Genoeg kleding ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Aimee85, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allerlei goed bedoelde adviezen gekregen, lijstjes gezocht op internet, maar vraag me af wat ik nog nodig heb. We weten het geslacht niet en heb alle winkels wel tien x bezocht en vind dat er niet heel veel leuke uniseks kleding is....
    Dit is wat ik heb
    Maat 50
    Shirt je

Maat 50/56
    3boxpakjes
    1 broekje
    2 shirtjes

Maat 62
    3 broekjes
    2 boxpakjes
    3 shirtjes

Verder heb ik:
    6 rompers maat 56
    2 rompers maat 62/68
    1 romper maat 50

Weet dat ik van de rompers nog wel wat bij moet kopen en denk toch ook nog echt twee pakjes maat 50.

Wat heb ik nog meer nodig?
    Bv...slaapzak je?/ pyama?

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Een jasje of vestje mis je volgens mij ook nog.
    pyjama en laapzakje heb je de eerste weken niet echt nodig.
    ik zou nog 1 of 2 setjes in zowel maat 50 en 56 kopen, zeker als je iemand hebt die voor je kan shoppen na de geboorte of als je het niet erg vindt om in je kraamweek online te shoppen zodat je gericht kleertjes kan kopen voor jongen of meisje.

Next direct heeft vind ik wel leuke vrolijke unisex kleertjes.

Ter info, ik heb (en wij weten het geslacht dus winkelt wel makkelijker)
    Maat 50: 5 setjes (broekje/shirtje) (maar eigenlijk wilde ik het bij 4 houden, niet gelukt :D), 4 mutsjes en een stuk of 5 rompers
    Maat 50/56: ik denk wel 15 tot 20 rompers (bijna allemaal nog van dochter)
    Maat 56: 7 complete setjes + 5 boxpakjes, nog een stuk of 8 rompers en een vestje.

En natuurlijk de nodige sokjes en 1 paar slofjes. Maar dat had ik nog van dochter en was unisex gekocht

3. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had vorige keer 3 pakjes maat 50 en 3 maat 56.
    Verder had ik 1 jasje maat 56. Ik kwam daar de eerste weken prima mee door. Zeker omdat ik van bezoek meteen wat kleine maatjes voor een jongen kreeg.

Maaarrrr daar vroeg ik zelf om. Ervaring leert ook dat veel mensen maat 62 68 kopen omdat je daar langer mee doet.

Als je iemand in de buurt hebt die evntueel nog wat voor je wilt halen dan zit je met jouw lijstje wel goed denk ik. En anders is het tegenwoordig zo in een webshop besteld!Ik

4. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik heb 8 shirts, 4 broekjes en 4 boxpakjes maat 50 en heel veel rompers want daar ga ik veel door heen. Net zoals de shirtjes want ja die worden regelmatig onder gespuugd of net langs de luier poepen. Verder heb ik een vestje in maat 56 en 4 mutsjes. In maat 56 heb ik meer als 50 want mijn man is morgen een maand. En zijn shirtjes past hij nig van 50 maar zijn broekjes en boxpakjes zijn echt al 62 voor de lengte. 56 is vooral langer maar meer verschil zit er niet echt tussen

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou 2 setjes 50 halen, en 1 setje 56
    En idd nog een vestje :)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
  7. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! Vestje heb ik toch al zag ik en de website van next direct is idd erg leuk ook voor jongens en meisjes en niet duur!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik probeer in totaal 8-10 setjes te hebben die hij hoogstwaarschijnlijk in het begin aan kan (dus maat 50, of 50/56, of niet al te groot vallende 56). Dat is inclusief rompertjes. Dan mag je er inderdaad wel wat bij hebben nog, je komt nu aan 4/5 setjes.

Wat ik handig vind zijn de witte broekjes van de Hema (verder heeft de hema bij ons brak weinig...) en dan van een merk een leuk shirtje in grijs/beige oid er op. Dan heb je voor niet al te veel geld weer een extra setje.

Ben je al bij de BabyDump geweest? Wij weten het geslacht ook niet en daar ben ik erg goed geslaagd! Wel 3 of 4 series met verschillende kleurtjes wat allemaal unisex was. Iets met beige, iets met grijs, en iets met oranje/blauw/geel nog. En van alles ook shirtjes/broekjes/pakjes/vestjes die je kunt combineren!

9. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Ik heb geen flauw idee, maar de meiden hieronder hebben al gereageerd! :)

Heb wel wat merken die veel gekleurde uni babykleding hebben (online):

LimoBasics
    La Redoute
    Kiabi
    Lodger (vooral de dekentjes vind ik leuk!)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Toen wij het geslacht niet wisten had ik ook al wat uniseks kleding gekocht. Maar uiteindelijk heeft hij dat nauwelijks aangehad, omdat ik de 'jongenskleertjes' toch leuker vond.

Maar ik had totaal wel 15 setjes maat 50. 8 tijdens de zwangerschap gekocht en daarna nog 4 bijgekocht. Meneer spuugde regelmatig dus ging het hard met de kleertjes. En hij heeft 6 weken maat 50 aangehad.

Je kunt altijd nu niet te veel kopen en als je bent bevallen even online shoppen :D

Deel Deze Pagina