Zitten jullie dan nooit een keer in de tuin als de kleine op bed ligt? Dat vind ik toch behoorlijk vergelijkbaar.
Zoals ik in mijn twee Posts aangeef is dat wel het geval! In de tuin of bij buren in tuin wel. Toch vind ik dat anders. Onze tuin is hartstikke klein dus of ik nou in de woonkamer of mijn tuin zit ik ben net zo dichtbij. Bovendien ben ik thuis. Bij de buren in de tuin heb ik zicht op ons pad huis en kamer van mijn zoontje. Het gaat mij echt om de babyfoon savonds wegzetten en dan lekker tot in de nacht naar een feestje of uit gaan en dan de babyfoon bij de buren. Dat lijkt mij persoonlijk anders omdat het avond is, de buren zelf ook gaan slapen, toch niet specifiek oppassen dus kinder alert zijn en niet constant zicht op mijn huis hebben. Ik weet niet mijn gevoel is dan toch anders dan even een kwartiertje overdag of als ik in mijn eigen tuin zit.
Ik zelf zou dit niet zo snel doen. Helemaal niet als je kindje nog zo klein is, zou ik toch te eng vinden. We hebben pas voor het eerst bij de buren gezeten met de babyfoon aan. (Ze zijn 6 en 4) durfde het nu pas aan. Ik zal voor een avondje uit gaan voor een oppas. Voelt voor mij beiliger, kan ik ook genieten van de avond.
Nee, ik zou het ook niet doen. Ik zou zelf totaal geen rust hebben. Dadelijk gebeurt er iets - maakt niet uit wat - ik zou eerder vragen of mijn buren in ons huis willen blijven zitten of ons kind uit logeren brengen. Of inderdaad een oppas inhuren.