Kraampakket?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RozeWolkje, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik heb alleen een basisverzekering en krijg dus geen kraampakket.
    Nou ga ik in het ziekenhuis bevallen. Heb ik dan al die dingen uit het kraampakket ook nodig?
    Zo ja welke?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ik ben zelf ook in het zh bevallen, en heb ook niet alles gebruikt wat in het kraampakket zat.
    Je kunt het ook los kopen bij een zorgwinkel of drogist/kruidvat/trekpleister enz.
    Kraamverband had ik thuis echt wel nodig en de alcohol wat erin zit gebruik ik voor de kleine als ik hem getempt heb om em weer steriel te maken.
    Zo'n zeiltje voor het bed (vruchtwater op te vangen) die zit er dan ook in maar heb er niks aan gehad (vliezen in het zh gebroken), en die kun je ook los kopen.
    Ik heb toen een waterdichte molton gekocht en die er toen opgelegt.

Liefs wolly

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In principe moet je het wel in huis halen hebben ze mij vertelt. Want je weet maar nooit of je toch niet uiteindelijk thuis bevalt.
    Zowiezo heb je thuis onderleggers, alcohol, gaasjes, kraamverband nodig.

4. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Van die waterdichte moltons heb ik gelukkig al (waren toevallig een keer in de aanbieding bij de Kruidvat).
    Hoeveel procent alcohol moet dat zijn?
    Gaasjes hebben we in de verbandtrommel wel zitten of moeten het speciale zijn?
    Kraamverband zal ik aanschaffen (zag dat bij drogisterij al liggen). Heb je aan 1 pak genoeg?

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meid, ik heb ook een basisverzekering.
    En mijn kraamconsulente zegt dat je echt een kraampakket nodig hebt, of je nou thuis of in het ZH bevalt.

Ik zag laatst dat Prenatal ook een kant en klare kraampakket verkoopt voor 29,99 euro.

6. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ja die heb ik ook gezien en had al berekend hoeveel het kost als je alles los koopt... maakt niet zoveel uit. haha
    Maar ik vind het zonde als je toch de helft niet gebruikt omdat je in het ziekenhuis bevalt.
    Wel raar dat ze dat dan verplichten...

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou, het kan dus zijn dat je het ziekenhuis niet haalt. En je dus toch thuis bevalt. Vandaar dat je dat spul allemaal in huis moet hebben.
    Kraamverband heb je echt aan 1 pak niet genoeg. Ik zou zeker 2-3 pakken halen. En ook nog gewoon maandverband, want je vloeit gemiddeld 6 weken.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Zou een pak celstof onderleggers halen en een paar pakken kraamverband. Flesje alcohol 70%, pakje gaasjes en dan kom je al een heel eind. Dit zijn ook dingen die je vaak na je bevalling gebruikt. Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en heb het grootste gedeelte van mijn kraampakket wel opgemaakt.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben in het ziekehuis bevallen.

ik heb nodig gehad. kraamverband celstofmatjes voor de controlles en in had door het kraamverband een broeiplek daarom lag ik ook wel in mijn blote kont op bed haha.
    alcohol 70% gaasjes wondcompressen (navelstreng droogde niet goed) en dat was het.

ik heb trouwens die spullen gekregen van de verloskundige omdat ze mijn kraampakket telaat hebben verstuurd

10. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Bedankt!
    Ik heb net vergelijkbare topics gelezen en jeetje wat een verschil in samenstelling van die paketten en de een gebruikt alles en de andere weinig tot niets...
    Ik schaf inderdaad maar het minimale aan en anders mag mijn man lekker gaan shoppen. ;)

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb het kraampakket van de prenatal gekocht.kostte 30 euro. ook ik wil in het ziekenhuis bevallen maar denk toch dat je al die spullen in huis moet hebben hoor. mocht je een deel niet nodig hebben.jammer dan maar je hebt ze iig wel binnen handbereik.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb een keizersnede gehad en had een kraampakket nou ik heb alles aan de kraamverzorgster mee gegeven ik heb niets gebruikt en zij gaven het aan stichting HOOP ik heb geen zeiltje gebruik maar dubbele handdoek onder hoeslaken voor als de vliezen zouden breken zeiltje dat kraakt zo hoorde ik dus mijn kraampakket was helemaal dicht

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dat zeiltje kraakt inderdaad heel erg! vreselijk irritant maar we hebben net een nieuw bed en matras gekocht dus ik gebruik het zeiltje toch maar :D

14. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb vooraf de meeste dingen wel aangeschaft.
    Heb trouwens alles los bij babyshoppen.nl besteld. Niet duur en alles wat je nodig hebt los te verkrijgen.

