Babyfoon bij de buren!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Nee dat zou ik nooit doen.

Als ik weet dat ik iets leuks gaat doen dan regel ik een oppas.

Is er niemand die kan dan ga ik niet. Je weet van tevoren dat je naar een feest wil dus dan kan je ook een oppas regelen.

Persoonlijk vind ik het onverantwoord om te gaan feesten in de stad terwijl je kindje alleen thuis is.

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Hier doet de hele buurt dat. En in onze oude buurt ook. Iedereen heeft een babyfoon op de fm frequentie (tot 1 km goede ontvangst), je zet hem op de goede zender, hangt de sleutel eraan en brengt de radio naar de buren.
    Wij hebben het laatst 1 keer gemoeten, liever doe ik het niet. De buren zijn er flexibeler in merk ik.
    Wij hebben er ook een camera babyfoon bij zodat we eigenlijk altijd kunnen kijken hoe het gaat.

3. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel af en toe doen we dat wel.

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind feesten in de stad ook iets anders. Bij ons was er laatst een familielid overleden, ik kon niet zo snel oppas regelen, dus ik was blij met deze oplossing.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Wij doen het zo af en toe wel, maar alleen als ze echt ligt te slapen. buren zijn oom en tante van mijn vriend. wij hebben bijvoorbeeld een danscursus gedaan, en de babyfoon stond dan anderhalf uur daar. ook in noodgevallen handig (met spoed naar HAP/zhs moeten als ze ligt te slapen) is het fijn dat er iemand in de buurt is die kan opletten, zodat je haar niet uit bed hoeft te halen.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn buren zijn mijn ouders. Het is nu 3x gebeurd dat mijn man in de avonds weg moest voor een storing en de hond moest nog uit. Dan breng ik de babyfoon even bij hun en ben binnen 10 minuten terug.

Overigens zijn onze brandalarmen gekoppeld. Dit is het enigste waarvoor ik de babyfoon even zou brengen.

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja wij wel! Althans niet om te shoppen maar wel als we bij hun op bezoek gaan dan nemen we de babyfoon mee of als we 's avonds tegelijkertijd even overlap hebben in afspraken (1 of 2 uur max) en ze slaapt dan zetten we de babyfoon bij de buren.. Zonder enig probleem gaat dat prima! Maar echt als het niet anders kan.. Dus niet om te shoppen of te gaan feesten.. Dan regelen we gewoon oppas of gaat ze bij opa en/of oma logeren :)

8. MamaVanVier1985

MamaVanVier1985 Actief lid

5 sep 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Nee nooit! In september is er bij mij ingebroken, ik was 20 minuten weg, stond op het schoolplein. Ik kreeg altijd adviezen: laat je jongste lekker thuis. Even snel heen en weer. Laat de babyfoon bij de buurvrouw. Heb het nog nooit gedaan gelukkig. De politieagent die de aangifte kwam opnemen vertelde toen ik zei dat ik die adviezen had gehad, als jij je jongste wel had achtergelaten en er was ingebroken, dan doen we gelijk een melding naar jeugdzorg. En terecht vind ik zelf.

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ja hoor, we hebben heel goed contact over en weer.
    Niet direct om te gaan feesten, maar we zijn wel een keer wezen uit eten samen, en wezen motorrijden, en dan gaat ie gewoon naar de buren of de babyfoon.
    Hij vind het ook erg leuk daar, hun zoontje is 3 maanden jonger, en zodra die elkaar zien is het dikke pret.
    Op hun beurt gaan hun soms ook weg en letten wij op hun kleintje.

10. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor wij doen dat ook. Hebben dan ook heel goed contact met onze buren. Mijn buurvrouw loopt regelmatig even over maar verder blijft ze thuis en heeft ze daar de babyfoon (met camera). Wij wonen niet echt in de buurt bij ouders etc dus vind het een goede oplossing zo !

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik begrijp hier eerlijk gezegd niks van. Voordat de buren ontdekken via de babyfoon dat er brand bij jou in huis is is het al veel te laat.

Ontopic: hier dus niet

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier, indien echt noodzakelijk of door ons wenselijk, wel. Wij hebben beeldbabyfoons, alle brandmelders zijn gekoppeld aan elkaar. Dus gaat er 1 af, gaan ze allemaal af. En als je slaapt sta je er ook niet binnen 1 seconde.

