welke maat pakje en welk rompertje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ilo30, Sep 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilo30

Ilo30 Actief lid

Jan 2, 2011
    100
    0
    0
    Als alles goed gaat ben ik begin november uitgerekend.
    Mijn kindje zal naar schatting ongeveer 7,5 pond gaan wegen, nu is mijn vraag welke maat pakje ik het beste mee kan nemen, maat 50 of 56 of gewoon allebei?

en gebruik je begin november rompertjes die mouwloos zijn, met korte of met lange mouwen? Ik heb alles in huis, maar wat doe ik in mijn ziekenhuistas??

Ik hoor graag jullie meningen hierover!;)

2. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoe weet je hoeveel je kind gaat wegen?

3. Ilo30

Ilo30 Actief lid

Jan 2, 2011
    100
    0
    0
    Via de verloskundige. Als ze naar de groei nu kijkt, en met 33 weken woog hij 2500 gram... zullen ze wel uit ervaring kunnen zeggen ofzo, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

4. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    sorry maar pin je er niet teveel op vast. Blijven echt inschattingen. Tegen mij zeiden ze dat ik een grote buik had omdat ik veel vruchtwater had en dat ik een 7 ponder zou krijgen..nou had helemaal niet veel vruchtwater want er kwam meer dan 8 pond uit..

maar goed dat was niet je vraag. Het ligt heel erg aan het merk. noppies maat 50 is echt ieniemienie en ik had ook een truitje van cakewalk maat 50 nou die valt meer als 62..Ik zou voor maat 56 gaan. Voor mijn dochter had ik een pakje van Noppies meegenomen in maat 50 echt super schattig maar dat heeft ze 2 weken aangehad..toen barste ze er alweer uit. Maar staat wel leuk op de foto! Kortom maat 50 kan wel maar heb je niet lang plezier van..mijn dochter zat trouwens binnen 2 maanden al in 62 dus ook maat 56 was maar voor korte tijd..
    rompers zonder mouwen zijn het fijnst. Dan trek je er toch nog laagjes overheen aan en hebben ze het warm genoeg.

5. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Ik zou beide maatjes in je tas doen. Tegen mij hadden de VK's gezegd dat ik een groot kind zou krijgen.. ze was 5 pond en zwom in maat 44, ik had dus bijna alleen 56 in huis gehaald omdat ik een ruime 8-ponder verwachtte. Zelfs de mutsjes moesten met tape kleiner gemaakt worden in het zkh, haha..

6. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    oja, en ik zou rompers met lange mouwen doen, na de geboorte moeten ze echt goed warm gehouden worden, mijn favorieten zijn van die omslagrompertjes, zodat je ze niet over het hoofdje hoeft te sjorren! Lekker wikkelvestje eroverheen, warme doek mee..

7. Musss

Musss Lid

Jul 9, 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ow dus je krijgt het pas aan het eind te horen. Hoeveel je kind ong gaat wegen...

Sorry dat ik van het onderwerp afdwaal

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier zaten ze met dochte er ook goed naast: 7,5 pond geschat gewiocht met 42.1 2890 gram. Ik had heel veel vruchtwater en daardoor veel buik.

Ik zou romper korte mouw in je tas stoppen: in het ziekenhuis is het ook warm en ik vond lange mouw over lange mouw romper niet handig (maar dat is persoonlijk, mijn kindjes hielden ook niet van gefrut aan hun lijfjes). En 2 pakjes/setjes in mt50 en mt56 (en dan nog kijken of Ze wel echt verschillen van maat zeeman mt50 is bijv groter dan noppies mt56!).

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overslagromper met korte mouw, en maatje 56 en voor de zekerheid een maatje 50 mee als je kleine lichter blijkt te zijn dan geschat.

Bij mij is er trouwens goed geschat, vk zat er 80 gram naast ;) (dochter was ruim 7 pond)

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik zou beide maten meenemen en verschillende rompers, dan kun je daar kiezen afhankelijk van de temperatuur. Zelf vond ik de rompers met lange mouwen helemaal niet fijn, heb die ik had gebruikt en daarna alleen nog maar korte mouw of mouwloze gekocht.
    En idd mbt gewicht kunnen ze daar ook behoorlijk naast zitten. Mij werd met 38 weken gezegd dat we al wel over de 4 kilo zaten, maar mannetje werd met 40 weken met 3650 gram geboren. Ook niet weinig en met 54 cm, maar toch wel de eerste 2 weken maatje 50 aangekunt (incl. noppies), hangt dus erg van de bouw van je kindje af..

11. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier zaten ze er ook flink naast. Ruim 7 pond voorspelt, en ze was 2700 gram. Ik had zelf al het idee dat ze niet zo zwaar zou zijn (geen idee waarom hoor) dus ik had een aantal rompers en kleertjes maat 50 ook. De eerste weken zwom ze daarin, ondanks dat ze wel ruim 50 cm was bij de geboorte. Ik zou in jouw geval zorgen voor een paar maatjes 50 en 56, in november is met lange mouwen wel fijn, je kunt overslagrompers nemen. Mijn dochter vond alleen het gefrut met de mouwen het vervelendst, niet dat er iets over haar hoofdje moest...

12. hoeveel is 7 pond? mij zegt dat nooit zoveel..

zoontje was bijna 4 kg, hij werd op 3 kg geschat zelfs vlak voor de geboorte dus tsja..

ik zou 50 en 56 allebei meenemen. al is 56 meestal wel nog te groot.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

7 pond is 7 x 500 (gram) = 3.500 gram.

@ TS: Ik zou een pakje maat 50 en maat 56 meenemen. Mijn kindjes hadden aan: romper korte mouw, shirtje lange mouw, broekje, sokjes, mutsje.

14. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja gewoon verschillende dingen meenemen. Mijn dochter was idd veel groter dan verwacht. Ze moest een tijdje blijven en toen bleken broekjes met voetjes niet handig ivm slangetjes. In het ziekenhuis is het warm maar als je naar huis gaat is het kouder dus heb je weer warmere kleertjes nodig. Ik heb deze keer dus een aantal setjes ind e tas gedaan (3 ofzo). En qua rompers maakt het niet zo veel uit. Ik heb eenmaal thuis juist heel veel rompers met lange mouwen gebruikt. Mijn dochter vond overslagrompers niet speciaal fijner en ik ook niet...

Share This Page