Babyfoon bij de buren!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    moet er niet aan denken...er zal maar brand uitbreken ofzo.

2. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Alsof je dat zelf wel merkt midden in de nacht en diep in slaap bent??

Wij hebben 2 brandmelders die snel genoeg zullen piepen.

We zijn heel goed bevriend met onze buren, onze kids lopen bij elkaar de deur plat en wisselen zeer regelmatig de babyfoon uit. Soms 's avonds, soms overdag als ik de oudste uit school moet halen en de jongste in bed ligt te slapen.

Zie echt het probleem niet!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    maar zoals koolmonoxide dan hoor je niet en een inbreker ook niet.

Daarbuiten ben je strafbaar als je je kind alleen laat.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als mijn kind slaapt verlaat ik of mijn man het huis echt niet!
    Er zal maar wat gebeuren zou het mezelf nooit vergeven.

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Zie je echt het probleem niet?
    Wat dacht je van wanneer er een inbreker komt, of er daadwerkelijk brand uit breekt.. of ze het horen of niet, JIJ bent fout, en dat zal je wel merken met jeugdzorg en dergelijke.

Nee, nogmaals, vind dat gewoon niet kunnen. Regel gewoon een oppas, kan dat niet.. tja dan sla je het feestje lekker over. Ik zou het in ieder geval nooit op mijn geweten willen hebben.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Als je bij je kinderen in de buurt bent kun je sneller handelen dan wanneer je van een deur verder moet komen.

En daarbij ben je strafbaar.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

#87 Meijke, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2014
    Ik lees dat mama's met babyfoon een ouder kindje uit school gaan halen, terwijl er eentje thuis slaapt.

Maar als er dan met jullie wat gebeurt, weet niemand dat er een baby in huis is. Straks als onze oudste naar school gaat, moet onze jongste gewoon mee, wakker of niet. De school is op 3 minuten, maar als ik aangereden word ofzo, is de baby alleen thuis, dat vind ik onverantwoord.

Dan nog liever 10 minuten babyfoon bij de buren om oudste uit school te halen, al denk ik dat ik ook dat niet ga doen.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Precies dit..

Ik ben van mening dat je jongere kinderen niet alleen thuis zou moeten laten... punt !

9. tuc

tuc Niet meer actief

Het is prima te doen hoor om de jongste heen en weer mee naar school te nemen..waar een wil is is een weg;)

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nee nooit gedaan.
    Wel soms hooguit 5 minuten weg om snel de hond uit te laten, maar alleen als ik zeker weet dat mijn dochter slaapt.
    Soms kan het gewoon niet anders.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Precies! Ze went er maar aan ;). Wordt ze hopelijk ook een wat flexiblere slaper dan dochterlief toen ze kleiner was ;) :D.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik liet de hond nog liever op de stoep poepen ;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier werkte dat iig wel zo. Mijn dochter wilde nooit in de kinderwagen slapen (toen ik van bak naar zitting ging, in de bak wel)...naar mijn idee omdat het ook nooit hoefde, dus was ze het niet gewend en zette ik ook niet door. Nou mijn zoontje moest wel ivm school en die slaapt als een roosje in dat ding. En niet alleen daar maar overal. Hij is nu 1,5 en vorige week een dagje wezen zwemmen met de kindjes...tussen de middag op schoot in slaap laten vallen, sliep binnen 5 minuten en toen heeft hij in een overvol zwembad 1,5 uur in zo'n box liggen slapen:)

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heb niet alles gelezen, maar toevallig stond er van de week een heel artikel in het Parool over de babyfoon apps en hoe verschillend ouders omgaan met deze "nieuwe vrijheid".

Hier staat een samenvatting. Als je het verder wilt lezen, moet je geabonneerd zijn.
    Ik weet in ieder geval na dit artikel wel dat even een broodje halen bij de bakker op de hoek met de babyfoon op zak iets heel anders is dan een avondje uit met de babyfoon op zak ;)

Het aantal babyfoon-apps groeit, is het echt veilig? - AMSTERDAM - PAROOL

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier 1 keer gedaan toen ik op intake gesprek moest voor de oudste haar school. Was ong een kwartiertje en dicht bij huis. Buurvrouw was thuis. Maar dit was overdag. In de avond/nacht zou ik het niet doen,en ook niet voor langere tijd. Vond dit eigenlijk al niks maar ff geen andere oplossing.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier 1x gedaan bij dochter toen ze pas om 15uur sliep en ik zoon moest halen om 15:30 op psz. Babyphone bij buurvrouw gezet (zij heeft standaard een sleutel van ons)

Had alle dingen uit de stekker getrokken, was en droger uit en was echt met tien minuten terug (even met auto gegaan). Maar toch vond ik het eng....

17. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Diegene die dus echt weggaan en de babyfoon bij de buren neerleggen of meenemen: hebben jullie meegemaakt dat jullie kind echt wakker wordt? Zo ja wat doe je dan? Als je dat ding in je zak hebt en je bent bijv op de psz of op school je kind halen? Buoten het feit om dat ik het nooit zou doen, ik zou me kapot schamen als iemand zou merken dát ik de foon bij me heb.

18. Annahinderika

5 aug 2014
    27
    0
    0
    Flevoland
    Ik zit wel eens met de babyfoon (met camera) bij de buren maar ben nog niet zelf weggeweest misschien als hij wat ouder is en de buurvrouw goed kent/vertrouwd zal ik misschien weggaan maar dan wel voor een snelle boodschap ofzo.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

#99 Tamale, 9 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2014
    Ja ha-ha, wij wonen in een dorp, middenin het dorp. Dus ja, wij kunnen dan zo snel thuis zijn ja. ( en iedere week is overdreven, maar er zitten idd wel eens weken tussen dat we redelijk veel weg zijn. Z)

Ik heb helemaal geen zin om mij zo te gaan zitten verdedigen hier, ik weet dat mijn buren zich 100% inzetten. En ik vertrouw ze helemaal.

Hoeveel ouders gaan er wel niet even de hond uitlaten, of even de kinderen naar school brengen terwijl er echt niemand in huis is. Dat vind ik onverantwoord. Wij doen dat allemaal hier in de buurt, de babyfoon wegbrengen, ideaal toch.

Er zit 40 cm tussen beide voordeuren, waar je direct de trap op kan, dus binnen een minuut staan hun boven. Ze kunnen zelfs met beeld kijken en wij zelf ook, dus please;) wat een ontzettend overdreven reacties.
    Dat jullie het zelf niet zouden doen, prima. Maar ga niet lopen doen alsof ik m'n kinderen zwaar tekort doe. Anders zou ik ze overdag weg moeten brengen om te kunnen sporten enz, daar kies ik dan weer niet voor.

Leuk al die veroordelingen op zp, wordt er echt leuker op hier.

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dan gaan de buren naar binnen en gaan hun kijken wat er aan de hand is. Dit gebeurt praktisch nooit en als het gebeurt, zijn ze net zo snel geholpen als door ons.

Deel Deze Pagina