Wanneer vertellen jullie het aan je familie en gezinsleden dat jullie zwanger zijn? Mijn buikje is al aardig aan het groeien maar wat wil je het is de vierde! Een ander punt is dat mijn dochter ADHD heeft en als ze woedend is mijn buik als box bal word gebruikt, bij de vorige zwangerschap heeft ze me daar niet meer aangeraakt omdat ze bang was de baby pijn te doen. Ik zit echt in een dilemma, moet ik het nog stil houden of het ze vertellen met het risico dat ze het doorvertellen? Graag jullie tips?
Ik ben we vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben durf nog niet te juigen. Ik vertel het meteen tegen me naasten familie omdat ze overal van op de hoogte zijn. Wat betreft je dochter die je in je buik slaat dan zou ik het wel vertellen voor de veiligheid!
Mijn ouders en broer weten t al. Ook mn 2 beste vriendinnen en mn lieve vriend natuurlijk de rest nog niemand. Hou t zo tot kerst. Ben dan 8 weken...langer voor me houden kan ik dan niet denk ik. Vind t nu nog te vroeg
Ik heb het direct aan mijn moeder ( en vader ) en zus verteld. De reden voor mij om het direct te vertellen was dat ik in de maand daarvoor een miskraam had gehad en het raar vond om die hele "tadaaa-zwanger-show"weer te gaan doen bij 10 weken ( ofzo ) terwijl iedereen nog zo aan het meeleven was met ons verdriet. Ik zou het gewoon vertellen aan je naaste familie. En haar vragen het voor zich te houden. Lukt dat niet, dan is het jammer. Maar je veiligheid gaat voor het leuke geheimpje voor de buitenwereld denk ik dan zo. Gefeliciteerd trouwens!!!!!!!
Ja heb inderdaad mijn moeder in vertrouwen genomen dit ivm miskraam in oktober! Het niet zeggen vind ik niet moeilijk maar die buik blijft wel groeien!
Ik heb het met VL gedeeld (natuurlijk) en met twee vriendinnen. Hopelijk nog voor de kerst de eerste echo om te kijken voor een kloppend hartje, als die te zien is gaan we het aan naaste familie vertellen... De rest komt vanzelf!
Ik heb het nog tegen niemand (behalve mijn vriend uiteraard) gezegd. Ben er ook nog niet uit tegen wie we het wanneer gaan zeggen... Snap wel dat jij het lastig vindt, zeker ivm je dochter. Misschien toch tegen je familie vertellen?
naaste familie bedoel ik mee me ouders en zusjes,,en schoonouders en zus. En onze beste vrienden. Dit omdat deze mensen van ons traject afweten. Kan het zolang ook niet geheim houden haha
Ik vind het ook lastig hoor! Wil eigenlijk voor mijn eigen gemoedsrust eerst weten of er een hartje klopt. Want ik heb tot nu toe (kan nog natuurlijk) nergens last van. Behalve wat vermoeid. Dus het is dat 3 testen het zeggen dat het wel zo is, maar ik voel me mog niet zwanger. Maar we hebben ook een knul van 2,5 jaar rondlopen en mensen hebben toch snel een verwachting zo van: Nou!! Zijn jullie al bezig met een tweede? Pfff ik denk als me dat nu overkomt ik mijn rode wangen niet kan verbergen en het er wel uit komt...hoop natuurlijk niet dat dat gebeurt. Vind het ook vreselijk spannend om naar de VK te gaan. Niet om de afspraak, maar meer omdat ik benauwd ben dat iemand me ziet haha... M'n schoonzusje heeft dat ook gehad, moesten heen voor een 1e echo en kwamen toen zijn zus tegen doe voor controle kwam haha Hoe gaan jullie de zwangerschappen aankondigen? Daar al over nagedacht?
3ebaby hier weten ok alleen ouders het en zus en zijn broer en en goede vriendin!! Ik probeer het ok zolang mogelijk stil te houden maar ok me buik groeit aardig is me 6 de zwangerschap dus komt altijd eerder zeiden ze!! Ik ben tussen 7 en 8 wk!! En jij??
heb het toen mijn ouders, zus, schoonouders en schoonzus meteen met 5 weken verteld.... was zo blij dat ik mijn mond niet kon houden ik heb met 9 weken een miskraam gehad en ik vond het heel fijn dat ik niet alleen was met mijn verdriet omdat een paar mensen het wisten Zou ik nu nog een keer zwanger worden... denk ik dat ik het weer zo vroeg zou vertellen
Wij hebben het aan onze ouders, mijn man zijn broer en mn beste vriendin verteld. Mijn man heeft het alleen ook in zijn enthousiastme aan onze dochter van bijna 3 verteld. Dus die zat vanmiddag al tegen mijn vader te vertellen dat mama een baby in haar buik heeft. Als ze dat met kerst ook doet, weet dus gelijk de hele familie het, haha.
Wij hebben het ook aan naaste familie verteld, maar dat is nu al uitgebreid naar een groot deel van de familie, omdat het al weer snel doorverteld werd Vriendlief heeft het ook al op werk verteld terwijl ik nog zei: beter even wachten. Maarja, dat wist ik eigenlijk wel. Hij kan moeilijk zijn mond ergens over houden. Nu is het hopen dat alles goed gaat
Ik vertel het meteen aan mijn ouders en met 8 weken aan hele goede vriendinnen. . Als ik een miskraam zou krijgen dan deel ik het ook met hun. De rest hoorde het na 3 maanden.
Ik heb eigenlijk best wel snel openbaar gemaakt en zoiezo aan je eigen familie wel, waar ben je anders familie voor denk ik dan? Om elkaar te steunen in slechte EN goede tijden toch?
meteen na het testen, moet zeggen het was ook de perfecte gelegenheid omdat we een weekend weg waren met zijn allen (schoonouders, zwager met vriendin, een week later mijn moeder)
@moedertje112 Ik ben nu 5 weken zwanger van de vierde Ik begin al aardig te groeien en daarom ben ik bang dat ik het niet lang meer stil houden kan! Mensen die mij vaak zien bij school of in de buurt valt het echt op.