Zou trouwens wel aardig wat pakken kraamverband aanschaffen, stuk of 4.

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik kreeg wel een kraampakket van mijn verzekering. Het zeiltje dat daarin zit is 90 cm breed, leuk als je een tweepersoonsmatras hebt ;) Had ook geen zin in dat gekraak en een schuivend zeiltje, daarom heb ik bij Action een waterdichte molton gekocht voor een tientje. Er staat op dat hij voor gebruik bij zwangerschap, incontinentie en bij kinderbedden is - dus dat moet goed zijn ;)

16. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Oh dat is ook een goede tip!

17. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik woonde in schotland tijdens mijn bevalling en heb nog nooit van zon kraampakket gehoord!!
    het enige uit jullie hele rijtje wat ik daadwerkenlijk nodig had was kraamverband en dat kreeg ik in het ziekenhuis..
    alles wat mila nodig had kregen we ook in het ziekenhuis, en kregen nog een hele voorraad mee naar huis..

celstofgedoe? wat is dat?
    wondcompressen? gaasjes??? ik was bevallen hoor, heb geen auto ongeluk gehad...

de enige alcohol die ik had was een glaasje champagne.

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Celstofmatjes voor als je vliezen gebroken zijn (op bed, op de bank, in de auto?) Je wilt echt niet dat er vruchtwater ergens in komt, eventueel met meconium samen. Dat krijg je er echt niet uit.

Alcohol om het naveltje te ontsmetten en de thermometer.

Kraamverband etc. moet je hier toch echt zelf kopen, het ziekenhuis is geen filantropische instelling.

De gaasjes waren heel handig om de navel schoon te maken (met een watje blijven er vaak stukjes hangen). Daarbij had ik enorm last van aambeien en om de pijn te verlichten deed ik er een gaasje op met zalf. Werkte erg goed.

In het kraampakket zit ook zo'n netbroekje. Zit ideaal direct na de bevalling. Heb er zelf een paar dagen mee gelopen. Daar kreeg ik er ook één van na de bevalling in het ziekenhuis, maar vond 't wel lekker dat ik er thuis ook nog een paar had.

Ik las trouwens in een reactie dat het zeiltje maar 90 cm is en dat dat te klein is voor een 2-persoonsbed. Bij ons stond in de begeleidende brief dat je 'm dwars op het bed moest leggen, onder je billen. Werkt heel goed! Zo bleef 'ie ook liggen en van kraken heb ik niks gemerkt.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    In mijn kraampakket (toch een Deluxe-pakket van Menzis..) zaten geen gaasbroekjes. De verloskundige zei desgevraagd dat a) ik ze niet hoef te kopen - want echt nodig zijn ze niet en b) ik toch in het ziekenhuis beval, en ik ze daar krijg mocht ik ze willen.
    @ Minke24, mijn vriendin had dat zeiltje ook dwars gelegd, onder haar billen en die van haar man zeg maar, maar het vruchtwater was er gewoon langs gelopen.. zo het matras in. Om dat te voorkomen dus de waterdichte molton maar aangeschaft ;)

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    @ Danabelle, die netbroekjes zijn wel heel makkelijk hoor, helemaal met hechtingen ofzo, 't ziet er niet uit, maar zit heel relaxed. Anders grote onderbroeken kopen, want kraamverband past anders niet.

Ik bedoelde ook dat je nog wel extra bescherming nodig hebt op je bed hoor, maar 't is niet gek dat 't zeiltje 90 cm is, omdat 't alleen onder je billen doorgaat. Het is niet de bedoeling dat dat de enige bescherming is, meer als extra bescherming op de plek die 't het zwaarst te verduren krijgt. Wij hadden een groot stuk plastic van de Gamma om 't hele matras heen, vervolgens de waterdichte molton, toen het zeiltje uit het kraampakket en toen nog een hoeslaken. Tijdens de bevalling kwam daar het kraammatras overheen. Nee, ons matras kon echt niks gebeuren ;) Het was trouwens enorm warm die tijd, maar ik heb geen last gehad van broeierigheid ofzo.

Deel Deze Pagina