Je kind in een spaaractie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sara1988, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Bij onze plaatselijke supermarkt waar ik nooit boodschappen doe starten ze binnenkort een nieuwe actie, plaatjes sparen van de turnvereniging hier in onze plaats.
    Nu zit dochterlief bij deze vereniging (peutergym)
    Dus zal onze dochter ook in het boek komen met portretfoto.
    Ik heb hier van de vereniging zelf nog niks over gehoord, ze stuurde vd week een mail dat ze nog een fotograaf zochten maar verder geen info (vind ik wel vreemd, had verwacht wat meer uitleg en of je het wilt ect)
    Wat vinden jullie ervan als je kind in een boek komt en de andere dorpsgenoten gaan de foto van je kind sparen omdat ze haar nog niet hebben.. Ik vind het een raar idee maar misschien ook wel weer jammer als ze er niet in komt omdat het misschien ook leuk is voor haar zelf voor later..
    Ik ben overigens niet zo moeilijk met foto's van m'n dochter op internet plaatsen, plaats regelmatig een foto op IG/Facebook maar deze is wel afgeschermd voor niet vrienden.

2. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Eerlijk? Ik vind het heel vreemd dat je nog niets van de vereniging hebt gehoord hierover!
    Vind het ook een beetje een gekke spaaractie eigenlijk..

3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.808
    785
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd heel raar, en zou er ook niet mee akkoord gaan. Gek dat er met de supermarkt wel een overeenkomst over is, maar de ouders nog niets gehoord hebben. Zouden ze dat dan wel voor alle groepen van de turnvereniging doen? Of zouden andere ouders wel al geinformeerd zijn? Mijn kind zou iig niet op zo'n plaatje komen, maar ik ben daar uberhaupt erg voorzichtig in (heb bijv. ook geen toestemming gegeven dat ze op het kdv foto's van hem mogen maken waar ze dan vervolgens alles mee mogen doen zoals op de website plaatsen).

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon zit op voetbal en in april was er een actie bij de plaatselijke plus dat de hele club gespaard kon worden ( dus ook de heren en de dames etc )

Ik vind het niet erg, de kinderen waren allemaal actief aan het sparen en foto's plakken, als er wat nieuws is op de club komt het ook in de krant met een team foto erbij en daar staar onze Zoon dan ook op.

Onze zoon is er helemaal blij mee dat hij het hele boek vol heeft kunnen sparen en dat hij er zelf ook in staat

Overigens word je er hier van te voren van op de hoogte gesteld, niet van de actie maar bij aanmelden zeg maar .... Dan ga je akkoord of niet akkoord en bij niet akkoord word je kind dus soms van de groep verwijderd zodat ze een foto zonder kunnen maken die in de krant of op fb mag verschijnen

5. mumija

mumija Niet meer actief

Heeft mijn zoon ook gehad met de voetbalclub. Kaartjes kon je sparen bij de AH.
    Ik persoonlijk vond het eigenlijk heel leuk. Ook konden we toen zijn kaartje in het groot bestellen, posterformaat, voor maar 5 euro. Die hangt hier nog steeds in de woonkamer haha.
    Geen moeite mee dus.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Hier in het dorp hebben ze het gedaan van/met de voetbalvereniging. (De dorpen eromheen ook trouwens)
    Ik vond het wel grappig, dat ruilen met namen van kinderen die je dan kent of van mijn nichtje de 'noodkreet' omdat haar boek bijna vol was, maar ze had haarzelf nog niet...
    Het was een drukte op Facebook zeg maar 😀

7. Luja

Luja Niet meer actief

Het zou mij juist leuk lijken. En voor nu en voor hen voor later. :)
    Wie heeft er nou een spaaralbum met een foto van zichzelf erin?

