voor de hondeneigenaren

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    werken jullei fulltime?
    zo ja hoe doen jullie dit met de hond?

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    wij werken beide fulltime ja.

Vanaf pup heeft onze hond het 'geleerd' om alleen te kunnen zijn.
    Ook als we een avondje weg willen is het geen probleem.
    Nu heeft mn man sinds een jaar een andere werkgever en werkt wisseldiensten dus is dan veel thuis als ik bijv moet werken.
    Deze week is de hond bijvoorbeeld maar 1 dag alleen overdag.

Maico kan zonder problemen 9 uur lang alleen zitten en laat geen druppeltje vallen, ligt vaak ook gewoon lekker te slapen in zn mand als we thuis komen.
    1 a 2 keer in de week wordt hij verwend en wordt hij opgehaald door de buurvrouw *als wij niet thuis zijn* voor een lange wandeling samen met een andere labrador *zijn vriendinnetje haha*.
    daarna ligt hij helemaal total los in zn mand.

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ohkee, ik zelf was er erg op tegen maar naar omstandigheden moet ik nu wel full time werken. Heb al een oplossing bedacht, dan zou hij een paar uur naar iemand hier in de omgeving gaan maar dat is toch best prijzig...

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Toen wij nog fulltime werkten overdag, gingen de honden 2 dagen in de week naar het 'kdv'. Dierenhotel hier in de buurt waar ze lekker konden ravotten en rennen. De andere dag was ik een halve dag weg en een halve dag thuis bij ze en 2 dagen zaten ze dan alleen, met wel de mogelijkheid om naar buiten te gaan.

Nu is er eigenlijk altijd wel iemand thuis, ik werk parttime, mijn man wisselende diensten dus de honden zijn gewoon thuis en krijgen genoeg beweging en aandacht.

Fulltime werken en de hond 5 hele dagen binnen laten, zou ik persoonlijk nooit doen.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben elke dag thuis en moet eerlijk zeggen dat wanneer ook ik fulltime gewerkt zou hebben hier geen hond zou zijn gekomen. Ik vind dat gewoon niet kunnen, een hond is een gezelschapsdier en heeft z'n aandacht nodig...en waarom een hond als je er toch nooit bent, wat heb jij daaraan?

Wij kunnen ook gerust een paar uur weg, vooral 's avonds is dat geen probleem...dan slapen ze echt.

Weet niet of je zelf tussen de middag even kan naar huis kan of dat je iemand in je omgeving hebt die kan komen spelen en uit kan gaan. Hoop dat je een goeie oplossing vindt, zodat hij toch z'n aandacht krijgt die hij gewend is en ook verdiend.

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik heb idd een dierenhotel nu die van de week komen praten hier, dan kan hij ravotten met andere diertjes.
    Ik heb niet echt een keus dus moet het wel aanpakken. Thuis is ie nooit alleen, 4 katten waar hij mee speelt... verder loop ik veel met hem op de hei s avonds na het eten en dat blijf ik ook doen.

7. danip

danip Niet meer actief

Hier ook beide fulltime, alleen mijn man werkt 's avonds en weekends, en ik heb een 9-5 baan. De hond is daardoor gemiddeld maar 3 keer per week 1,5 alleen. (nou ja ik ga ook wel eens om boodschappen natuurlijk) Als dat niet zo was, hadden we geen hond gewild. Maar bij jullie ligt dat natuurlijk nu anders. Hier kun je zelf gewoon niks aan doen. Mag 'ie niet eens een paar uurtjes bij de buren zijn?

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Voor mijn zwangerschap werkte wij beide fulltime. Ik werkte in de zorg en dus wisselende uren. Soms ook nachten..

Onze hond was nooit langer dan 4 uur alleen.. Dadelijk ga ik halve dagen werken en is hij dus ook niet lang alleen thuis..

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #9 lillyenco, 11 jul 2011
    Laatst bewerkt: 11 jul 2011
    tis niet dat ik er bewust voor gekozen heb idd, het beestje kwam hier juist omdat ik partime werkte en hij een huisje zocht.
    Hij kan het lang ophouden, 4 a 5 uur red ie makkelijk, als ik werk van 9 tot 13 red ie het ook..alleen heb ik in mijn pauzes half uur de tijd om heen en weer te gaan en dat red ik helaas niet. vind het heel sneu... maar ik moet gewoon meer werken wegens omstandigheden..

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Voorheen werkte we beide fulltime echter werkt mijn man in ploegendienst dus onze hond was nooit lang alleen.

