romperverlengers wie ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door minimuts, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    In de Wij jonge ouders zag ik een advertentie staan van romperverlengers. Ze zijn hier te koop: http://www.musjes.com/index.php?option= ... 6&Itemid=4

Wie heeft er ervaring mee? Zijn ze echt handig en passen ze echt op de HEMA rompertjes? Het lijkt me een ideale oplossing, maar ik zou graag horen van gebruikers of het echt handig is.

2. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ik las dit ook in de Wij jonge ouders. Had ook zoiets van "zou het handig zijn?".

Ik lees even mee!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ken het niet, maar het zal ongetwijfeld werken.
    Hou er alleen wel rekening mee dat het beengat een stuk groter wordt!

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Bij de hema heb je voor die prijs ook 3 nieuwe rompers.......

5. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ja dat klopt, maar ze zeggen dat je ze op elke romper kan gebruiken ongeacht de maat. Op die manier kan je dus nu een setje kopen en dan de hele luiertijd van je baby er gebruik van maken. Dat kan best veel geld schelen... denk je niet?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap het niet, wanneer het daaronder zo strak gaat zitten dat je die romperverlengers nodig hebt, zit de rest qua geheel dan nog wel goed?

Sowieso werkt het niet bij rompers met lange mouwen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind ze inderdaad wel erg duur. Als je voor die prijs nieuwe rompers koopt, waarom dan zoveel geld uitgeven aan die verlengers? Ik denk ook niet dat je dan aan 1 verlengstukje genoeg hebt...

Daarbij vind ik rompertjes nou niet de grootste uitgave waar ik geld op zou besparen door zoiets... Maar wie weet.. Het ziet er niet heel vreemd uit, wel nuttig lijkt me.

8. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Dan worden de armsgaten toch ook te klein? Volgens mij zou je dan niet meer dan 1 maat kunnen vergroten en dan zijn nieuwe rompers bijna nog goedkoper!

9. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ja, maar dan kan je ze toch op die nieuwe weer gebruiken? dus als je maat 56 hebt dan kan je baby ze nog aan als hij maat 62 heeft en dan hoef je die dus niet te kopen. En dan koop je daarna weer 68 en dan hoef je daarna 74 niet te kopen. Of zie ik dat verkeerd?

10. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    De meeste rompers zijn combinatiematen. Dus 62/68 74/80, dan sla je wel een heel eind over. Maar ik ga natuurlijk uit van mijn dochter en die is gewoon fors. ze heeft 62/68 maar heel kort aangehad omdat de armsgaten niet meer pasten. Ze heeft nu 74/80 aan maar dat is qua lijfje weer vrij groot. Voor mij hadden die verlengers tot nu toe geen zin gehad, maar voor een tenger kindje zal het misschien wel handig zijn.

11. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ze gaan trouwens vast goed, want de eerste voorraad is al op lees ik net!

Ik kocht trouwens deze week nog rompers bij de Zeeman voor €1,- per stuk, daar kan geen verlenger tegenop :)

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dit lijkt me echt onzin om te kopen, als ik het eerlijk mag zeggen.

Rompertjes kosten een scheet en 3 knikkers. Kan me niet voorstellen dat dit echt iets is om op te besparen. En trouwens, je hebt inderdaad rompertjes van 62/68 en 74/80, maar denk niet dat Sasha met dr hoofdje/armpjes nog door die gaten heen komt.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Helemaal mee eens!

Overigens vind ik het ook niet eens mooi :oops:! Behalve bij de effen-witte rompers, daar valt het misschien niet zo op. Maar anders heb je toch altijd een ander printje dan de romper. Nee, doe mij maar gewoon een paar nieuwe rompers!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, wij hebben diverse rompers (leuke cadeautjes van ouders) zo weg kunnen donderden, om dat Fae ze eigenlijk niet paste, klopte de lengte, dan de breedte niet en andersom. Fae is inderdaad (wat iemand al noemt) vrij tenger. Dus op zich zou het hier misschien wel handig zijn. Alleen het nadeel lijkt mij weer (nu ze op haar billen over de grond schuift) dat ze dan een extra rij drukknoopjes heeft en dan lijkt me toch niet zo prettig.

En ach, duur: 3 voor 10 euro? Voor die prijs heb je inderdaad ook 3 of 4 rompertjes (soms meer idd) maar het gaat wel lang mee denk ik, en als je juist rompers weg moet gooien, vanwege dat probleem, dan bespaart het uiteindelijk toch.

15. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    zit de luier er niet gewoon tussen? Dan voelt ze niets van de knoopjes. Misschien dat ze losschieten als ze op haar billen schuift zonder een broekje ertussen...?

Maar... nog niemand hier die ze dus in huis heeft. Jammer had wel graag een ervaringsdeskundige willen horen... Nog even afwachten dus, wie weet meldt iemand zich...

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het lijkt mij wel handig, want dochter (bijna 17 mnd) zit nu net in 74/80 door haar lengte. Maar ze zijn haar weer veel te wijd. Als ze eindelijk qua breedte passen worden ze weer te kort. Ik heb het liefst rompers van petit bateau, maar die zijn weer veel duurder. En dan is 10 euro voor 3 verlengers weer geen geld....

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij gebruiken katoenen luiers en dan zitten rompers vaak te strak bij de billetjes maar lubberen ze bij zijn lijfje. Dan zijn romperverlengers echt ideaal! Maar ook idd om een maat over te slaan. Ik vind ze erg handig in elk geval.

18. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    jij hebt ze in huis?

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ze zelf gemaakt ;) gewoon het onderste stuk van een oude romper afknippen, die aan elkaar naaien en tadaaa je hebt je eigen romperverlenger!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    He potver, nu heb je de hele omzet van die webwinkel om zeep geholpen :)

Deel Deze Pagina