Babyfoon met écht ver bereik (in nieuwbouw huis)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Inge88, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Onze Luvion beeldbabyfoon waar we in het oude huis heel erg over te spreken waren, voldoet in ons nieuwe nieuwbouw huis helaas niet. Dochter ligt op de tweede verdieping en het komt er op neer dat de ouder unit dan beneden op de trap moet staan wil hij bereik hebben. De woonkamer is nog een eind verderop dus we hebben niets aan de babyfoon.

Nu opende ik laatst al een topic in de hoop dat iemand een nog betere beeld babyfoon was maar helaas blijkt de luvion gewoon de beste. Omdat ik toch echt een babyfoon nodig heb (horen dochter echt niet als we de tv aan hebben) heb ik nu besloten om dan een 'gewone' babyfoon aan te schaffen, zonder beeld.

Maar nu zoek ik dus een gewone babyfoon die echt heel goed bereik heeft en dan met name in nieuwbouw huizen. Schijnbaar zijn de muren en vloeren slechter door te komen voor zo'n babyfoon dan in oudere huizen.

Wie woont er in een nieuwbouw huis, waarvan de baby unit en de ouder unit een flink stuk uit elkaar staan en waarvan de babyfoon prima werkt?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden een dect babyfoon van alecto. Telefoon heeft in huis geen bereik maar de babyfoon ging met gemak naar zolder.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien een ip camera?

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Die hebben wij ook.. Had hem mee op vakantie en liet m'n dochtertje slapen en ik lag aan het zwembad (kon het huisje zien voordat mensen rare dingen gaan denken ;) ) dat was toch 50 meter verder op ;)
    Verder gaat hij hier ook mee de tuin in en de parkeerplaats ook..

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Daar heb ik ook aangedacht maar lijkt me toch niet zo ideaal. Die verbind je dan met je ipad of iPhone maar springt pas echt aan als er beweging of geluid is. Als ik een beeld babyfoon koop dan wil ik liever continu beeld. Daarnaast lijkt het me ook flink wat batterij te vreten!

Of heb jij een andere ervaring?

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    En welke is dit dan?? Alecto heeft heel veel babyfoons :)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    De DBX-88 heb ik...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ook. Zelfs al ik hem bij de overburen zet houdt hij contact (nee we gaan niet bij de overburen zitten als de kinderen alleen thuis zijn maar wilde ten de middelste ziek was en ik de oudste ut school moest halen heb ik de babyfoon bij haar gezet en snel heen en weer gelopen. Zo kon de buurvrouw een oogje in het zeil houden). Prettig vind ik dat hij een signaal geeft als het contact verbroken is dus je weet zeker dat hij verbonden is.

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik zie dat ze die babyfoon bij kijkshop verkopen. Ga morgen meteen even kijken!

Dank jullie voor de tips!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    die heb ik ook,
    wij wonen in een vrij grote nieuwbouw woning, 2-onder-1-kap
    en ik kan dat ding meenemen naar de overkant,
    met speeltuintje en alles er tussen en nog heb ik perfect bereik
    hij pakt echt alle, maar dan ook echt alle geluiden!!!
    ik ben 300% tevreden over deze babyfoon, en dat voor 15euro via mp :D

wij kochten hem trouwens ivm de tempratuur, ons oude huis was nogal in slechte staat dus winters zeer koud, zomers zeer warm dus ik vond het wel een fijn idee dat we de tempratuur konden checken

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou klinkt goed!! :D

Ik heb hem net gekocht dus straks meteen even uitproberen :)

12. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    De Alecto DBX-82 heeft 3 km bereik! Wij wonen in het buitengebied, had hem laatst voor het eerst aangezet om te testen en toen kon de overbuurvrouw haar kinderen niet meer horen omdat mijn man buiten aan het schuren was (raam stond open), stond perongeluk op hetzelfde kanaal, hihi :D.

Deel Deze Pagina