3 maanden geleden tweedehans auto gekocht bij dealer , nu gaat waarschijnlijk de vers

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

wij hebben 3 maand geleden een volvo bij een dealer gekocht voor 6200 euro,
    nu is het zo dat er een lampje blijf branden in het daschboard, we hebben het laten lezen bij een volvo dealer en volgen hun is er iets mis met de versnellingsbak, zou kunne dat het binnenkort stuk gaat en de kosten kunne wel 5000 euro zijn!:$
    wat kunnen we nu doen? de delaer zeg dat als de auto stuk gaat hij wel de helft van de kosten wil betalen, maar dit vind ik onzin, we hebben veel betaald voor deze auto en daar bij zoveel geld kunne we niet missen , kan hij hier zomaar mee weg komen of hebben we nog rechten zoals geld terug??
    overgens hij is geen lid van de bovag

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als hij niet lid is van de bovag denk ik dat jullie al heel blij mogen zijn dat hij de kosten van de reparatie wil delen. Geen bovag is vaak ook geen garantie.

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Is het een officiƫle dealer of een autobedrijf? Heb je betaald voor garantie? Vooral dat laatste is bepalend in dit geval denk ik.

Balen zeg! Daar zit je niet op te wachten!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis een tweede hand auto dus waarschijnlij heb je en maand garantie.
    ik vind het al heel erg netjes dat hij de helft wil betalen.

5. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Wij hebben het gehad met de aanschaf van onze vorige auto, daar ging de versnellingsbak (automaat) na 1 dag stuk. Bij ons heeft toen de garage waar we de auto gekocht hadden ook de helft betaald. En doordat we het via hem deden (rekening naar zijn bedrijf laten sturen) kon hij belastingtechnisch er zijn voordeel uit halen. Hierdoor kwamen voor ons de kosten op iets van E1300,- in plaats van rond de E3000,-.
    ook zou ik even verder kijken, want E5.000,- is wel heel veel! Is die van jullie automaat of geschakeld?

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij hadden vorig jaar een Alfa gekocht en binnen 3 maanden de koppelingsplaten, radiateur en nog wat kleine dingen kapot, totaal meer dan 1500 euro, kregen niks terug helaas! wij hadden hem gekocht bj een handelaar!
    Ik zou idd even verder kijken om hem te laten repareren.
    Wel heeeel erg balen hoor!!

7. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben 4 maanden geleden een audi gekocht. Nog een stuk duurder als die van jullie. Ondertussen dus voor 4000 euro schade gehad (versnellingsbak, en weet ik veel wat, heb er niet zoveel verstand van)
    De verkoper (wel een autobedrijf maar geen dealer) heeft 500 euro betaald. Heb er de rechtsbijstand ed voor gebeld, maar helaas. Ze staan volledig in hun recht!!

Dus wees maar blij dat hij de helft betaald!!!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij verkopen auto's met 6 maanden, 3 maanden of zonder garantie wat de klant wil, scheelt natuurlijk ook in de prijs ;) Een auto kan natuurlijk altijd kapot gaan en het is bijzonder lullig als dit net aanschaf of net buiten de garantie gebeurd. De meeste autobedrijven bieden dan wel uit coulance aan mee te delen in de reparatiekosten maar ze zijn niks verplicht. Dus de verkoper is erg netjes!

Ik zou trouwens ook prijs opvragen bij universeel autobedrijf voor de reparatie, dat kan behoorlijk schelen in de prijs! (alleen uurloon scheelt vaak al een slok op een borrel)

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    jee.. duur.. maar denk dat je hooguit een "second" opinion kan aanvragen. kijken wat het bij een ander kost.

wij hebben ooit een 2de hands auto gekost nieuwe apk en na 1 wk bleken de remschijven compleet versleten (gaat je dan toch afvragen hoe ze de apk hadden gedaan)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mee eens, ik vind het ook netjes dat ie al wat wil meebetalen , meeste zie je dat toch niet doen hoor, ik weet niet wat voor garantie je had idd maar je betaald er meestal wel voor (of in meeste gevallen NIET dus)

11. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties,

ik heb me niet bemoeid met de aanschaf van de auto, mijn man had dit zelf geregeld.
    ik dacht zelf dat als je zo een grote aankoop doet en dat is na 3 maand behoorlijk stuk dat het niet meer dan logisch zou zijn dat het vergoed zou worden,
    maar dat ligt dus blijkbaar heel anders, de kosten die gezegd zijn wat het zou kosten is wat een volvo dealer heeft gezegd , zou idd best kunnen dat het goedkoper uitpakt maarja dan nog vind ik het een behoorlijke miskoop.

groetjes sapje

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ja, dit is inderdaad een miskoop dan!
    Wij hebben 3 maanden geleden ook een andere auto gekocht...wel een van een duurdere prijsklasse.
    Maar gewoon bij een keurige peugeot dealer die standaard 6 maanden garantie geeft...en indien gewenst 1 jaar garantie (hiervoor moet je dan extra betalen).
    Sowieso is dit ook een bovag dealer en hebben ze ook n.a.p.

Ik wil alleen maar occasions kopen bij zulke dealers....het is misschien iets duurder...maar je komt minder snel voor verassingen te staan.

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
  14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja heb je hem dan zonder bovag garantie?? voor dat geld zou ik wel garantie gewilt hebben maar dat hebben jullie ws niet gedaan.
    Ik vind 5000 euro wel heel duur, ik zou idd verder kijken i.p.v bij een volvo dealer. daar kost het zowieso al heel wat. Dus misschien weet die man waar je de auto weg hebt een goede garage zodat de kosten laag blijven. verder vind ik het ook wel netjes dat hij de helft wil betalen en al zeker als het zonder garantie is. Hij had ook kunnen zeggen, pech voor jullie!
    Nou wel klote natuurlijk!! hoop dat je een goedkopere garage vind en er samen uitkomt.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Conformiteit is erg moeilijk te bewijzen bij een tweedehands auto. Wij hebben een auto verkocht waarvan na 2 maanden de motor kapot liep (klant had bij verkoop korting gekregen omdat hij geen garantie wilde), wij hebben de klant aangeboden om 25 procent van de reparatiekosten te vergoeden en daar ging hij niet mee akkoord. Hij heeft rechtsbijstand ingeschakeld en het is zelfs een rechtzaak geworden en de klant heeft dit verloren. De rechter oordeelde dat wij op het moment van verkoop een deugdelijk produkt hebben geleverd.

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik hoop voor je dat ze bij BOVAG aangesloten zijn, want dan heb je nog een kansje dat zij het gewoon moeten oplossen.
    Ben er op dit moment zelf toevallig heel druk mee bezig. Bij mij begon er na 1 dag al een controlelampje te branden. Direct mee teruggegaan. Na 3x een of andere sensor vervangen te hebben, is het waarschijnlijk toch de katalysator.
    Ik heb ook ANWB gebeld voor rechtshulp en zij hebben mij heel goed geholpen.
    Nu krijg is dus een nieuwe katalysator op kosten van het bedrijf waar ik mijn auto gekocht heb.

Alle auto's die je koopt boven 4500 euro, hebben automatisch garantie (als de garage is aangesloten bij BOVAG).
    Dus ga daar eerst eens achter proberen te komen.
    Ik hoop voor je dat het opgelost wordt, want dit is echt lullig.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Een klant kan afzien van de Bovag-garantie, dan moet hij er wel voor tekenen..

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou eens langs een andere garage gaan en kijken wat zij voor de reparatie vragen.
    Een andere optie is ook nog het laten plaatsen van een tweedehands onderdeel, dat scheelt echt aanzienlijk in de kosten.

Onze garage doet dat meestal, eerst kijken of er een tweedehands onderdeel is en dan pas een nieuwe. Wij hadden van de week een doorgebrande zekeringskast, nieuw 240 ex btw, 2ehands 75 euro incl btw...

Deel Deze Pagina