ik heb volgens mij de rekbare doek, die lijkt ook wat korter dan die ik van een vriendin te leen had.

dus de voetjes niet in de doek maar eronderuit laten komen?

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    kan wel in de doek hoor, ligt een beetje aan de verhoudingen. let anders wel even goed op het insmeren!
    en met een rekbare zweten ze meer dan in een geweven.
    als je een geweven hebt kun je ook anders knopen he!

9. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik ben er nog niet aan toegekomen om het te proberen, dat wil ik vandaag wel gaan doen, gister de hele dag een huilend meisje gehad.

ik heb echt helemaal geen verstand van draagdoeken, tis iig geen geweven dat weet ik wel;)

morgenochtend wil ik de doek gaan gebruiken maar dan wel binnenshuis, hopelijk wil ze erin normaal slaapt ze de ochtenden, maar sinds een paar dagen slaapt ze 's ochtends heel weinig tot niet

10. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Draagdoek rules. Ik heb Lynn ook vanaf een paar weekjes lekker hierin gedragen. Ook als zij onrustig was heb ik de doek in huis gedragen, zelfs bij het huishouden doen. Ik draag haar nog in deze doek(tricot), ze is nu bijna 14 maanden. En dan zit ze bovenop haar zusje(op mijn dikke buik en dan zit de doek hoog) of op mijn heup of rug. Ze vind het nog steeds heerlijk om erin te zitten zo dicht tegen mama. Is het enigste moment dat ze rustig blijft zitten en geniet. Anders wil ze alleen maar spelen en lopen. En ik kan inmiddels niet zo hard meer achter haar aan rennen.....

11. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wauw dat klinkt goed!

ik heb net de doek mbv filmpjes geknoopt, ipv mijn dochter heb ik een beer gebruikt :) als het goed is komt mijn man zo terug met ons dochtertje en dan zal ik het dan met haar maar even proberen.

wel nog een vraagje, je knoopt de doek op navelhoogte maar is het ook de bedoeling dat ze met hun billetjes op die knoop steunen?

12. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
  13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    zou niet weten waarom niet? is juist ideaal, de goede houding en je kunt de doek over het hoofdje trekken (gedeeltelijk natuurlijk;)) voor ondersteuning.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    vind wel dat zij heel hoog draagt, dat hoofdje zit onder je kind.
    Ip rust je kindje bij deze techniek niet op de knoop, maar op het kruis.

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    vanmiddag even geprobeerd, moet er wel aan wennen, en vind dat mijn dochtertje erg hoog erin ligt, zowat met haar hoofdje onder mijn kin.
    en inderdaad, het is erg warm voor zo'n kindje, ik doe haar morgenochtend alleen een rompertje aan als ik haar meeneem in de draagdoek. Ben benieuwd of ze een uur rustig kan liggen bij mij op deze manier. Had het eigenlijk al eerder moeten uitproberen maar door omstandigheden niet van gekomen.

ik zat vanmiddag wel wat te klieren met haar armpjes, waar laat je die.

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in de doek!

ik vind persoonlijk een tricot doek al te warm voor dit weer zeker omdat je meerlaags knoopt.

hoe hoog je je kindje knoopt bepaal je zelf, de juiste hoogte is als je je kind met je hoofd gebogen een kusje op het hoofdje kan geven. Helaas heb ik een lange baby en een kort lijf (zucht) en zat ze al snel onder mijn kin wilde ik de doek nog ergens op mijn bovenlijf af kunnen knopen.. een verademing dus toen ze naar mijn rug werd verplaatst :)

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik gebruik de tricot wel met dit weer, katoenen shirtje er onder voor mij en Mart alleen in een romper. Vooral ideaal toen ik vanochtend boodschappen ging doen maar ook vanavond zo gedragen. Zou er alleen niet in de volle zon mee lopen, te warm. Maar dan draag ik hem in de beco butterfly. Daar hangt hij dan wel uit met armpjes en beentjes, dus dat betekend goed smeren!

18. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    nou het is gelukt :D
    vanmorgen uitgeprobeerd en het ging goed, ze lag heerlijk te slapen.
    ik had haar in een rompertje en nog wel tshirtje aan, halverwege heb ik de sokjes uitgedaan. We zaten ergens binnen en het was nog vroeg. Na 1,5 uur heb ik haar eruit gehaald, ze voelde wel wat warm maar niet heel erg.

Gister had ik de doek wat hoog zitten, ik deed het mbv filmpje van webkim. vanmorgen heb ik het gewoon op mijn gevoel gedaan, en het zat veel beter. Armpjes zaten nu ook goed.

bedankt voor de tips en reacties, ik ga het vanaf nu wat vaker proberen. En op deze manier kan ze mooi overal mee.

Vraag mij alleen af of deze tricot slen doek die ik nu heb niet te warm is als het straks echt zomer is, dat denk ik namelijk wel. Dus misschien ook wel nog op zoek naar een andere. Als iemand nog tips heeft dan houd ik mij aanbevolen. Maar deze manier van dragen is erg fijn!

@ boodschappen, ben wel benieuwd hoe je dat doet. Loop je dan al vanaf huis naar de winkel, of ga je met de auto naar de winkel en doe je haar daar er pas in?

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ik zou voor een geweven doek gaan, ademt meer en die kun je ook anders knopen zodat je minder laagjes om je kindje hebt.

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik doe Mart al thuis in de doek als ik boodschappen ga doen, en dan lopen we naar de winkels.
    Of ik doe hem in de beco en dan lopen we.
    Maar goed ik heb geen rijbewijs haha dus moet wel lopen

Deel Deze Pagina