Al vind ik wel dat alles beter gecommuniceerd had mogen worden.
    Gewoon alle kinderen een kort briefje met uitleg mee, eventueel daarbij de optie om iets in te vullen of een bepaald nummer te bellen als je beslist NIET wilde dat je kind ook op de foto kwam ofzo.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

In een gemeente hier verderop wordt dit al veel langer gedaan. Kinderen vinden het geweldig om op zo'n kaartje/sticker te staan.
    Ik zou er geen moeite mee hebben.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er wel moeite mee hebben dat het van tevoren niet gezegd is. Je moet toch ook kunnen weigeren? Ik zou daar echt geen behoefte aan hebben. Ze hadden het toch echt eerst moeten vragen. Portretrecht, wettelijk verplicht zelfs: Wie op een foto afgebeeld staat, kan zich soms beroepen op het zogenaamde 'portretrecht'. Dat houdt in dat de foto niet mag worden gepubliceerd zonder de toestemming van degene die op de foto staat.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het helemaal leuk vinden :D

Mensen die kwaad in de zin hebben, doen dat toch wel. Dan geef ik ze liever een foto van een spaaractie dan een 'echt' kind. Succes ermee, plak hem boven je bed, doe ermee wat je wil als je daarmee van kinderen af kunt blijven. Dus daar zou ik het niet om laten. Echter kan die communicatie wel VEEL beter!

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ga zelf eens navragen dan over hoe en wat bij de gymvereniging?

12. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Dat was ik ook van plan, maar er is nog vakantie, volgende week weer de eerste les

13. Tooto

Tooto Niet meer actief

Ik vind het nogal vreemd eerlijk gezegd..

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is juist leuk.
    Ik heb hier een voetbalboek spaaractie liggen van 5 jaar geleden toen onze oudste net op voetbal zat.
    Ik blijf het zo leuk vinden en vooral omdat ik het gros van de kinderen ken die erin staan en nu zoveel groter zijn.

Bij onze dochter van nu 9 jaar komt er ook weer een spaaractie van de handbal en ze gaat gewoon mee op de foto.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ok :) Bedoelde het niet naar ofzo maar aan de andere reacties te lezen is het blijkbaar wel normaal dat zo'n dingen gedaan worden.

Op zich vind ik het niet vreemd als het echt een lokaal iets is. Het is niet alsof heel Nederland stickers kan gaan sparen van je kind.

16. veense

veense Niet meer actief

Was hier ook, dochter vond het helemaal geweldig om haar team van de volleybalclub bij elkaar te sparen. En natuurlijk erg stoer dat anderen haar plaatje graag wilden hebben.
    Werd hier overigens ruim van te voren aangekondigd, om toestemming gevraagd en gefotografeerd door iemand vd vereniging.

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Eerlijk gezegd zou ik het niet zo fijn vinden...zeker niet als oom nog eens de naam erbij vermeld staat...
    Gewoon geen lekker gevoel erover...als het boek alleen in handen van kinderen van de vereniging zou zijn, zou ik het een ander verhaal vinden...maar nu kan iedereen je kind gaan "sparen" ongeacht bij/zij hem of haar kent...beetje vreemd idee

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dit! Het is heel erg leuk voor later :)

Maar erg vreemd dat je er geen bericht over hebt gehad als ouder zijnde. Verder zou ik me er niet druk om maken.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Onze peutergym heeft in de algemene voorwaarden sraan dat ze fotos van je kind kunnen maken en gebruiken voor bv de website. Mss is dit bij jou ook zo?

Ik heb zelf die bepaling weggestreept ihkv portretrecht en er specifiek bijgezet geeb toestemming te geven. Ik wil niet dat er fotos van mijn kind rondzwerven tot ze zelf oud genoeg is om de gevolgen te overzien.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Mijn zoontje gaat vandaag op de foto voor een voetbal plaatjes actie bij de plus. Ik vind het wel leuk hoor, al die kindjes straks driftig aan het sparen. Geldt overigens voor de hele club, mijn man deed een paar jaar geleden ook mee. Mijn zoontje is nog steeds erg trots op het voetbal plaatje van zijn vader. Ach, ik zie hoe echt geen rare dingen in. Wat ik wel vreemd vind is dat je zo slecht wordt geïnformeerd. Hier moesten we allemaal een papier ondertekenen om toestemming te geven.

Deel Deze Pagina