Dag dames, De kleine van mij is alweer 4,5 maand, alles gaat prima Op een klein dingetje na... Ze sliep meestal 2 tot 3 uur na elke voeding en dat zo een 3x per dag. Maar sinds een paar dagen slaat ze het laatste slaapje over. Vaak sliep ze na deze fles (15.00 uur) wel door tot 20.00! Moest haar dan zelfs wakker maken voor het volgende flesje. Stop haar als gewoonlijk wel gewoon in bed en dan is het hooguit 10min even stil en dan begint ze te huilen. In het begin dacht ik dat ze wat last had van melk dat naar boven komt, maar hier heeft ze bij haar andere dutjes geen last van? Slaapt de hele nacht ook keurig door. Dus dat is het niet lijkt me... Denk dat ze gewoon uit bedje wil. Nou heb ik me laten vertellen, hoe ouder ze worden des te minder ze slapen. Zou dit nu al het geval kunnen zijn? Geen slaap = geen slaap, dat snap ik wel. Maar ben gewoon benieuwd of meer kleintjes dit doen zo rond de 4 a 5 maanden?
Hier ben ik rond die periode de volgorde gaan omkeren, dan sliep ze beter Eerst was het : Spelen - Voeden - Slapen Nadien werd het : Voeden - Spelen - Slapen Bij dat laatste sliep ze beter, kon ik haar ook in bed leggen als ik zag dat ze moe werd. Dus misschien dit proberen en haar gewoon in bed leggen als je ziet dat ze moe is? Vanaf 7 maanden gingen we hier pas over van 3 naar 2 slaapjes
Dank voor je reactie. Ik doe inderdaad al de wakker, voeden, spelen (geeft aan dat ze slapen wilt) en weer slapen methode. Dat gaat prima. Niet goed uitgelegd daarboven zag ik excuus! Behalve na de fles van 15.00 dus. Vaak lag ze dan al met al rond 17.00 in bed en sliep ze wel tot 20.00. Maar nu dus niet meer... Het eerste berichtje plaatste ik smorgens en net was het weer raak. Wel had ze vandaag overduidelijk last van melk dat naar boven kwam en spugen. Zou wel heel raar zijn als ze daar alleen tijdens die slaapje last van heeft...
2-3 uur na elke voeding is ook best lang! Niet dat het te lang is want ieder kindje slaapt zolang als nodig maar mogelijk Jerry je kindje idd iets minder behoefte aan slapen? Er bestaan mooie grafiekjes van het totaal aantal uren slaap in 24 uur. Bij mij klopte het meestal wel aardig.