http://www.teddyb.nl/ Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van zo'n half bedje wat je aan je eigen bed kunt schuiven, en de leander hangwieg. Wie kan mij de ervaringen van het babybay bedje vertellen? Kan je het bedje, als het tegen je bed staat, ook zo opdekken als een wiegje met dekentje en lakentje? of kan je kind er alleen in een slaapzakje in? En de hoofdbeschermers, is dat wel veilig ivm ertegenaan kunnen rollen?
Mijn zus heeft er eentje, maar die zal straks ook nog wel aan ons bed staan. Zij heeft er echter geen gekocht, maar mijn schoonvader heeft er eentje voor haar gemaakt. Mijn zus heeft een oude box via Marktplaats op de kop getikt. Mijn schoonvader heeft die vervolgens in tweeën gezaagd en er een mooi bedje van gemaakt. Haar schoonmoeder heeft er vervolgens een mooi passend kussen voor gemaakt, zodat de kleine een lekkere plek heeft om op te liggen. De prijzen voor dit soort bedjes als je ze origineel koopt zijn echt schrikbarend hoog. Daarom mijn tip: maak er zelf eentje of vraag een ander creatief iemand om je erbij te helpen. Voor een tientje kan je op Marktplaats een box op de kop tikken en dan heb je precies hetzelfde idee. Groetjes, Josien
een vriendin van mij had er èèn,met de nadruk op had. het nadeel vond zij dat ze geen oog dicht deed,het kindje lag gewoonweg zo dichtbij dat ze elk gorgeltje,snikje,hikje,prutteltje hoorde en elke ochtend gebroken wakker werd. Ikzelf heb mijn zoontje het eerste half jaar bij ons in de kamer gehad en ik was blij dat hij een eindje verder lag want je hebt zelf ook rust nodig en je kindje even uit bed tillen is zo`n moeite niet. ik dacht ik zeg het ff
Als je borstvoeding wil geven is dit bedje echt ideaal! Je ken het gewoon opdekken met dekentje en lakentje (het heeft immers een apart matrasje) Een goedkoper alternatief is een ikea-ledikantje kopen waarvan de zijkant er aan één kant uitkan en die kan tegen jouw bed aan.... google maar eens op co-sleeper (zo heet zo'n bedje) maken
Ik vind het een mooi systeem, maar het zou voor ons niets zijn. Onze eerste heeft in een wiegje naast ons bed gestaan, maar is na twee weken in het wiegje naar haar eigen kamer verhuisd. Ik deed geen oog dicht met haar zo dicht naast me. Dat zou met zo'n co-sleeper niet kunnen.... Daarnaast vind ik eigenlijk die Leander veeeeeeel mooier!!!!
om zoiets standaard naast mij te hebben moest ik niet aan denken. ik vond wel fijn dat Eva iets verder weg lag. maar... in de eerste week (of 2) ben je zo bezig met de geluidjes dat je toch wakker er van word en constant eruit (moet) ga. dan had ik wel zo'n bedje gewild.. waar opstaan niet hoeft.(aan de ene kant) Ik had een paar nachten Eva ook naast mijn bed gezet omdat ze erg zuigbehoefte (op de pink) had.. maar vond fijn haar weer naar haar hoekje te duwen zodra ze in slaap viel.
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de hangwieg gegaan, maar dan van Kindekeklein. Deze hangt dus aan mijn kant naast het bed en op matrashoogte. Ik moet meisje dan nog weliswaar even eruit tillen maar dat is een kleine moeite. Voordeel van de hangwieg is dat ze daar echt véél beter in slaapt door de wiegende bewegingen dan een staand bedje.
Ik vind de hangwieg ook veel mooier dan dit bedje En als ik het zo lees, denk ik dat ik nachten wakker ga liggen van de geluidjes, want ik lig nu al van elk geluidje buiten wakker... nee het wordt dan toch de hangwieg, en die kunnen we evt. ook nog in de kinderkamer hangen na een maand of 2... bedankt meiden!
ik heb hier een buitenlands schommel wiegje van bilgi baby? prima ding! staat naast onz bed. zo een bedje aan je eigen bed vind ik toch wel eng gewoon dat er een stukje van je eigen deken ofzo in haar bed terecht kan komen... en ik ben bang dat als ik zoiets had en borstvoeding gaf dat als ik er niet uit hoeft... dat ik dan tijden het voeden met haar in mn eigen bed in slaap val ofzo maarja dat vind ik
Wij hebben de Kindekeklein hangwieg op de slaapkamer hangen, bevalt heel goed. Ik word wel wakker als hij gaat pruttelen voor een voeding, mijn man slaapt ook daar doorheen. Ik word niet van elk zuchtje wakker, dat scheelt al. De eerste nachten was hij erg onrustig en sliep hij nog niet goed in zijn wiegje. Toen hebben we hem op het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens ingelegd, kon hij ook niet onder de dekens komen of dat we er op rolden. Dat was alleen echt in het begin, nu slaapt hij heerlijk in zijn wiegje.