Ligt er een beetje aan hoe je woont..... Als je in een flat woont, lijkt het me niet nodig. Ligt je kind/je kinderen boven, dan vind ik het zelf onontbeerlijk! Ik hoor mijn kinderen echt niet als ik beneden zit, de tv aanheb of visite heb en de meiden boven liggen. Zelfs mijn oudste van 3 heeft nog een babyfoon! Zij komt niet zelf uit haar bed (kan wel, ze heeft een peuterbed, maar ze doet het gewoon niet!) en als ze dan wakker is, dan hoor ik haar bijna niet.
Nou zal ik ook reageren Hier van veel mensen te horen gekregen dat het eigenlijk niet nodig is, de kleine ligt wel boven maar het is hier enorm gehorig. Ik hoor de buurman snurken Ik wilde eerst zo'n hele luxe van Luvion van 200,- euro maar ik ga nu gewoon voor een simpele en zoiezo niet met camera. Het is maar dat ik het ook hoor als ik even in de tuin zit of de hond blaft. Als ik er wat verder bij nadenk vind ik het gewoon onnodig.. Je gaat toch wel kijken als je denkt dat er iets is.
Ik zat zelf met hetzelfde dilemma, wel of niet aanschaffen. En ik denk dat het er maar net vanaf hangt hoe je woont. Wij wonen op een flat, en de babykamer is dus niet op een andere verdieping. Dus zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het mij overbodig lijkt voor mijn situatie. Heb je een eensgezinswoning zou ik mijn afweging van hele andere dingen af laten hangen.
Als je je kindje op een andere verdieping laat slapen of goed geisoleerde muren hebt, óf vaak naar visite gaat met de kleine straks.. is een babyfoon héél handig. Maar ik kan me voorstellen dat je in een gelijkvloerse woning met de deuren open niet snel een babyfoon nodig zult hebben.
Wij hebben een gehorig huis en we dachten dat we haar wel zouden horen als we beneden zijn.. Nou niet dus, als we visite hebben of de tv staat aan, hoor ik haar echt niet.. Dus wij hebben toch maar een babyfoon aangeschafd...
Je zou eventueel kunnen wachten tot je baby geboren is. Een babyfoon is overal te koop en dus zo gehaald. Alleen kun je dan misschien niet zo goed aan aanbieding afwachten. Wij gebruiken hem 's nachts niet, want we hebben dan van beide slaapkamers de deuren open staan. Overdag en 's avonds als we nog beneden zitten hebben we hem wel nodig. Als de radio of tv aanstaat, als we visite hebben of als de afzuigkap of de vaatwasser aanstaan, horen we onze zoon beneden niet. Ook als we op visite gaan is het handig.
Of je die wel of niet nodig hebt ligt ook aan je kindje. Bij mijn eerste had ik hem niet en ook nooit gemist. Maar mijn eerste huilde dan ook nooit of zelden. Bij de tweede heb ik hem wel gekocht, omdat het gewoon een ander kindje is wat wel veel huilt. Ik zou wachten met kopen totdat je kindje er is.
wij hebben er wel een aangeschaft als Sem boven huilt dan hoor ik hem niet als ik beneden tv kijk (tenzij hij keihard krijst haha) en daarnaast moet ik 's avonds nog even de hond laten plassen, dan heb ik de babyfoon mee en mocht het dan zo zijn dat Sem huilt ben ik binnen no time thuis
het gaat mij niet alleen erom of mijn kindje huilt of niet.. als hij huilt hoor ik dat 3 huizen verderop ook Daar heb ik geen babyfoon voor nodig! Het gaat me meer om hoesten, verslikken, rochelen, kreunen.. de "enge" geluidjes waarbij je meteen even wilt gaan kijken of het allemaal wel goed gaat met 'm. Oh en smakken.. ook belangrijk als je borstvoeding wilt geven om de hongersignalen te horen!
Ik zou 'm nog niet willen missen! Wij hebben een eengezinswoning en het zitgedeelte van de woonkamer is precies aan de andere kant van het huis als de slaapkamer van de kleine. Je hoort hem dan dus alleen huilen als je toevallig onderaan de trap staat of in de keuken (= recht onder zijn slaapkamer).