Als hij niet ploegendienst zou werken dan vind ik een opvang wel een goed idee. onze hond is laatst in een pension geweest inverband vakantie en daar zaten best veel honden in de dagopvang. Zoiets is een prima oplossing

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wendy neem eens contact op met Jolanda van DoggyFriend...
    zij is een uitlaatservice hier in Arnhem...
    mijn vriendin laat haar hond al jaaaaaaaaren met haar meegaan en is er heel erg tevreden over...
    ik geloof dat mn vriendin iets van 85 euro voor een 10-strippenkaart betaald...

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Mijn honden kwamen toen ik nog fulltime werkte en ik had tussen de middag een uur pauze en reed dan snel met de auto op en neer om ze uit te laten, heb dit onegveer 7 jaar lang zo gedaan, alleen op zaterdag ging dat niet en dan lagen ze de hele dag alleen. Toen ik niet meer de optie had om tussen de middag naar huis te gaan gingen de honden naar een pension voor dagopvang. Ik had gewoon een sleutel en kon ze brengen en halen wanneer het uitkwam qua werk. De honden vonden het erg leuk en qua kosten viel het reuze mee, 8 euro voor 2 honden per dag en dan nog vaak als ik ging betalen, meestal eens per 2 weken dat ik er tijdens openingstijden was werd het bedrag naar beneden toe afgerond. Nu nog het geval, ze zijn pas nog weer geweest en ook nu hoefden we niet het volle bedrag te betalen want volgens de eigenaar heeft hij met die goed luisterende en geweldige honden geen werk, ik vraag me dan altid af of ik wel de goede honden mee terug ga krijgen :D.

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @mutsefluts, ik ken haar idd, heb ik ook al contact mee! Heb er namelijk best wel iets voor over om hem toch een leuke dag te bezorgen

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik vind het kwa prijs wel meevallen want ik hoorde ook dat een andere (welke weet ik zo niet) duurder is....
    en ik zie hier regelmatig 2 nieuwe rijden...
    en ik zal eens aan de overburen vragen hoe tevreden zij zijn over hun hondenuitlaatservice...

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Is er niet een buurmeisje/ nichtje die voor 2,00 de hond wil uitlaten s'middags?

Hier kunnen de honden best een dag alleen zijn, zou dit niet structureel willen.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik werkte eerder altijd fulltime, maar wij namen de hondjes gewoon mee naar de zaak. Ze racen het hele bedrijf door en iedereen vindt het wel gezellig :) Ze hebben ook geen keus natuurlijk ;)
    Nu neemt mijn man ze af en toe mee als ik het even niet trek vanwege de misselijkheid, een drukke peuter en dan nog 3 honden erbij.

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Mijn vriend werkt fulltime en ik werkte het afgelopen jaar over het algemeen 2.5 tot 3 dagen. Aankomend schooljaar nog maar 2 dagen, dus de honden zullen wel blij met me zijn! ;) Op de dagen dat ik werk, zijn de honden gescheiden op een eigen plek in huis. We willen niet dat ze gaan vechten (het zijn staffords, die kunnen elkaar behoorlijke schade toebrengen) en we hebben 1 slopert, dus die zit in de gang hihi! De andere hond is gewoon in de huiskamer.

Het eerste half jaar liet mijn moeder of vriend ze op de dagen dat ik werkte 's middags uit, maar nu kunnen ze prima de hele dag alleen zijn zonder hun behoeften te moeten doen. Hun beweging krijgen ze 's ochtends en 's avonds voldoende en ze weten inmiddels niet beter, maar zelf vind ik het niet een prettig idee. Als mijn vriend kan, gaat hij dan ook even naar ze toe om ze uit te laten.

Ik moet er niet aan denken om ze de hele week, dag in dag uit alleen thuis te laten. Nu ben ik op mijn vrije dagen ook wel regelmatig weg, soms zelfs een hele dag, maar dat zijn geen 5 dagen in de week. Kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt en het sneu voor hem vindt. Misschien is een uitlaatservice een optie? Die gaan ook vaak met ze zwemmen en dat soort dingen, dan kan hij ook lekker met andere honden spelen. Als hij goed luistert en prima met andere honden overweg kan, lijkt me dit de ideale oplossing! Het is dat je te ver weg woont, anders liet ik hem 's middags voor je uit! ;)

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    helaas geen familie in de buurt wonen, alles woont in t westen, vlakbij doortje :p

Het is idd niet de keus die ik bewust maak, arm beest

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, wij werken full time en hebben een hond. En wij hebben een uitlaatservice die hem overdag uitlaat.

Overigens is mijn man heel lang thuis geweest, en is de hond pas sinds dit jaar "alleen" overdag en dat gaat prima.

Ik laat 'm 40 minuten 's ochtends uit, de uitlaatservice ook nog een een half uur tot uur (hangt van het weer af) en 's avonds ook nog eens.

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @Strijkkraal, wat ben je kwijt voor de uitlaatdienst?

Deel Deze Pagina