uitgerekend begin september wat voor kleertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lizab, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Ik ben 4 september uitgerekend en nu weet ik eigenlijk niet wat ik aan kleertjes aan kan schaffen.

Ik heb hele leuke pakjes gezien in de uitverkoop, maar iedere keer als ik iets in mijn handen heb, ga ik twijfelen. Is het te koud, is het te warm etc.

Dus. Wat kan ik het beste doen. Wel korte mouwen/pijpen, of juist niet?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    en meteen nog maar een vraag erbij.

Bij onze dochter hadden we van die geweldige wikkeldoeken waar ze in lag. Nu is zij in januari geboren en kon ze haar temperatuur niet zo goed houden, maar nu twijfel ik dus of deze weer nodig zijn? We hadden toen van die dikke fleece/katoen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lange mouwen, lange pijpen.

Zomer of winter, de 1e weken hebben kindjes veelal hetzelfde aan, omdat ze zichzelf nog niet op temperatuur kunnen houden. Verder gewoon soepele kleding. Dus geen heel dik spul.

September is meestal ook niet extreem warm meer. En mocht je nog een extreme week hebben, dan kun je altijd je kindje in een romper met broekje laten liggen of alleen in een romper. Maar dat verwacht ik in september niet meer. En vaak gebeurd dat ook pas als je kindje in elk geval een paar weken oud is.

2e vraag: Even afwachten of je die nodig hebt. Een wikkel(hand)doek, volstaat ook wel. Anderzijds: Het wordt natuurlijk toch kouder en als je het prettig vind, heeft je kindje er met 6 weken of 2 maanden natuurlijk ook nog profijt van toch? Of was het een vrij kleine?

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik ben 5 sept uitgerekend en zat/zit met hetzelfde. Daar komt bij mij nog bij dat ik van mn eerste veel te vroeg ben bevallen, dus dat ik er ook nog rekening mee hou dat deze ook weer wat eerder zou kunnen komen.
    Heb dus van alles wat gekocht: flink wat 50, maar ook 56. Zowel korte als lange mouwtjes. Jurkjes die met en zonder maillot kunnen. Alleen geen korte broekjes meer. E ook wat dunne vestjes die over korte mouwtjes kunnen als het frisser blijkt eind aug/begin sept dan ik dacht..

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Qua dikte zit er niet heel veel verschil tussen zomer en winter setjes voor pasgeborene. Het zijn eigenlijk altijd setjes van katoen en niet heel dik. Wat ik van mijn dochter nog heb is even dik als wat ik nu heb gekocht, terwijl zij een november/december kindje was en deze een augustus kindje.

Winter kindjes hoeven nml ook niet heel dik gekleed te zijn, want je verwarmt je huiskamer dan toch tot een graad of 20. Dus logisch dat het verschil klein is.

Ik zou een paar goedkope t-shirtjes kopen en verder lange broeken en lange mouwen. t-shirtjes kunnen ook altijd nog over een romper lange mouw. Korte broeken kun je waarschijnlijk niets mee, eerste tijd hebben ze toch een lange broek aan en mocht het nog bloedheet zijn dan is een romper al genoeg.

Die dikke omslagdoek had ik met dochter ook, ook veel gebruikt, maar deze keer waarschijnlijk niet of misschien nog in de wagen/maxi cosi in oktober/november als het ineens koud wordt.

Ik heb voor deze een paar badcapes, die kun je ook gebruiken als omslagdoek mocht het eind augustus wel koud zijn.

Ik heb gewoon van alles wat, we zien dan wel!

6. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    lastig....
    ik was eind februari uitgerekend en had daarom o.a. leuk
    winterjasje gekocht,maatje 50-56

zoonlief is echter te vroeg geboren (6 weken) en woog nog geen 2 kg...eer dat hij het jasje aan kon was het april.... bovendien hield hij zich erg goed warm en had hij helemaal geen winterjas nodig!!

daarom: ik zou gewoon vanalles wat kopen, maar niet teveel. Je hebt snel genoeg bijgehaald

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    zeker jasjes/vestjes niet teveel! Heb een hele stapel en die heeft ze nauwelijks aangehad. Vind het veels te veel gedoe en ze lag zo opgepropt in der wagen. Vond het veel prettiger om haar lekker in te wikkelen in een doek.

Zou van alles wat kopen. Eventueel ook wat rompers met lange mouwen zodat je de shirtjes met korte mouwen wel aan kan trekken.
    Heb ik ook zo gedaan, had zulke leuke t-shirtjes gekocht, lange mouwen romper eronder en beetje in de gaten houden of ze het warm genoeg heeft!

Misschien zijn er ook wat dunneren wikkeldoeken. Zo'n dik winters ding is misschien wel erg warm. September kan het nog wel warm zijn....

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha meiden,

Bedankt voor alle reacties.

Heb vandaag het een en ander gekocht met lange mouw en helemaal in maat 56 heb ik nog ontzettend veel omdat we bij de eerste niet wisten of we een jongen of een meisje kregen (dus veel neutraal) Ik zal idd nog wat rompers met lange mouw halen en volgens mij ben ik er dan wel.

Jasjes etc. allemaal al gekregen van mijn schoonmoeder in de meest vreemde maten. :) (ze is aardig eigenwijs)

Ik ga kijken voor een dun en voor een dik wikkeldeken, want ik heb ze echt heel veel gebruikt, dus zodra het iets kouder gaat worden denk ik toch dat ze weer van pas komen (en die knalroze met de tekst snoezig, die ik nog heb liggen vind ik niet zo geslaagd voor een jongen. :) )

Deel Deze Pagina