Bij onze eerste woonden we in een heel gehorig huis maar sliepen de kinderen op zolder. We hebben toen wel een babyfoon aangeschaft omdat we ze beneden met de radio of tv aan niet hoorden. Toen onze 2e geboren werd zijn we verhuisd naar een nieuwbouwhuis en ookal slapen ze nu op de eerste verdieping, zonder babyfoon hoor ik ze echt niet. Toen nummer 3 geboren werd hebben we dan ook een 2e babyfoon aangeschaft voor de baby. Deze staat nu nog steeds beneden zodat als we benden zijn we alles kunnen horen ook als ze boven spelen kun je ze een beetje in d egaten houden.
Wij hebben geen babyfoon en hebben 'm nog geen dag gemist. We wonen in een eengezinswoning en als er iets is hoor ik mijn dochter echt wel. Voor geluidjes als kuchen, hoesten etc. heb ik een babyfoon niet nodig, want dat vind ik eerlijk gezegd allemaal niet interessant om te horen. Zulke geluiden horen erbij (ik maak ze vast ook als ik slaap) en ik zou er volgens mij alleen maar heel zenuwachtig van worden als ik constant elk geluidje wat ze maakt hoor. Als er echt iets is gaat ze jengelen/huilen en dan ga ik naar haar toe. Als je nog twijfelt over een babyfoon zou ik er nog geen aanschaffen. Wil je er straks toch 1 als de baby geboren is, dan heb je 'm zo gekocht.
Ik kan niet zonder de babyfoon! Gewoon ideaal! We wonen in een eengezinswoning en horen dus niet alles! Ik slaap snachts heel vast en een babyfoon biedt nog steeds uitkomst. Maar het is ook super handig als de buren oppassen..wij gaan savonds weg en brengen de babyfoon bij de buren (en de huissleutel) Ik vind het gewoon een fijn idee dat ik mijn kind altijd kan horen. Idd. voor dingen als hoestjes, nachtmerries. Ik kan er niet tegen als mn kind eerst een tijdje goed moet huilen voordat ik haar hoor! Zeker als ze nog heel klein zijn...aan het begin had ik geen babyfoon en bleef ik op de gang luisteren..dan zit je niet lekker!Het is waar je jezelf prettig bij voelt. Wij hebben er eentje van Philips en echt niet een hele dure, maar wel eentje die 300 meter reikt..handig voor de buren Je kan het ook aanschaffen als je bevallen bent, dan weet je wat je prettig vindt!
Wij hebben er één, maar nog nooit gebruikt . We wonen in een appartement en de slaapkamer van Irem is naast de woonkamer en tegenover onze slaapkamer. Als ze huilt horen we dat dus meteen.
Ik had de eerste drie maanden geen babyfoon, maar zat dan best vaak met gespitste oren op de bank beneden me af te vragen of k haar nu wel of niet hoorde huilen. Het gaf mij veel rust toen we er wel een hadden aangeschaft. K laat haar soms echt wel even huilen, maar k weet wel dat ze huilt. K zelf vind het erg vervelend als mn dochter huilt en k hoor dat niet eens. Kortom doe waar je je prettig bij voelt!
Hier slaapt zoonlief op de tweede verdieping, dus die horen we echt niet beneden zonder babyfoon. Hij staat wel zo ingesteld dat ie niet bij elk klein geluidje "afgaat". 's nachts blijft het ding beneden, want als er dan iets is dan horen we het wel.
k vind het wel erg fijn, bij de eerste heb ik het niet gebruikt (niet gekocht) omdat we in een 40m2 flatje wonen. Maar iedere keer even 'sst was dat de baby nou'? heel irritant opzich maar het was ook wel weer te doen. Nu met 2de nog steeds in zelfde huisje maar heb het wel nodig door de herrie van de oudere broer hoor ik hem totaal niet hihi. Het is ook erg fijn voor als ze ziek zijn, je hoort ze meteen jammeren. Dan kan je ze snel even troosten in hun bedje en worden ze misschien niet eens wakker. Anders hoor je ze pas als ze huilen. Ook als ze nog heel klein zijn is het prettig,je hoort ze niet als ze 'zeuren' omdat ze honger hebben maar pas als ze het op een huilen zetten. Wel zielig dat ze altijd moeten huilen voordat mama komt. Op marktplaats heb ik de mijne gehaald trouwens perfect ding niks mis mee. Vele malen goedkoper en babyfoons lopen nauwelijks schade oid. op
Ik woon in een flat en mijn kindje huild niet maar praat zachtjes als ze wakker wordt. Ik kan (wil) niet zonder mijn DBX88! Het muziekje gebruik ik ook iedere dag.