Wel poepzindelijk, niet plaszindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pietje1987, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Al een aantal weken geeft onze dochter keurig aan dat ze moet poepen en doet dat keurig op het potje of op de wc (ook bij anderen thuis). Geen enkel ongelukje gehad. Ze lijkt het ook op te houden tot het moment dat ze kan.

Het plassen is helaas nog niet zo'n succes. Kan het zijn dat ze dat echt nog niet voelt aankomen? Of is het nu even doorzetten?

We willen niet te hard pushen, maar wel gewoon de zindelijkheid stimuleren.

Wat zullen we nu doen?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Niemand ervaring mee?

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier juist andersom.

Wel plaszindelijk (ook snachts) maar poepen gaat of in de luier of per ongeluk in zn onderbroek

Als ze wel interesse in t potje heeft zou ik haar zonder luier laten lopen en dan elk half uur even op t potje zetten

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier poept zoon ook bijna alles op de pot/wc al drie maand, hij wordt volgende week twee.
    Maar dat is niet omdat hij het zelf aangeeft, maar omdat ik hem erop zet als ik zie dat hij moet poepen. Hij wacht dan wel echt als ik zeg dat ie dat moet doen.
    Plassen gaat grotendeels in de luier, maar hij weet wel dat het ook op de wc kan. Als ik hem erop zet, plast hij wel als hij moet. Ik zet hem er wel regelmatig op. Over paar weekjes gaat de luier uit.
    Nu eerst ff wennen aan de nieuwe situatie, ben 3 weken geleden bevallen.

Ik zou in ieder geval vaste momenten de pot/wc aanbieden, na het slapen en na het eten bijv. En voor en na jullie weggaan.

Ik denk dat ze het wel voelt, maar nog niet snel genoeg reageert. Ze is immers gewend om het altijd direct te kunnen laten lopen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier was het andersom en wij gingen boekjes lezen over poepen op het potje. Na 1x boekje lezen ging hij gelijk op de wc! Hij moest het even gevisualiseerd krijgen ofzo

Deel Deze Pagina