Laatst ook, man ging naar het ziekenhuis met de jongste. Deze bleek dezelfde middag nog geopereerd te moeten worden, maar daar hadden we toch niet helemaal op gerekend.
    Man kon niet weg ivm jongste die zeer angstig was en moest blijven en ik was met de oudste thuis die echt even moest slapen.
    Dus oudste zelf naar bed gebracht, spullen gepakt en babyfoon bij de buren gebracht (sleutel ligt standaard bij hen) en zelf naar het ziekenhuis gegaan.

Tja er is maar 1 opa en 1 oma die 2,5 uur van ons vandaan wonen, net als de overige familie en vrienden. Je moet soms wat.
    Daarnaast ben ik vanuit de tuin net zo snel boven als de buren.

Maar nooit voor mijn plezier zoals feesten en liever niet.

13. beccie

beccie Niet meer actief

Als ik bij school sta kan ik ons huis zien en werkt de babyfoon ook. als ik snel naar huis moet neemt een moeder van een vriendje mijn zoon wel even mee naar huis.
    mijn buren lopen moeilijk en als die de trap op moeten zijn ze 10 min onderweg. de school zit bijna in mijn achtertuin. dus ja dat vind ik anders.

14. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Het is 1x voorgekomen voor ongeveer 2 uurtjes maar niet om te gaan feesten. Ook in een hotel wel eens de babyfoon meegenomen toen we gingen eten.

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Nee, niet op zelf uren weg te zijn. Wat hier met buren wel gebeurd is tijdens rondje hardlopen o.i.d. dus max 45 min. Of als de jongste ligt te slapen en we lopen even een rondje met de oudste. Dus even naar de speeltuin o.i.d.

We hebben dan een babycam die verbinding heeft met onze mobiele telefoon. Ideaal voor dat soort omstandigheden.

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ja hoor, hier doe ik dat wel, heb erg goede band met buren naast ons (2 onder 1 kap) en aan de andere kant (los van ons). Als we langer weg zijn past de een ook weleens op, met eten op bed leggen en alles erbij. Vanuit hun woonkamer kijken xe op de kamer van dl.
    Zou er mogelijk brand zijn dan kunnen ze het zien en horen (brandalarm).
    Mijn ml werkt onregelmatig en anders zou ik heel veel avonden nooit wat kunnen doen, dus alleen voor een boodschapje, sporten (om de hoek) of zoiets dan doe ik het wel. Of neem de babyohone mee om bij hen in de tuin te zitten. Of we nou in onze tuin zitten of bij de buren vind ik geen verschil maken. Maar is gewoon erg persoonlijk denk ik!

En wat ik hier lees met naar school brengen ed, zou ik ook zo kunnen doen hoor. Het gaat erom dat iemand weet dat je even weg bent en er wat gedaan kan worden als het nodig is. Gelukkig slaapt mijn dl echt altijd en wordt nooit wakker dus dst scheelt ook enorm!

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee.

Maar wij zijn dan ook meer het type huismus dan het type feestbeest :p.

Babyfoon is nooit verder gekomen dan onze achtertuin. (Als we lekker buiten zitten bijvoorbeeld.)

18. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    We zitten wel eens bij de buren (2 onder 1 kap) in de tuin. Hebben beeld babyfoon en doen de deur op slot. Dochter is een goede slaper en wordt nooit wakker.

Ook als ik heel dringend weg zou moeten (nog niet voorgekomen) zou ik de babyfoon wel bij de buren durven neerzetten. Maar niet om te feesten o.i.d., dan komt er een oppas of logeren.

Zou met brand idd gevaarlijk kunnen zijn, maar als ik zelf achter in de moestuin zit, dan zijn de buren via de voordeur denk ik sneller :).

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nee absoluut niet. Wel idd met de babyfoon bij de buren op de borrel.

En heb nu met de buren afgesproken dat wanneer mijn weeën s'nachts zouden beginnen en mijn moeder moet nog 20 minuten hier naartoe rijden om op onze oudste te passen dat we de babyfoon bij de buren neer kunnen zetten. Maar dit is meer in geval van nood.

Deel Deze Pagina